pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

11,90 Kč/l

-------------------------

11,40 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 5 a 2 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 4474)
4474 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.01.21 12:52
Dobrý den Pavle,
I já jsem loni řešil obnovu svého vozu a dlouho zvažoval. S motory TSI se sice příjemně jezdí, ale funkce a návratnost LPG pohonu mě nepřesvědčila a proto jsem nakonec vybíral mezi klasickými motory MPI. Netuším, jak starý a velký vůz máte na mysli, s jak výkonným motorem. Možná Vás může inspirovat řada vozů z naší fotogalerie – Fordy, Toyoty, Hondy CR-V, Dacie, Škodovky. To, co vidíte v naší fotogalerii, se o nás skutečně přestavovalo, jsou to reálně provedené přestavby. Pokud budete mít nějakého favorita, můžete mi poslat podrobnosti mejlem, třeba Vám o jeho provozu na LPG dokážu zprostředkovat nějaké podrobnosti.
S pozdravem Ivan Vodička
4473 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.01.21 12:52
Dobrý den pane Tomiq,
Píšete, že se Vám v maximu opakovaně ukládají chyby P0171 a 0174 (chudá směs). Podporuje Vaše jednotka a diagnostika Freez Frame (dokáže sdělit, za jakých podmínek se chyba načetla – otáčky, teplota motoru, režim dávkování paliva CL nebo OL, dlouhodobé a krátkodobé korekce, napětí lambdasondy před a za katalyzátorem atd.)?
Píšete, že dávkování (seřízení) LPG paliva je správné, ale diagnostika udává špatné složení výfukových plynů. Něco z toho nemůže být pravda. Proto bych se zaměřil na kontrolu dávkování paliva (pochopitelně cíleně v režimech, kdy elektronika motoru vyhodnocuje chudou směs).
Různé variátory předstihu existují, osobně jsem se u LPG pohonu zatím nesetkal s nějakým prokazatelně prospěšným použitím (na rozdíl od CNG). Variátor předstihu pracuje tak, že „posune“ o určitý stupeň údaj o poloze klikové hřídele (ev. i vačkových, podle typu emulátoru a vybavení vozu.). Ale to neznamená, že se u každého vozu automaticky o stejnou polohu změní předstih zážehu. Neznám detailně schema zapojení ani algoritmy ŘJ Vašeho vozu. Mnoho jednotek základní hodnotu předstihu zážehu (danou otáčkami, teplotou, zatížením motoru atd.) dále upravuje podle čidla klepání (zvyšuje hodnotu předstihu v rámci povolené tolerance až na hodnotu, kdy zaregistruje detonační hoření a následně předstih o něco sníží, tak aby k detonacím nedocházelo). Změna předstihu zážehu také mění teplotu spalin, některé motory si měří teplotu výfukových plynů a také ji „zohledňují“ ve svých výpočtech. I proto bych byl s nějakými zásahy do řízení předstihu spíš opatrný.
Podle Vašeho popisu bych se spíš zaměřil na bohatost, nikoli předstih.
S pozdravem Ivan Vodička
4472 Pavel05.01.21 9:36
Dobrý den pane Vodičko,
již 10 let jezdím vozy na LPG a jsem s tímto pohonem spokojený.
Nyní se dívám po novém voze střední třídy (ojetém), který bych opět chtěl na
LPG přestavět.
Většina motorů je dnes přímovstříkových a proto není výběr jednoduchý. Do
přímého vstřiku se mi moc nechce z důvodu složitosti a nížší návratnosti.
Dokázali byste mi doporučit vůz střední střídy, kombí / MPV, který by byl
vhodný na přestavbu, měl průměrnou servisní náročnost a byla zde
pravděpodobnost, že bude dlouho sloužit i při mém nájezdu 30tkm ročně?
Děkuji. S pozdravem Pavel
4471 Tomiq04.01.21 22:41
Dobrý den pane Vodičko,
Vašeho hněvu jsem se obával v souvislosti s tím, že Vám zasahuji do Vašich odpovědí. Třeba jsem panu Davidovi svou zkušeností pomohl.
Mám k Vám dotaz z jiného soudku: Máte nějaké zkušenosti s úpravou předstihu po přestavbě na lpg? Mám v Toyotě Previi systém Magic 4 Najeto na lpg asi 65 tis. Jede perfektně, je pravidelně seřizován. Po ujetí 100-200km se při plném výkonu rozsvítí chyba P171 a P174 chudá směs. Korekce jsou nastavené správně, paliva tam jde akorát. Zkoušeli jsme i zapínat přívstřik benzínu. Co jsem se pídil, japonská auta tohle dělají a uživatelé jsou s tím smíření. Napadlo mě, zda to nemůže být tím, že prostě plyn hoří pomaleji a ve vysokých otáčkách a plném zatížení se do výfuku dostane nespálená směs, samozřejmě včetně kyslíku, který lambdasonda vyhodnotí jako chudou směs, přidá palivo, kyslík je tam samozřejmě pořád, takže naskočí chyba P171. Pokud je má úvaha správná, pomohlo by zvýšení úhlu předstihu, aby směs stihla shořet dříve. Logicky vzhledem k vyššímu oktanovému číslu a pomalejšímu hoření by zvýšení předstihu mělo i snížit spotřebu, zvýšit výkon a ušetřit opotřebení motoru, především výfukových ventilů. Pomohla by instalace variátoru předstihu?
4470 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.01.21 13:01
Dobrý den pane Krištof,
patrně jsme vkládali příspěvky současně, odpověď již máte.
s pozdravem Ivan Vodička
4469 Michal Krištof04.01.21 9:33
Dobrý dne, pane Vodička
mám systém LPG od firmy BRC, montovaný od Vás cca 5 let mám nájezd na lpg cca 180 000 km, mám posledních 10 měsíců problém se startováním motoru za studena, a to když skončím jízdu na lpg, a ráno jdu startovat tak ze 70% nastartuji až na druhý až třetí pokus, když ukončím jízdu na benzín tak tento problém nemám se startováním. pravidelně měním svíčky mám nové rozvody. děkuji za odpověď s pozdravem Michal Krištof 775 601 607
4468 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.01.21 9:26
Dobrý den pane Krištof,
Pokud jsem správně identifikoval Váš Hyundai i30, montovali jsme LPG vpodstatě do nového vozu v 04/2014, a naposledy jste u nás byl (patrně kvůli dojíždění přes půl republiky  ) v 06/2015 při stavu 53.000km. Po 7 letech provozu a 180.000 najetých km máte problémy se startováním po delším stání motoru. Podle Vašeho popisu bych zkontroloval stav reduktoru a vstřikovačů. Je možné, že některý z těchto komponentů bude již po uvedených kilometrech vadný.
S pozdravem Ivan Vodička
4467 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.01.21 9:26
Dobrý den Jirko,
Pro přestavbu na LPG si z Vašeho výběru můžete vybrat v podstatě jakýkoli model s motorem MPI. Pro některé motorizace Ford, Peugeot a Citroen bychom doporučili dodatečnou aditivaci ventilů. Motory koncernu VW v naprosté většině montujeme bez této dodatečné aditivace ventilů, provoz na LPG je u těchto motorů bez problémů. Podle konkrétního modelu a typu motoru Vám následně doporučíme způsob přestavby a typ použitého LPG systému. Protože uvádíte předpokládaný rok výroby cca 2002, bude v naprosté většině případů naprosto dostatečný některý z modelů výrobce AC Stag.
Pro další bezproblémový provoz Vámi vybraného vozu si myslím, že není nejpodstatnější značka vozu nebo typ použitého LPG systému. U cca 19 let starého vozu je velmi důležitý jeho faktický stav – jakým způsobem byl provozován, zda se k němu předchozí majitel choval ohleduplně a dopřával mu patřičnou údržbu a servis.
Přeji Vám s jeho výběrem šťastnou ruku, a až budete mít nějakého konkrétního „horkého adepta“, klidně zavolejte. Podle stáří a typu motoru Vám můžeme konkrétněji nabídnout odpovídající způsob přestavby a z toho vyplývající cenu (podle našeho ceníku zde: www.neptun-harfa.cz/… ).
S pozdravem Ivan Vodička
4466 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.01.21 9:26
Dobrý den pane Tomiq,
Píšete, že máte Vy, i další řidiči dobré zkušenosti se zapalovacími svíčkami Brisk Silver. Ano, proč ne, myslím, že naprostá většina výrobků na trhu si najde své spokojené uživatele. Je dobře, že jste si našel svíčky, se kterými jste spokojen (prostě používáte ty Vaše a netrápíte se novými a novými pokusy…).
To není pražádný důvod k tomu, abych Vás „neměl rád“ . Vždyť každý máme v různých oblastech života svoje zkušenosti, svoje oblíbené a odzkoušené výrobky a značky. Připadal bych si jako hlupák, kdybych neměl mít respekt k lidem, kteří získají jiné zkušenosti než já.
Tak vše nejlepší v novém roce, Ivan Vodička
4465 Michal Krištof03.01.21 21:29
Dobrý dne, pane Vodička
mám systém LPG od firmy BRC, montovaný od Vás cca 5 let mám nájezd na lpg cca 180 000 km, mám posledních 10 měsíců problém se startováním motoru za studena, a to když skončím jízdu na lpg, a ráno jdu startovat tak ze 70% nastartuji až na druhý až třetí pokus, když ukončím jízdu na benzín tak tento problém nemám se startováním. pravidelně měním svíčky mám nové rozvody. děkuji za odpověď s pozdravem Michal Krištof 775 601 607
4464 Jirka01.01.21 18:43
Dobrý den,
potřebuji poradit. Potřebuji auto na dojíždění do práce. Nájezd ročně 28000km po dálnicích. Chtěl bych vás požádat o radu s výběrem vhodného výrobce vozu. Chci vůz tak do 70000kč od r.v. 2002. Přemýšlím o VW, Škoda, Seat, Opel, Citroen, Renault, Peugeot, A Ford. Poradíte mi prosím nejlépe vhodnou značku na přestavbu na LPG. Značku se kterou jsou nejmenší problémy. Také bych se chtěl zeptat jaký systém který instalujete je sázka na jistotu? Jaký je rozdíl např. u Stag? Máte více řad. Je nutné si nechat nainstalovat přimazávaní? A případně jaké? Předem Vám děkuji za pomoc. Musím se na systém LPG spolehnout a nechci trávit čas po servisech. Dokáži si zkontrolovat vůz po technické stránce ale LPG je pro mě tabu. Děkuji a přeji pěkný den.:-)  
4463 Tomiq29.12.20 13:36
Davide, pan Vodička mě asi nebude mít rád, ale:
Do všech aut na LPG po dlouholeté zkušenosti s různými značkami svíček, včetně Densa, používám už výhradně Brisk Silver. Nezávisle mi tuto zkušenost potvrdilo více řidičů.
Fungují líp než ostatní, co jsem zkoušel, stojí pár kaček a vydrží asi 20tis.
4462 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.12.20 11:52
Dobrý den Borisi,
Pokud elektronika motoru diagnostikuje výpadky zapalování na konkrétním válci, může to být mnoho příčin. Jednou z možností je problém na straně zapalování. To jste se pokusil eliminovat výměnou svíček a cívky, ale problém se tím neodstranil. Další příčinou může být nesprávné dávkování paliva – tak moc bohatá nebo chudá směs, že ji zapalování jen velmi obtížně zapálí. Následkem toho elektronika diagnostikuje výpadky a daný válec odpojí. Také je možné, že je problém v mechanice motoru – např. v malé kompresi, ať již pro poškozený píst s kroužky, nebo nějaký ventil.
Doporučil bych nechat zkontrolovat funkci motoru se zaměřením na tyto oblasti.
S pozdravem Ivan Vodička
4461 Boris21.12.20 14:23
Dobry den.

Vlastnim Skoda Fabia Combi II HTP 2010, motor BZG, LPG system Lovato EASY FAST.

Na volnobehu na LPG pri zvyseni otacok nad 3000 dochadza nepravidelne k rozsvietenu kontrolky motora a nasledne nepravidelnemu chodu motora na dva valce, pri realnej jazde na LPG nad cca 110 km/h sa tiez nepravidelne rozsvieti kontrolka motora a motor uplne strati vykon. Diagnostika vypisuje chybu na prvom valci "Powertrain - Cylinder 1 Misfire Detected".

Vymenil som vsetky tri sviecky a cievku na prvom valci. Chyba pretrvava...

Chcem sa spytat na Vas nazor.
4460 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.12.20 9:30
Dobrý den pane Lanča,
Pro Váš motor uvádí katalog řadu svíček různých výrobců, zde: www.lkq.cz/Catalog/o… je odkaz na jeden z katalogů se zapalovacími svíčkami pro Váš motor A16XER. My používáme v naprosté většině svíčky Denso, nyní nejčastěji řadu TT.
S pozdravem Ivan Vodička
4459 David Lanča15.12.20 18:57
Dobrý den pane Vodičko, před časem jste mi doporučil pro Opel Astru H 1,6 85kW (A16XER) svíčku DENSO K20TT. Zpočátku se zdála dobrá, ale po čase auto začalo pocukávat a údajně je to právě kvůli svíčkám. Můžete mi prosím doporučit k tomuto motoru nějaké jiné svíčky, které bych mohl vyzkoušet? Tutovkou by asi byly DENSO IK20TT, ale nějaká levnější alternativa by nebyla možná? Děkuji za odpověď.
4458 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.12.20 13:49
Dobrý den Patricie,
Je možné, že při výměně nádrže došlo k nějaké změně stavu – na kontaktech elektroinstalace nebo např. ovládání elektroventilu na nádrži. Pokud servis zkontroloval po výměně nádrže její zapojení a nenašel žádnou chybu, bude patrně vhodné udělat celkovou kontrolu funkce LPG systému. Diagnostickým programem se spojit s řídící jednotkou plynu a pokusit se zjistit příčinu vadné funkce. Pokud to nezvládne servis, který prováděl výměnu nádrže, tak najít jiného plynaře, který bude mít příslušný diagnostický program pro Váš typ elektroniky LPG. Můžete mi poslat mejlem typ Vašeho LPG systému, je možné, že patřičnou diagnostiku budeme mít k dispozici, nebo alespoň budu schopen Vám poradit, na koho se obrátit.
S pozdravem Ivan Vodička
4457 Patricia02.12.20 18:08
Dobrý den nechala sem si vyměnit starou nádrž za novou ..při prvém natankování LPG mi spínač při řídící páce kde se plyn zapne vypne a ukazuje množství plynu ,- vypíná ...otočím klickem zapnu plyn a do deseti sekund kostička zhasne a nerozsviti se ..rozsvítí se až když znova auto vypnu a zapnu ale pak se zas zhasne vypne takže nelze jet na LPG ...servis tvrdí že při výměně nádrže nemohli udělat chybu a bude chyba někde jinde..mne to ale fungovalo a stalo se to poprvé hned při prvním zapnutí plynu po výměně ...kde může být chyba ? Jak tohleto řešit
4456 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.11.20 14:53
Dobrý den Josefe,
Návratnost přestavby se odvíjí od počtu kilometrů, které na LPG po přestavbě najezdíte. Pro zjednodušení se dá uvažovat, že úspora při provozu na LPG je oproti provozu na benzin orientačně 1.-Kč na kilometr. Pokud bude cena přestavby 25.000,- Kč, její návratnost bude orientačně po cca 25.000 ujetých km. Dalším provozem na LPG pak začnete v součtu šetřit. Pokud najezdíte ročně 5.000km, je z uvedeného orientačního přehledu ekonomická návratnost „v nedohlednu“. Pokud najedete 50.000km ročně, myslím, že se přestavba jednoznačně vyplatí.
Koncernové motory 1,8T 110kW jsou (resp. byly) velmi často přestavované na LPG, jejich provoz byl bezproblémový. Pro přestavbu je nutné, aby byl motor v odpovídajícím stavu, s plně funkční lambdaregulací bohatosti směsi, i bezchybným zapalováním.
S pozdravem Ivan Vodička
4455 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.11.20 14:53
Dobrý den Milane,
Pro provoz motorů Hyundai na LPG doporučujeme použité některého ze způsobů dodatečné aditivace ventilů (podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… ).
Námi používané vstřikovače LPG zvládají provoz i při použití tlakového dávkování aditivace před lištu vstřikovačů, používáme to běžně již několik let. U vstřikovačů které nemontujeme (např. Vámi zmiňované Magic JET ) nám logicky chybí informace z praxe, proto nebudu možnost či nemožnost této varianty hodnotit.
Přivstřik benzinu je jednou z možných strategií programového nastavení řídících jednotek LPG. Nastavení přívstřiku benzinu je tedy možné použít samostatně, či v kombinaci s externí aditivací (ať již tlakovou či podtlakovou). Pro pravidelné dlouhé trasy v dálničním režimu bych doporučil externí tlaková dávkování aditivace.
Na vhodnost či nevhodnost konkrétních modelů pro provoz na LPG má dneska téměř každý vlastní názor o kterém většinou nechce nijak polemizovat. Mohu zde pouze opakovaně zveřejnit svoje řešení dané problematiky – minulý rok jsem si pro svoji osobní potřebu pořídil starší Hyundai IX20 2012 s motorem 1,6 92kW. Pro přestavbu na LPG jsem použil systém AC Stag Q-Next Plus a elektronickou aditivaci ventilů.
Pokud byste chtěl nějaké další podrobnosti ohledně provozu na LPG, můžete mi poslat mejl, nebo zavolat na náš příjem zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4454 Josef28.11.20 1:39
Dobrý den, mám Škodu Octavia I (2004), motor 1,8T/110kW AUM. Auto má najeto přes 300000km. Má cenu ještě přestavba na LPG?
4453 Milan27.11.20 19:44
Dobrý den, je pravda, že systém tlakového elektronického dávkování aditiva pro ochranu motorů si nerozumí s některými vstřikovači? Mam Hyundai i30 kombi 1.6 CVVT 88kW (F4FG) 2014 - 89 tis KM a zvažuji instalaci LPG. Viděl jsem ve vaši galerii, že u i30 jste měl 1xpodtlakový+STAG a vícekrát tlakový+BRC. Je tento motor vhodný na LPG? Dá se použít STAG nebo MAGIC u tlakového mazání, nebo jen BRC? Je s tlakovým potřeba přívstřik benzinu? Pokud by bylotřeba stále cca 20% benzínu, je možné účinně aplikovat mazání Flashlube přes benzín a neinstalovat externí instalaci přímazu? Jezdím dlouhé trasy na dálnici (kde jsem často na 3500-4000 ot/min). Děkuji
4452 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.11.20 15:28
Dobrý den Ladislave,
Problematice čerpacích stanic se nevěnuji, ale obávám se, že „univerzální školení“ pro obsluhu všech čerpacích stanic LPG není možné získat.
S pozdravem Ivan Vodička
4451 Ladislav23.11.20 16:25
Dobrý den,
lze oficiálně v ČR absolvovat školení pro samoobslužné tankování LPG a získat tak nějaké potvrzení nebo certifikát, který by opravňoval k čerpání bez obsluhy a uznávaly ho všechny čerpací stanice? V případě, že ano, kdo a kde školení provádí?
Děkuji za odpověď.
4450 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.11.20 13:08
Dobrý den pane Janouch,
Pokud je nádrž poškozena po nehodě, není možné ji znovu použít. Podle našich záznamů (jestli jsem správně identifikoval vůz) jsme Vám montovali v roce 2017 systém AC Stag Q-Box Basic. Od montáže do poslední návštěvy v 09/2020 najelo vozidlo cca 102.000km. Za tu dobu jsme Vám z LPG pohledu měnily pouze svíčky a filtry, ostatní LPG komponenty jsou původní. Pro další použití by tedy přicházela v úvahu kompletní elektronika. Reduktor bych po 100.000km doporučil pro novou montáž nahradit novým, u LPG vstřikovačů Stag je možná jejich repase.
Legislativně je nutné nejprve odhlásit LPG přestavbu z původního vozu. Pak nám výrobce systému uvolní použití již jednou namontovaných komponentů pro další přestavbu. Pro ev. další domluvu nás můžete kontaktovat mejlem, telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4449 Pavel Janouch18.11.20 11:15
Dobrý den. Mám od Vás namontovaný LPG systém Stag ve voze Škoda Octavia 1.8T motor AUM. Po dopravní nehodě na zadní část půjde vůz na likvidaci. Rád bych z něho zachránil co nejvíce z LPG systému pro montáž do dalšího vozu s podobným motorem. Poradíte mi co všechno demontovat a jestli to má cenu ? Nádrž bude předpokládám na odpis. Na LPG najeto cca 90tis km. Děkuji.
4448 Vojta09.11.20 18:28
Děkuji za odpověd. Konkretni udaje o vozu jsem neuvedl, protoze ani nejsou. Vuz si teprve vybírám a rád bych jej predelal na LPG. Z tohoto duvodu se snažím zjistit co nejvíce informací aby potom nedošlo k nemilému zjištění že daný vuz nepujde na LPG předelat. Rozhodnutý jsem pro Passat Variant 2.0 FSI kombi B6, ted uz tedy jen vybrat ten správný kod motoru a verzi řídící jednotky
4447 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.11.20 15:05
Dobrý den Vojto,
Ve své odpovědi jsem ani skrytě nenaznačoval, že systém BRC SDI 2.0 je nevhodný, méně kvalitní ani žádnou jinou invektivu.
Váš dotaz byl položen velmi obecně. Italské systémy obecně (i BRC SDI) mají velmi „přísné podmínky“ pro možnou přestavbu – to jsem ostatně uváděl. Mimo jiné možnost přestavby podmiňují variantou benzinové ŘJ, typem převodovky, a např. Vámi zmiňovaný systém BRC zohledňuje rok výroby a emisní normu (např. Euro 5A, Euro 5B, Euro6,…) pro kterou je možné přestavbu provést. Italové také na školeních doporučovali provádět přestavby u vozů s nájezdem max. cca 100.000km.
Protože jste neuvedl žádné konkrétní podrobnosti, do jakého konkrétního vozu bychom přestavbu realizovali, nemohl jsem Vám právě z těchto důvodů nabízet k přestavbě italské systémy.
Polský systém AC Stag 400 DPI pro přestavbu přímovstřikových motorů používá na rozdíl od italských systémů trochu jinou filozofii a řešení softwaru. Nemá až tak přísné podmínky pro konkrétní provedení vozu, ani technici při školeních nijak neomezovali kilometrický proběh před přestavbou. Proto jsem Vám na obecně položený dotaz odpověděl tak, jak jsem odpověděl.
Pokud byste chtěl nějaké další podrobnosti k přestavbám přímovstřiků na LPG, můžete se na mne obrátit nejlépe telefonicky na našem příjmu zakázek.
Ceny přestaveb máme uvedeny v našem ceníku zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
4446 Vojta09.11.20 1:55
Znamená to že je systém BRC nevhodný ? Četl jsem na něj velmi dobré recenze tak jsem práve zvažova BRC SDI. Jaká by tedy byla cena teto specificke sady na prestavbu ?
4445 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.11.20 16:28
Dobrý den Vojto,
Pro přestavbu bych doporučil motory MPI – ty se vstřikováním benzinu do sacího potrubí.
Vámi uvedené motory mají přímé vstřikování benzinu do spalovacího prostoru (FSI, TFSI, TSI…). Jejich přestavba má svoje specifika, výrobci vyvíjejí sady a hlavně řídící program vždy pro konkrétní variantu typu motoru, model, rok výroby, výkon, verzi ŘJ benzinu, ev. i typ převodovky. Jiné varianty než ty, pro které výrobce přestavbou sady nabízí, proto nejsme schopni přestavět.
Z Vámi uvedených typů motorů bych vybral asi typ CCZA pro přestavbu se systémem AC Stag 400 DPI.
S pozdravem Ivan Vodička
4444 Vojta05.11.20 1:44
Dobrý den. Měl bych dotaz ohledne prstavby vozu PASSAT combi(3C5) 2.0 fsi 147kw kody motoru :
CBFA,CCZA,CCTA,CAWB,BWA,AXX,BPY

který z techto uvedených kodu motoru by jste doporucil pro predstavu na LPG ? děkuji
4443 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.11.20 14:42
Dobrý den pane Kohoutek,
Pokud se to stalo bez žádné další souvislosti (např. zavřená nádrž po opravě vozu v nějakém servisu), může být tzv. zaseknutý plovák. V nádrži je plovák, který se pohupuje na hladině plynu. Ten slouží mj. jako ventil maximálního plnění. Pokud zůstane z nějakého důvodu zaseknutý v horní poloze, je zavřený vstup do nádrže. Pro uvolnění plováku stačí většinou nějaký podstatnější otřes nádrže (např. gumovou palicí) a ventil odpadne. Další možností je to, že je nádrž LPG plná ale na plyn to z důvodu nějaké další poruchy nejede. Také může být poškozené potrubí od přípojky plnění k nádrži. Revize (to je kontrola těsnosti a mechanického stavu) to nevyřeší, bude potřeba zjistit závadu a tu odstranit. Pokud byste se chtěl na opravu objednat, můžete zavolat na náš příjem zakázek na číslo 777 30 50 80.
S pozdravem Ivan Vodička
4442 J. Kohoutek02.11.20 13:47
Dobrý den, z ničeho nic přestalo jít tankovat LPG - zdá se, jako by se jen naplnila přívodní trubka k nádrži, ale do nádrže LPG již neteče... Kam se podívat? Nebo mám přijet na revizi k Vám?
Děkuji.
4441 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.11.20 13:02
Dobrý den pane Jakeš,
Rychlé nahodilé přepínání může být způsobeno např. špatnými kontakty na elektroinstalaci. Píšete, že jste měnil vodní hadice k reduktoru. Nejsou někde u nich nějaké elektrické spoje, kontakty, připojení čidla tlaku, teploty, cívky elektroventilu? Je možné, že jste pohnul nějakým z kontaktů a nyní na něm dochází k přechodovému odporu a z toho důvodu k přepínání zpět na benzin. Doporučil bych kontrolu kabeláže.
S pozdravem Ivan Vodička
4440 Jakeš02.11.20 9:54
Dobrý den mám problém že za jízdy přepíná auto z plynu na benzín a zpět na 10km cca 50 krat.Menil jsem vodní hadice k reduktoru. A poté to začalo dělat.Prosim o radu na co se mám zaměřit? Jinak auto Peugeot 106 1.4 přestavba provedena u Vás před 7 lety a zatím naprostá spokojenost, najeto od přestavby bezmála 100000km. Díky Jakeš
4439 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.10.20 17:29
Dobrý den Mirku,
Takže nakonec se ve Vašem případě potvrdil problém v kabeláži – jsem rád, že máte problém vyřešen.
S pozdravem Ivan Vodička
4438 mirek26.10.20 13:19
Dobrý den
Dodatek tady k Fabii 1,2 47kw lpf magic. Závada v napojení káblu (nešikovně a neletovaný spoj)od spínačky - ř.j.byla napájená 12v ale posléze byl výpadek na ř.j. od přepínače a lpg.Můj profík na lpg neťal do živého,omluvou je že neměl olik času. Důležitá ale byla zkouška ř.j. výměnou.
4437 mirek24.10.20 8:53
Děkuji za odpověď
No to jsem byl právě u plynaře a nenapsal jsem že se nemohl spojit s řj ani po výměně?
4436 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 23.10.20 15:24
Dobrý den Mirku,
Ve Vašem popisu píšete, že zhasnul přepínač, a vše kromě přepínače je v pořádku (napájení, ukostření, pojistka, kabeláž, řídící jednotka). Pokud ani po výměně přepínače nebude systém OK, tak jste patrně vyčerpal možnost odstranění vady postupným vyměňováním komponent. Pak nezbude než navštívit Vašeho plynaře nebo někoho kdo má s Vaším systémem dostatek zkušeností. Tam si stanoví postup vedoucí k diagnostikování příčiny problému a tu následně odstraní.
S pozdravem Ivan Vodička
4435 mirek22.10.20 21:27
Dobrý večer pane Vodička
Fábie 1,2 47kw magic2. Za jízdy vypnul přepínač lpg. Pojistka ok, napájení řj+lpg ok,záměna řj. žádná změna? Pohyb káblů za provozu nic.Nemáte z praxe nějaký typ na závadu. Pokud neděláte magic tak se omlovám za vložení případu.
4434 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.10.20 9:34
Dobrý den pane Šátek,
Platnost tlakové zkoušky LPG nádrže je v naprosté většině případů 10 let od data výroby nádrže. Po tomto datu je legislativně systém (a tudíž i vozidlo) technicky nezpůsobilý. Možnosti jsou v podstatě následující:
- výměna LPG nádrže za nádrž s platnou tlakovou zkouškou - nemusí být nová, pokud seženete starší ale platnou, je možné ji použít
- demontáž LPG systému odborně způsobilou osobou, potvrzení přestavby spočívající v demontáži LPG systému do TP vozidla, nahlášení přestavby do „Centrální evidence přestaveb“ a na základě těchto hlášení zaevidovat demontáž na Registru vozidel (technicky i legislativně se z vozidla stane opět jednopalivové na benzin, jako před přestavbou
- provozovat vozidlo v současném stavu i po skončení platnosti tlakové zkoušky LPG nádrže (vozidlo nezpůsobilé provozu) s tím, že provozovatel i řidič ponese eventuelní následky tohoto konání - bez ohledu na to, zda budete LPG systém používat nebo nikoli. Tuto variantu bych nedoporučoval, pouze ji uvádím jako teoretickou možnost.
Preferoval bych pochopitelně první nebo druhou variantu podle toho, jak vozidlo využíváte – kolik km plánujete do jeho likvidace najezdit s tím, aby se Vám ev. investice do výměny nádrže ekonomicky vyplatila.
S pozdravem Ivan Vodička.
4433 Šátek21.10.20 19:51
Pane Vodičko byl byste ochoten rozebrat problematiku ohledně výměny nádrže LPG po platnosti tlak. zkoušky? Mám staré auto tzv. na dojetí. Systém LPG byl namontován a provozován před cca 9 lety. Platnost tlakové zkoušky LPG nádrže končí za cca 3 měsíce. Do auta už nechci nic investovat, jak už jsem psal je jen na dojetí. Jak to tedy udělat, abych nemusel měnit LPG nádrž? Je jediná možnost demontáž LPG systému a odhlášení na úřadě? Co když nádrž prostě nenechám vyměnit a LPG systém nebudu provozovat? Hrozí za to nějaký postih? TK platí ještě rok a půl a tudíž mě netrápí to, že by auto na STK neprošlo, do roka a půl stejně půjde na likvidaci. Děkuji.
4432 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.10.20 11:50
Dobrý den Tomáši,
Do atmosférického dvoulitru o výkonu 85kW bychom použili svíčky Denso K20TT.
S pozdravem Ivan Vodička
4431 Tomáš18.10.20 22:53
Dobrý den. Jaké typy svíček by jste mi doporučili pro vuz Škoda Octavia 1 2.0 mpi ( LPG přestavba ). Děkuji
4430 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.10.20 15:37
Dobrý den Jane,
Nevím, jakou verzi jednotky Lovato ve voze máte. U naprosté většiny řídících jednotek plynu jsem se setkal s údaji o napájení v rozmezí 8-16V (byť některé registrují jako problém pokles již pod cca 10V). Pokud se bude akumulátor nabíjet napětím blížícím se horní udávané hodnotě (udáváte 15,8V), můžete pro jistotu odpojit pojistku LPG systému. Tím se rozepne okruh napájení jednotky LPG a nemělo by dojít k žádnému problému. Jednotky sekvenčního vstřikování plynné fáze Lovato při odpojení od napájení „nezapomenou“ hodnoty nastavení, a po opětovném připojení bude systém fungovat beze změny.
S pozdravem Ivan Vodička
4429 Jan16.10.20 12:55
Dobrý den,

Rád bych u svého vozu provedl nabití autobaterie s fcí RECOND, kdy se pouští do baterie napětí 15,8V a proud 1,5A. Rád bych se zeptal, zda to nemůže poškodit zástavbu LOVATO, myslím tím řídící jednotku nebo nějakou pojistku plynového systému. Děkuji za odpověď
4428 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 14.10.20 10:09
Dobrý den tazateli 4427,
Problémy s funkcí LPG systému se skutečně mohou přenést i do provozu na benzin, zejména do startů. Podle Vašeho popisu (jezdil jste několik dnů po sobě pouze na benzin a špatné starty zmizly, auto startuje bez problémů) to tak s největší pravděpodobností bude. Proto bych Vám doporučil najít někde ve Vašem okolí plynaře, který má se systém Landi Renzo zkušenosti. Ten by zkontroloval funkce jednotlivých komponentů a nastavení LPG systému, a zjištěné závady odstranil.
S pozdravem Ivan Vodička
4427 Anonym13.10.20 21:29
Dobrý den.Chtel by se zeptat kestli může lpg system mit zavadu pri startovani?Kazdy ranni starty sou dlouhe a nekdy to i chcipne.Druhy start je už o.k.
Ted mi dosel plyn a aby to porad nepipalo,tak sem to vypnul tlacitkem.Jelikos nemam po ceste zadnou lpg stanici,tak jezdim ten kousek do prace na benzin.Ale jak mam vypli lpg,tak starty sou uplne v pohode,rano,vecer,vse je v pořádku.Muze to mit vliv když je tedy system lpg zaplej?Jinak na lpg mi to jezdi ,necuka a nijakej problem sem nezaznamenal.
System landy renzo a auto je bmw e91 .
Dekuji za odpověď
4426 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.09.20 7:47
Dobrý den Luboši,
Příčinou problémů Vašeho auta může být mnoho, např. i Vámi zmiňovaná cívka. Nezbude než zjistit příčinu nějakým diagnostickým postupem, krok po kroku kontrolovat komponenty starající se o dávkování paliva a zapalování. Dnes jsou auta podstatně složitější než kdysi Moskvič, potenciálně vadných komponentů je ve voze podstatně více. Proto bych Vám doporučil nějakého zkušeného opraváře.
S pozdravem Ivan Vodička
4425 Luboš28.09.20 13:27
D.D.Fiat Multipla na LPG.Nestartuje.Točí normálně ale vždy jen škytne(asi 0.5sekundy)a pak nic.Kdysi se tak přesně choval můj Moskvič,když byla vadná indukční cívka.Napadá někoho co by to mohlo být.Předem díky.
Vybrat stranu: 1
(Celkem 4474)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů