pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

17,50 Kč/l

-------------------------

17,00 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

Výsledky testů prestižní německé zkušebny TÜV NORD Mobilität
(srpen 2011)

 

 

Závěrečná zpráva TÜV NORD Mobilität z testování aditiva Flashlube Valve Saver Fluid

Schlussbericht / Final Report Nr. / No. S-129.99.225.00

 

 

 

 

1. Cíl testování

2. Předmět zkoušky

3. Postup testování

4. Testované vozidlo

5. Měřicí přístroj a metody měření

6. Výsledky měření

7. Shrnutí a závěry testu

8. O spotřebitelském sdružení TÜV

 

 

1.Cíl testování

 

Cílem tohoto testování bylo prokázat vliv aditiva pro LPG v průběhu 5.000 km. Vozidlo bylo pod dohledem TÜV NORD Mobilität. Uvedený test je součástí rozsáhlému výzkumnému projektu, na němž se vedle společnosti Flashlube podílela i prestižní zkušebna Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlandes (HTW); dále jen HTW Sársko. Test TÜV NORD Mobilität z výsledky testů HTW Sársko jednak dále pracuje a současně je také doplňuje.

 

2. Předmět zkoušky

 

V rámci popisovaných zkoušek byly testovány produkty od společnosti Flashlube, konkrétně dávkovač Electronic Valve Saver Kit spolu s motorovým aditivem Valve Saver Fluid. Souprava Valve Saver Kit je zařízení, které automaticky dávkuje aditiv Valve Saver Fluid, do palivového systému vozidla. Obsah zásobníku (500 ml) a aditivem Valve Saver Fluid vydrží přibližně na 5.000 km.

 

Výrobce Flashlube deklaruje Valve Saver Fluid jako koncentrované motorové aditivum, které bylo vyvinuto pro snížení opotřebení ventilových sedel u vozidel s pohonem na LPG a benzin. Toto motorové aditivum dále obsahuje kombinaci přísad pro čištění vstřikovacích trysek a palivového systému. Pokud jde o kontaminaci katalyzátorů nebo lambda sond nemělo by docházet k žádnému nebezpečí.

 

3. Postup testování

 

V HTW Sársko použili k prokázání účinků motorového aditiva Flashlube vozidlo Peugeot 107, které bylo dodatečně přestavěno na pohon LPG. Prvním krokem bylo pod odborným dohledem najezdit s testovaným vozidlem 11.000 km pouze na benzin. Tím došlo ke stabilizování motoru (zaběhnutí). Druhým krokem bylo vozidlo pohánět výhradně pohonem LPG a to až do bezmála 17.000 km. Následně test s pohonem LPG pokračoval přidáním aditiva Flashlube k ochraně ventilu (Valve Saver Fluid) a to až do 38.000 km.

 

Po ujetí 5.000 km byl zdokumentován aktuální stav a změřena vůle sacích a výfukových ventilů. V sárském HTW prováděli měření třemi různými zaměstnanci až do 26.825 km. Komparací obou zjištěných hodnot byla vypočtena průměrná hodnota obou měření.

 

Poslední dvě měření byly provedeny v Institutu pro technologie vozidel a mobilitu TÜV NORD Mobilität. Vozidlo bylo pro tyto potřeby odstaveno na 12 hodin. Poté pracovníci HTW Sársko a TÜV NORD společně provedli měření vůle sacích a výfukových ventilů. Průměrné hodnoty obou měření byly opět vyhodnoceny. Po dobu pokračování testu bylo víko ventilů motoru i víčko zásobníku s aditivem Flashlube zapečetěno.

 

5. Testované vozidlo

 

Vozidlo, které bylo použito k testování motorového aditiva Flashlube byl vůz Peugeot 107.

 

 

- Značka: Peugeot

- Typ vozidla: PMCFAC

- Označení: Peugeot 107

- VIN: VF3PMCFAC88460420

- Datum první registrace: 02.09.2010

- Registrační číslo: SLS Q 987

- Výkon: 50 kW bei / at 6000 min-1

- Typové číslo: e11*2001/116*0237*07

- První měření: 32.577 km

- Poslední měření: 37.665 km

 

5. Metody měření

 

K měření účinnosti motorového aditiva Flashlube byly použity běžně dostupné měrky na měření vůle ventilů s rozlišením 2 / 100 mm. Aby se zabránilo vlivu výrobních tolerancí mezi rozdílnými měrkami na měření vůle ventilů, byly použity vždy jedny a ty samé měrky.

 

(obrázek č.1) měření vůle během testování 

Měření vůle ventilů během testování

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Výsledky měření

 

(tabulky č.1,2,3 naměřených hodnot) jsou umístěny ve spodní části stránky

Tabulka č.1 uvádí přehled výsledků dvou testovacích kampaní.

Tabulka č.2 dokumentuje všechny výsledky měření HTW Sársko před zkouškou životnosti ventilů.

 

Tabulka č.3 ukazuje výsledky všech měření HTW Sársko a TÜV NORD, jak je přehledně vidět i na grafovém obrázku č. 3. Graf ukazuje vůli ventilů k počtu ujetých kilometrů. Zvláště u výfukových ventilů je jasná tendence ke snížení vůle ventilů po uvedení do provozu na plyn LPG. Po přidání motorového aditiva Flashlube Valve Saver Fluid již nebylo pozorováno žádné další snížení vůle ventilů. U sacích ventilů byl pozorován stejný trend, ale méně výrazný.

 

(obrázek č.2) rozvody ventilů testovaného vozidla

rozvody ventilů testovaného vozidla

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Následuje graf, který velice přehledně ukazuje, jak zásadní účinek má kvalitní motorové aditivum při jízdě na LPG. Po zapojení plynového pohonu okamžitě začíná klesat vůle ventilů, což vede k nadměrnému zatěžování ventilů a tím i k jejich rychlejšímu opotřebování.

 

Aditiv Valve Saver Fluid od Flashlube toto snižování buď efektivně zastavil, nebo vůli ventilů dokonce optimalizoval. Pro správný chod motoru musí ventily dobře uzavírat kompresní prostor válce. Ventily
proto musí mít správnou vůli.

 

(Obrázek č. 3) změna vůle ventilů po ujetí určitého počtu kilometrů

 

8. Shrnutí a závěry testu

 

V průběhu výzkumného testovacího programu prováděného Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlandes (HTW) a pod dohledem TÜV NORD Mobility, byla doložena účinnost motorového aditiva Flashlube.

Použití aditiva vedlo ke snížení opotřebení ventilů.

 

Předešlé výsledky měření HTW Sársko byly přezkoumány a opětovně potvrzeny. Bylo prokázáno, že
po ujetí 5.000 km (jedná se o závěrečné měření, celkem bylo najeto 21.000 km) s aditivem Flashlube
nebylo pozorováno žádné podstatné opotřebení ventilů. Výsledky testu ukazují, že při jízdě na plyn
LPG
bez použití aditiva Flashlube Valve Saver Fluid dochází k mnohem vyššímu opotřebení ventilů
v průběhu ujetých kilometrů. Při používání motorového aditiva Flashlube Valve Saver Fluid byla
naopak dokázána jeho účinnost a pozitivní vliv na údržbu ventilů.

 

9. O spotřebitelském sdružení TÜV

 

Technické kontrolní sdružení TÜV (z německého Technischer Überwachungs-Verein) je uznávané nezávislé sdružení německých spotřebitelských organizací, které vzniklo před více než 130 lety. Hlavní centra TÜV jsou označována podle geografických území německa jako TÜV SÜD, TÜV NORD, TÜV Rheinland a TÜV Saarland / SGS TÜV (tj. organizace SÜD pro německý jih a sever, dále pro Porýní na západě země a pro jihovýchodní Sársko). Samostatná odnož TÜV funguje také v Rakousku (TÜV Austria). Díky prestiži TÜV jsou výsledky testů této organizace uznávány v mnoha zemích světa.

 

Přílohy ke stažení

pdf Výsledky testů v původním znění EN-DE (pdf, 1.4MB)

Fotogalerie

Tabulka č.1 - (pro zvětšení klikněte)
Tabulka č.1 - (pro zvětšení klikněte)
Tabulka č.2 - (pro zvětšení klikněte)
Tabulka č.2 - (pro zvětšení klikněte)
Tabulka č.3 - (pro zvětšení klikněte)
Tabulka č.3 - (pro zvětšení klikněte)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů