pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

17,50 Kč/l

-------------------------

17,00 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták


V celém palivovém vstřikovacím systému existuje pouze jedna komponenta, která ve skutečnosti provádí vstřikování paliva.

PALIVOVÉ VSTŘIKOVACÍ VENTILY

Robert Bosch je největší světový výrobce benzínových elektronických vstřikovačů. Vícebodový solenoidový vstřikovač Bosch je zkonstruován na minimální životnost 1 mld. pulsů. V roce 1990 vyráběl Robert Bosch více než 100.000 solenoidových vstřikovačů denně. Od roku 1990 se trh s vozidly vybavenými vstřikováním z čtyřnásobil.

Robert Bosch říká:
„Největší požadavky jsou na vstřikovač kladeny během výroby. Při výrobě jehly ventilu a montážního celku
vstřikovače se používají tolerance 1 mikronu".
(Robert Bosch GmBH.)

"Při nabuzení solenoidových vinutí se jehla ventilu zdvihne asi o 0,06 mm (v závislosti na konstrukci ventilu) a poté dojde ke vstříknutí paliva skrz kalibrovaný dávkovací otvor".
(Robert Bosch GmBH.)

U pěti z každých 200 vstřikovačů, které Bosch vyrobí, se provádí kontrola a
zkouška kvality a přesnosti. Po vybroušení 2000 čepových dříků na toleranci
1 mikronu se mění brousící hroty.

 

Splnění požadavků:
Na motory vybavené EFI se kladou velké požadavky v souvislosti se: startováním, výkonem, provozními
vlastnostmi, spotřebou paliva a hodnotami výfukových plynů. Vstřikovače paliva mají rozhodující vliv na všechny tyto charakteristiky a musejí tedy splňovat nejpřísnější kvalitativní normy. V podstatě je třeba brát v potaz následující faktory:
- Přesné dávkování paliva ve všech provozních bodech
- Dobrá linearita při malé šířce pulsů, (také u malých vstřikovaných množství, odchylka od funkce lineárního toku
nesmí překročit specifickou hodnotu tolerance.
- Dobrý rozsah dynamického toku (DFR).
- Dobrá distribuce a rozprach paliva.
- Těsnost ventilů.

(Robert Bosch GmbH)

Vícebodový vstřikovací systém, přívod shora

Jeden vstřikovač na válec

1 1

Elektronický vstřikovací systém, velice jemné tolerance
Vstřikovací ventil má ze všech mechanických komponentů motoru nejjemnější tolerance. Jak tyto tolerance
kontrolujeme? Neustále kontrolujeme milisekundy, milivolty a miliampéry. Kdy kontrolujeme mililitry paliva?Nespálené palivo v benzínových spalovacích motorech je v současnosti největší problém. Jak často kontrolujeme, kolik mililitrů paliva se dodává do motoru?

 

Jak pracuje elektronický vstřikovač
Vstřikovač je umístěn v sacím potrubí motoru, kde je zapouzdřen mezi potrubím a lištou pro přívod paliva pomocí
gumového těsnění Viton. Palivové čerpadlo tlakuje systém na obvyklou hodnotu 2,5 bar. Řídicí jednotka motoru (ECU) shromažďuje informace z různých čidel umístěných kolem celého motoru a na jejich základě určuje délku otevření nutnou pro daný pracovní zdvih motoru. Za tímto účelem generuje ECU proud, který přenáší na solenoid (elektromagnet) vstřikovače. Solenoid magneticky zdvihne jehlu čepového ventilu ze sedla vstřikovače v rozpětí od 60 do 100 mm. Při zdvihnutí ventilu se natlakované palivo prohání přes vypouštěcí otvor na dně vstřikovače na čepovou hlavu nebo na clonu a vytváří vstřikovaný paprsek ve tvaru určeném danou konstrukcí hlavy či clony. Vstřikovač zůstává otevřen po dobu 1 až 20 milisekund při frekvenci 3 až 125 Hz, v závislosti na požadavcích a parametrech motoru. Jakmile se přenos proudu zastaví, malá vinutá pružina zatlačí jehlu ventilu do sedla a zastaví tak průtok paliva. Tento proces se několikrát za sekundu pakuje. Vzhledem k různým požadavkům na dodávané množství paliva a tvarů vstřikovaných
paprsků vyrábí společnost Robert Bosch přes 1100 rozmanitých dílů vstřikovače.

Části, u kterých se provádí údržba
Na rozdíl od dieselových vstřikovačů je benzínový elektronický vstřikovač zapouzdřená jednotka, kterou nelze
rozmontovat a jejíž vnitřní mechanické nebo elektrické součásti nelze vyměnit. Vyměnit lze pouze vnější komponenty a vnitřní sítkový filtr. V případě vyjmutí vstřikovače z motoru by se veškerá pryžová palivová a vzduchová těsnění měla
vyměnit.

Součásti, které lze & nelze vyměnit

1

Síťkové filtry vstřikovače
Měnit vzduchové filtry, olejové filtry, palivové filtry?
Jak často měníte filtry vstřikovačů?

1

30-mikronový filtr je navržen tak, aby chránil vnitřní části vstřikovače. A opravdu je chrání!

Vícebodový přívod ze strany / zdola
1

Z pohledu elektroniky pracuje vstřikovač s přívodem ze strany úplně stejně jako vstřikovač s přívodem shora, pouze se palivo přivádí ze vstupních otvorů na straně
vstřikovače a ne v jeho horní části.

Pouzdro vstřikovače s přívodem zdola / ze strany

1

Jeden vstřikovač na motor

1

Pouzdro jednobodového montážního celku
Náhrada za karburátor z devadesátých let 20.let. Do roku 2000 nahradí výrobci vozidel jednobodové systémy
vícebodovými systémy.

1

Jednobodová jednotka se skládá ze vstřikovače, regulátoru tlaku, čidla teploty vzduchu, akčního členu škrtícího ventilu a potenciometru.


Fotogalerie

Jeden vstřik na motor
Jeden vstřik na motor
Jeden vstřikovací válec
Jeden vstřikovací válec
Pouzdro jednobodového vstřikování
Pouzdro jednobodového vstřikování
Pozdro vstřikovače
Pozdro vstřikovače
Součástky které nelze vyměnit
Součástky které nelze vyměnit
Sítko ve filtru vstřikovače
Sítko ve filtru vstřikovače
Vícebodová aplikace
Vícebodová aplikace
Vícebodový přívod ze strany
Vícebodový přívod ze strany

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů