pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

17,50 Kč/l

-------------------------

17,00 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 


Ochrana ventilů a ventilových sedel

 

Životnost ventilů a ventilových sedel je poměrně častý argument, který používají odpůrci plynového pohonu. Proto se pokusíme objasnit tuto problematiku podrobněji.
Do současných automobilových benzinů se široce používají různá aditiva. Ta se stále častěji používají ve formě "balíčků", které bývají tzv. šity na míru pro daný druh paliva a konkrétní distribuční firmu. Jedná se zejména o zvyšovače oktanového čísla, deaktivátory kovů, aditiva omezující růst oktanového požadavku, ale také o

aditiva proti zatloukání ventilových sedel. Na rozdíl od benzinu směs plynů propan-butan určená pro pohon motorových vozidel žádná aditiva nepoužívá. Vzhledem ke konstrukci tankování a také proto, že se povětšinou LPG do motoru dávkuje v plynné fázi není možné aditivum jednoduše „nalít" do nádrže jako je to u benzinu. Při spalování LPG a CNG dochází v pracovním prostoru válců k o něco vyšším teplotám a tím i k vyššímu tepelnému zatížení výfukových ventilů a ventilových sedel. U některých typů motorů je konstrukce a materiál zejména u výfukových ventilů a jejich sedel navržen „jen taktak", pouze s minimální rezervou. U nich může při provozu na LPG docházet k vyššímu opotřebení. Snížení opotřebení při provozu na LPG lze dosáhnout dvěma různými způsoby. Jedním je možnost externí aditivace přídavnými aditivy (někdy nazývána jako „přimazávání ventilů"), pro její použití je nutná externí dávkovací sada. Druhou možností ochrany je tzv. přívstřik benzinu.

 

Obě metody ochrany ventilů je možno kombinovat. Externí aditivace vytvoří na ventilech ochrannou vrstvičku, a přívstřik benzinu sníží tepelné zatížení v režimech maximálního výkonu. Neexistuje oficiální seznam vozidel, které vyžadují použití dodatečné aditivace ventilů. Konkrétní způsob ochrany ventilů doporučíme na základě našich zkušeností vždy po posouzení konkrétního provedení motoru a po domluvě se zákazníkem.

 

Následky zaklepaných ventilů:

 

  • problémy při startování studeného motoru
  • nepravidelný chod motoru
  • ztráta komprese ve válci (snižuje se výkon motoru)
  • hrozba propálení ventilu
  • nemalé náklady na opravu

 

Externí aditivace ventilů

 

Jako dodatečná ochrana ventilů se používají aditiva od různých výrobců. Do motoru se dávkuje kapalina obsahující účinnou látku na bázi draslíku. Ta má na motor podobný ochranný vliv jako dříve používané přísady v olovnatých benzinech (na rozdíl od olova však nepoškozuje životní prostředí). Vytváří na ventilech i jejich sedlech ochrannou vrstvičku, která omezuje mechanické opotřebení materiálu. V naší nabídce naleznete prověřená aditiva od předních výrobců. Jejich vzorky si necháváme testovat na obsah účinné látky tak, abychom Vašemu motoru nabídli skutečnou ochranu a nikoli pouze „placebo". Výsledky rozborů a testů jednotlivých aditiv si můžete prohlédnout zde. Vlastní dávkování je možné provádět několika způsoby. Pro správný výběr je rozhodující o jaký typ motoru s jakou technologií a provedením sacího traktu se jedná.

 

Přívstřik benzínu

 

Poslední generace řídících jednotek LPG systémů které používáme k přestavbám již umožňují nastavení přívstřiku benzinu. Funguje to tak, že se v programu ŘJ LPG nastaví určitá úroveň otáček a zatížení motoru, a procento přívstřiku benzinu. Pokud za jízdy dojde k překročení zadaných otáček a zároveň úrovně zatížení motoru, aktivuje se přívstřik. Ten pokračuje dokud jsou zároveň překročeny oba z parametrů. Pokud např. po přeřazení snížíte otáčky a nebo dosáhnete požadované rychlosti a uberete (povolíte pedál plynu na nižší zátěž), přívstřik je ukončen a vozidlo jede dál pouze na LPG.
Při překročení zadaných parametrů sníží elektronika množství dávkovaného plynu a tento deficit doplní benzinem tak, aby bylo zachováno celkové množství paliva a tím i správná bohatost směsi. Tím se sníží vyšší tepelné zatížení motoru právě v režimech kdy je to nejvíce zapotřebí. To má pozitivní dopad na životnost ventilů a ventilových sedel. Způsob a úroveň nastavení přívstřiku je různá pro různé LPG systémy i pro jednotlivé modely vozů. Výhodou je pro zákazníka naprostá bezstarostnost tohoto řešení a nulové náklady na zprovoznění (toto nastavení provádíme v případě zájmu již v ceně přestavby). Nevýhodou jsou o něco vyšší provozní náklady. Přesné vyčíslení nákladů není dost dobře možné, protože neumíme dopředu určit kolik procent jízdy pojedete v takovém zatížení, kdy už k přívstřiku dochází, a kolik procent v režimu pouze na LPG. V průměru to bývá cca 1 litr benzinu na 100 kilometrů kombinovaného provozu.

 

Neexistuje oficiální seznam vozidel, které vyžadují použití přimazávání ventilů.

Podle mnohaletých zkušeností firem zabývajících se přestavbami na pohon LPG a CNG se doporučuje sada pro ochranu ventilových sedel u některých japonských motorů a některých motorů značeK:

Opel, Peugeot, Renault, Ford.

 

 

Ceník dávkovacích zařízení a náhradních náplní

 

Mechanické podtlakovéMechanické podtlakové

Podtlakové dávkování s mechanickou regulací

Elektronické podltakovéElektronické podltakové

Podtlakové dávkování s elektronickou regulací

Elektronické tlakovéElektronické tlakové

Tlakové dávkování s elektronickou regulací

Náhradní náplněNáhradní náplně

kvalitní náplně ověřených značek

Chemické rozbory náhradních náplníChemické rozbory náhradních náplní

jednotlivé výsledky množství obsahu draslíku

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů