pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

16,40 Kč/l

-------------------------

15,90 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 2 a 6 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 4580)
4580 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 27.12.21 13:15
Dobrý den Tomáši,
Nevím, my neuvádíme, že by bylo nutné pro provoz přímovstřikových motorů použít dodatečnou ochranu ventilů a ventilových sedel. Nicméně i u motorů které vstřikují benzin do spalovacího prostoru, se palivo a zejména pak spaliny dostávají na ventilová sedla. Ze zkušeností s motory MPI, u kterých dochází k zatloukání ventilových sedel, jsou vždy více zaklepané výfukové ventily.
S pozdravem Ivan Vodička
4579 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 27.12.21 13:15
Dobrý den Petře,
Označení FSI, TSI, TFSI atd jsou obchodní označení, souhrnně pro motory koncernu VW používající technologii přímého vstřikování benzinu do spalovacího prostoru. Jejich přestavba má svoje specifika, podrobněji je máme popsány na našich stránkách zde: www.neptun-harfa.cz/… . Spoluúčast benzinu je pro každý jednotlivý typ motoru (např. CBZA, CBZB, CDAA, CJZA, CJZB., ) různá, u konkrétního motoru je rozdílná i pro různé otáčky a zatížení motor. Výrobci obecně uvádějí průměrnou spoluúčast benzinu do 30%. Z našich zkušeností to může být i méně, některá konkrétní měření máme např. na našem facebooku např. zde: www.facebook.com/nep… . V současnosti používáme pro přestavbu přímovstřikových motorů nejčastěji systémy Lovato Direct a AC Stag 400 DPI.
Pokud hodláte kupovat auto s přímým vstřikem s úmyslem nechat jej následně přestavět na LPG, zjistěte si nejprve přesný typ motoru a zavolejte. Ověříme, zda je daný typ motoru zpracován a zda je přestavba možná (ne pro všechny motory jsou sady pro přestavbu vyvinuty).
S pozdravem Ivan Vodička
4578 Tomáš26.12.21 22:07
Dobrý den, z jakého důvodu je nutné (doporučené) přimazávání ventilů u přímovstřikového motoru, když ani při provozu na benzín nedochází k ochraně ventilových sedel aditivy v benzínu?
Děkuji, Tomáš
4577 Petr25.12.21 15:53
Dobrý den, přemýšlím o koupi auta v motorizaci s ( FSI, TSI, TFSI ) a následné přestavbě na LPG pohon. Zajímalo by mě který z těchto výše uvedených typů je nejlepší pro přestavbu s ohledem na nejmenší přívstřik benzínu. Konkurenční systémy uvadeji 20-30% benzínu při provozu na LPG. Jaké máte zkušenosti v tomto ohledu se systémy které nabízíte pro prestavbu ? Děkuji za odpoved
4576 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.11.21 8:05
Dobrý den Davide,
Prolis pro dojezdovou rezervu bývá cca 12-14 cm hluboký. Toroidní nádrž 650/200 je 20cm vysoká. Pokud je i ve Vašem Focusu prolis 12 cm hluboký, přesahovala by jej nádrž o cca 8 cm. Vyrábějí se i nádrže 180mm vysoké, je to ale na úkor obsahu a i tak bude podlážka kufru nadzvednutá.
Kromě Focusů se poměrně často přestavují také Fordy Mondeo, řada Hyundai-Kia a nebo také např. Toyota atd. Do roku 2015 se vyráběly asi nejvíce přestavované modely Fabie 1,4 63 kW – s jejich provozem na LPG není žádný problém.
Pokud chcete jezdit na LPG, doporučil bych vybírat z motorů, které nemají přímé vstřikování benzinu (ne TSI, FSI, Ecoboost, THP, GDI, T-GDI…). U motorů s přímým vstřikováním je vždy podstatný přesný typ motoru – ne pro všechny je zpracovaná sada pro přestavbu.
S pozdravem Ivan Vodička
4575 David26.11.21 18:57
Dobrý den pane Vodičko, poohlížím se po nějakém benzinovém kombi vhodném následně na přestavbu na LPG, ale nabídka asi nebude v současnosti veliká. Dosud jsem jezdil s Focusem I i II (1,6 74Kw). Viděl jsem ve vaší fotogalerii, že jste přestavovali Focus III 1,6 77kw r.v.2016, což by se mi sice zamlouvalo, ale v tomto voze je pouze menší prostor pro toroidní nádrž a při nádrži 650/200, kterou jste montovali, musí být očividně zvednutá podlaha. Podle vašich fotek bohužel úplně není zřejmě o kolik cm to je. Dalo by se to zjistit? Případně existuje nižší nádrž, která by nezvedala podlahu? Jaký by měla objem? Případně neporadil byste mi klidně i jiné vozidlo podobné kategorie (kombi), které by bylo vhodné na přestavbu na LPG? (r.v. od 2015). Děkuji David
4574 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.11.21 8:00
Dobrý den pane Čopák,
Koncernový motor 1,8 T 110 kW v různých verzích byl velmi často bez problémů přestavován. Konkrétně motor AUM jsem měl před více lety ve své vlastní Octavii a provoz na LPG byl i v mém konkrétním případě bez problémů. Takže přestavbu u tohoto typu mohu vřele doporučit.
S pozdravem Ivan Vodička
4573 Karel Čopák21.11.21 0:59
Dobrý den, pane Vodičko. Chtěl bych se zeptat zda by jste doporučil přestavbu na lpg motor 1.8turbo 110 kw (Škoda Octavia)kód motoru AUM. Děkuji. Karel Čopák
4572 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 01.11.21 15:14
Dobrý den Hanko,
Pokud jsem správně pochopil, pokud jezdíte několik dnů stále jen na benzin, je provoz naprosto bez problémů. Ale při provozu na LPG vozidlo zlobí. Patrně tedy bude nějaký sporadicky se vyskytující problém v LPG systému. Může to být jak mechanický problém (dodávka plynu, dávkování plynu vstřikovači) nebo problém elektrický (kabeláž, kontakty,…). Další z možností je problém na zapalování.
Doporučím, nechte zkusit objevit příčinu u Vašeho plynaře – podle typu Vašeho LPG systému. Takhle podle popisu se dá pouze hádat, přesnou příčinu je nutné odhalit přímo na voze. Pokud se jedná o LPG systém který máme v nabídce, můžete se domluvit na opravu i u vás, nejlépe telefonicky na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4571 Hanka01.11.21 5:48
Dobry den,potrebovala bych poradit:-/  
Divné zvuky při nastartování a následně rozjezdu (Škoda Fabia 3 ,r.v2019 obsah motoru 1.0MPi pohon na lpg)Někdy,když nastartuji,tak motor se cely klepe a vibruje cele auto a padají otáčky,nechcipne ,ale nejde ani přidat plyn,pak když vypnu motor a znovu nastartuji,tak třeba už to nedělá.Rozjedu se na rovině a cítím jakoby auto nechtělo jet,a slyším takové praskavé zvuky,po chvilce auto cumime a rozjede se,chvili jede normálně a pak jakoby byl plyn v nouzáku(když chci zařadit a přidat ,tak mě to nechce víc pustit a auto poradně nejede)a za chvili opět vystřelí a jede normálně a takhle se to opakuje celou jízdu.Potom se mi to třeba týden nestane a pak zase ano.Nevíte co to muže byt?Vse mám v poradku,udělané rozvody,olej,auto bylo už dvakrát na kontrole v servisu a vždy řekli,ze nevidi žádnou závadu,testovali tesnost,vstriky,vše Ok.Co se tyce lpg,tak jsem po revizi a výměně filtru,tam prý je taky vše Ok.Udělala jsem si menší test,natankovala plnou nádrž a jezdila jen na benzin a vypla plyn a ani jednou se tento problém neobjevil.Teď jsem si řekla,ze zase zkusím jet na plyn,jela jsem dvakrát a ihned se to stalo.
4570 Barbora Gardelková25.10.21 5:05
Dobrý den, pane Vodičko,
děkuji Vám za zprávu. Objednám se tedy na revizi.
Hezké dny!
4569 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.10.21 10:34
Dobrý den Karle,
V naší databázi se mi nepatřilo najít motor 1,0 SCe s výkonem 49kW. Motory 1,0 SCe máme uvedeny pouze s výkonem 54kW, ve variantách B4D 411 (400, 401, 409, B4, E4, G4). Tyto motory je možné na LPG přestavět. Pošlete mi nejlépe mejlem přesný rok výroby, obsah, přesný výkon a nejlépe typ motoru (nebo např. kopii druhé strany velkého TP). Kontakty máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
4568 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.10.21 10:33
Dobrý den Petře,
oprava Octavie 1,6 se systémem Lovato je u nás možná. Pro domluvu termínu opravy doporučím nejlépe telefonický kontakt na náš příjem zakázek. Domluvili bychom si termín, kdy byste mohl vozidlo postrádat. Zkontrolujeme funkčnost, zjistíme příčinu potíží a po domluvě ji odstraníme. Většinou provádíme takové typy oprav v rámci jednoho dne.
S pozdravem Ivan Vodička
4567 Karel18.10.21 1:39
Dobrý den, mám dotaz zda by šel bez problémů přestavět atmosférický motor 1.0 SCe 49kW (nová Dacia Sandero)?
Motor je docela slabý a musí se více vytáčet, byla by přestavba vhodná? Děkuji. Karel
4566 Petr17.10.21 21:49
Dobrý den pán Vodicka.Mam octavii 1,,1,6mpi 75kw.System Lovato.Mam to par týdnů ale vypozoroval sem že když jezdim na benzin,zhasne kontrolka motoru ale když to prepnu na lpg,se zase rosviti.Na benzin ,vše o.k ale na lpg go při rozjedu službě a neni to ono.Po dalnici v pořádku ale ty rozjezdy jsou desny teda.Musim se k vam objednat a nebo když se zastavim,je moznost se na to podivat a i vymeni filtr.Dekuji za odpověď
4565 Ondřej13.10.21 10:18
Dobrý den, píši zde jen pro informaci s mým více než dvouměsíčním trápením ohledně emisí na mém Ford Focusu s LPG z originálu. Obešel sem několik emisních stanic, někde mě vyhodili oficiálně, někde jen vyzkoušeli...někomu se to nespojilo, někdo říkal, že se spojí, ale nenačte kódy. Nakonec mi jeden plynař "z garáže" něco s plynem udělal a už to je v pořádku. Konečně po několika negativních emisích již emise pozitivní B-)  
4564 Barbora Gardelková13.10.21 8:51
Dobrý den, pane Vodičko,
děkuji Vám za zprávu. Objednám se tedy na revizi.
Hezké dny!
4563 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.10.21 8:52
Dobrý den paní Gardelková,
plynové systémy jsou skutečně konstruované jako bezpečné, s náležitým jištěním. Každé technické řešení se však provozem opotřebovává a stárne. Zvuky které Vás začaly znepokojovat zcela jistě něco vydává, a bylo by dobré znát příčinu. Podle ní pak volit patříčnou opravu. Pokud Váš mechanik nenašel nic na autě, můžete se obrátit na Vašeho plynaře, aby prověřil LPG systém, zejména pak nádrž s příslušenstvím a její uchycení.
S pozdravem Ivan Vodička
4562 Barbora Gardelková10.10.21 12:34
Dobrý den,
asi před půl rokem jsme si se sestrou pořídily Saab 9.5 s přestavbou na plyn. Revizi plynové nádrže jsme zajistily podle termínu v příloze TP. Po pár měsících užívání začaly být ze zadní části vozidla slyšet podivné zvuky. Něco jako pískání připomínající tření kovu o kov. Zprvu mě napadalo, že ty zvuky jdou odněkud z nápravy nebo šroubů kol. Nemohlo by ale jít o zvuky plynové nádrže? Náš mechanik na nic nepřišel, a protože bych nerada stran toho plynu něco zanedbala, ptám se zde. Plynová nádrž je umístěna vzadu v místě, kde bývá rezerva. Může to jít od nádrže? Mám jet raději s autem na revizi nádrže před termínem plánované kontroly? Když jsem se pídila po bezpečnosti LPG, byla jsem vždy ujištěna, že se jedná o zcela bezpečný typ pohonu, kde nehrozí náhlé vznícení, protože plynová nádrž je opatřena pojistkou, která se například v případě nehody zprovozní a zamezí tak plynu, aby unikal ven. Co když je ale v nádrži povolený nějaký šroub? Nejsem technický typ, jak je asi zřejmé z tohoto textu. Prosím tedy o Vaše zkušenosti a návrh dalšího postupu.
Děkuji Vám a přeji příjemné dny!
4561 Petr04.10.21 11:32
Dobry den pán Vodicka a děkuji za rychlou odpověď. Sem v klidu.
4560 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.10.21 8:44
Dobrý den Petře,
U běžných systémů sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG je indikace množství plynu na přepínači pouze orientační hodnota pro uživatele. Systém přepínání ani dávkování plynu tuto hodnotu nijak nevyužívá, na funkci zařízení nemá žádný vliv. Pokud si např. při každém tankování vynulujete denní počítadlo ujeté vzdálenosti, můžete usuzovat na zbývající zásobu plynu v nádrži i podle kilometrů ujetých od posledního tankování.
S pozdravem Ivan Vodička
4559 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.10.21 8:44
Dobrý den Josefe
Motory s přímým vstřikováním benzinu přestavěné s běžnými systémy sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG DI (což bude pravděpodobně i Váš případ), potřebují pro správnou funkci trvale určitou spoluúčast benzinu. Proto termín „nouzový start na plyn“ nemá u těchto přestaveb žádný obsah ani význam.
Pokud máte závadu na benzinovém systému, která neumožňuje provoz na benzin, nemůže ani LPG systém správně fungovat. V tom případě bych nedoporučoval žádný pokus o nouzové dojetí do servisu pouze na LPG.
S pozdravem Ivan Vodička
4558 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.10.21 8:42
Dobrý den Karle,
Výměnou vstřikovačů změníte množství dávkovaného plynu. Každý typ vstřikovače má jinou rychlost otvírání i zavírání a jiný průtok. Proto je po výměně vstřikovačů nutná nová kalibrace a seřízení LPG systému.
Pokud máte ve voze reduktor 16 let, tak si myslím, že mnohokrát překonal svoji plánovanou životnost. Okamžik jeho nezbytné výměny může přijít kdykoli.
S pozdravem Ivan Vodička
4557 Petr03.10.21 2:37
Dobry den.Chtel by se zeptat.Po natankovani lpg mi ten budicek stale ukazuje že mam prazdnou nádrž. Sviti pořád červeně. Je to akutni nebo to pocka ?
Děkuji
4556 Josef 01.10.21 14:25
Landi ranzo li 10 nouzový start Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli má tento system nouzové startování na lpg a jestli je omezen počet nouzových startů. Mám závadu na benzínové soustavě a potřeboval bych vozidlo dopravit nejlépe po vlastní ose do servisu. Jedná se o Mazda cx 7 2.3 disi turbo s přímým vstřikováním. Děkuji Josef
4555 Josef 30.09.21 18:06
Landi ranzo li 10 nouzový start Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli má tento system nouzové startování na lpg a jestli je omezen počet nouzových startů. Mám závadu na benzínové soustavě a potřeboval bych vozidlo dopravit nejlépe po vlastní ose do servisu. Jedná se o Mazda cx 7 2.3 disi turbo s přímým vstřikováním. Děkuji Josef
4554 Karel30.09.21 16:02
Ještě jednou, kdybych ty vstřiky Valtek vyměnil komplet za novější T 32, nevím zdali by to šlo, bez nějakých dalších úprav. Řídící jednotku mám A KME.
Ještě jeden dotaz, jak dlouho vydrží reduktor, který již tam je 16 let, je tam asi nebezpečí, že plyn půjde do chladící vody.
4553 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.09.21 12:30
Dobrý den Karle,
Seřízení lišty a kontrolu nastavení za jízdy nabízíme v rámci jednoho dne. Po ránu přebíráme vozy do opravy, a tak jak jsou postupně hotové, posíláme zákazníkům SMS. Pro ev. další domluvu nás můžete kontaktovat nejlépe telefonicky na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4552 Karel27.09.21 13:56
Díky, špatně jsem to napsal, ta repase se dělala před tím, než se dělaly ty cívky, proto jsem se na to ptal. Jenom se vyměnily ty jadýrka atd. a jinak se nic neseřizovalo, takže by to asi chtělo udělat, jenomže kde. To je na počkání, mám to k vám daleko.
4551 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 27.09.21 12:40
Dobrý den Karle,
Pokud Vám zlobil jeden válec a po výměně cívky vstřikovače nezlobí, patrně je Váš problém vyřešen (pokud se předtím nejednalo o sporadicky se vyskytující problém). Výměnu cívky vstřikovače nenazýváme repasí vstřikovače – funkční části vstřikovače ( jadýrko i gumičky) zůstávají beze změn. Jejich zdvih se výměnou cívky nezmění.
Repasí vstřikovače nazýváme výměnu jeho funkčních dílů – jadýrka, gumiček a pružinky. Po výměně těchto dílů provádíme vždy tzv. zaklepání – vstřikovače necháme chvíli běžet na stolici, pak seřídíme jejich zdvih a následně v autě provedeme kontrolu ev. úpravu nastavení LPG systému, nejlépe i v zátěži – za jízdy.
S pozdravem Ivan Vodička
4550 Karel27.09.21 8:15
Děkuji p.Vodička, udělal jsem to, že jsem cívky vyndal, dal je do trouby na asi 120°C na 1/4 hodiny a změřil odpor před a po. Za studena mě ukazovaly všechny okolo 10 Ohmů, což je divné, když je nich 3 Ohmy a po zahřátí jedna ukazovala asi 80 Ohmů, ostatní 3 ukazovaly stále okolo těch 10. Tak jsem dal jinou a zdá se, že závada se již neprojevuje. Jenom ještě nevím, jestli při té repasi by se neměl seřídit také zdvih těch pístků.
4549 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.09.21 13:01
Dobrý den Karle,
Ano, je možné, že po zahřátí může přestat fungovat elektrický okruh cívky vstřikovače LPG. Pokud se zároveň se špatnou funkcí motoru zobrazí chybová hláška a uloží chyba v ŘJ motoru nebo plynu, bylo by vhodné tuto chybu vyčíst a následně pokračovat ve zjišťování příčin se znalostí této chyby. Například pokud by elektronika vykazovala výpadky zapalování na konkrétním válci, můžete podezřelý komponent přemístit na jiný válec a následně sledovat, jestli chybová hláška bude sledovat přemístěný komponent, nebo zůstane na stejném válci.
S pozdravem Ivan Vodička
4548 Karel21.09.21 19:07
Dobrý den. Je možné, že je vadná cívka vstřiku Valtek, při plném zahřátí motor začne jít na 3 válce - tudíž se ohřejí i komponenty LPG, tedy i ty cívky. Vstřiky jsou zrepasované a závada trvá. Nic jiného mě již nenapadá, na benzin OK.
4547 Jarda21.09.21 12:02
Dobrý den, ohledně dotazů 4533-4535, tak mohu z vlastní zkušenosti potvrdit dobrou životnost iridiových svíček. Měním je preventivně (a vozím vyměněné s sebou jako náhradní - co kdyby...) po 100 000 km.
4546 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.08.21 10:27
Dobrý den pane Varga,
Obávám se, že Vaše Porsche Cayenne bude pravděpodobně s motorizací M48.01 4806ccm a výkonem 283kW s přímým vstřikováním. Pro tento přímovstřikový motor nemáme k dispozici sadu pro přestavbu, proto Vám pro tento motor přestavbu nenabídneme.
S pozdravem Ivan Vodička
4545 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.08.21 10:27
Dobrý den pane Malina,
Fabia 1,2 63kW bude mít patrně motor TSI – s přímým vstřikováním. Přestavby a provoz těchto motorů na LPG mají svoje specifika, podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… .
Ve Vašem případě půjde patrně o motor CBZA. Pro tento motor je na trhu sada pro přestavby, jedná se o systém Lovato Easy Fast DI, cena přestavby je 37.000,- Kč.
S pozdravem Ivan Vodička
4544 L. Varga17.08.21 13:39
Dobrý den je možnost přestavby porsche cayenne 2008 4.8 v8 bez turba děkuji
4543 Václav Malina14.08.21 19:53
Dobrý den pane Vodičko. Prosím o váš názor jaká zástavba LPG je vhodná pro motorizaci u Fabia 1.2 63kw rv.2012 a v jaké cenové relaci se nyní pohybuje. Děkuji.
4542 Ondřej13.08.21 6:11
Dobry den, dekuji za vysvetleni. Zkusim tedy jine misto na emise, jestli to bude v poradku. Dekuji
4541 Ondřej13.08.21 6:08
Dobry den, Ford Focus 2,0l 2009 original LPG BRC. Po absolvovani emisi mi predali protokol s negativnim vysledkem, ze se nelze spojit s autem. Ve Fordu rekli, ze zadna zavada tam neni, protoze se spoji. Tak znovu emise, opet negativni protokol. Udajne to dela LPG zarizeni. Vas nazor?
4540 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 12.08.21 13:54
Dobrý den Ondřeji,
„originální zástavby“ Fordů Focus se systémem BRC mívají LPG elektroniku propojenou prostřednictvím OBD komunikačního portu s ŘJ benzinu. LPG systém prostřednictvím tohoto propojení čte údaj o teplotě motoru (nesnímá si teplotu vlastním čidlem na reduktoru), někdy i hodnotu MAP, RPM, ev. i korekce adaptace dávkování paliva.
Zjednodušeně se dá říci, že řídící jednotka benzinu může plnohodnotně komunikovat pouze s jedním zařízením. Další komunikace s jiným zřízením bývá různě omezena. Proto jsou pro měření LPG vozidel s tímto zapojením další alternativní postupy. Je možné, že je Vaše emisní středisko nepoužilo. Další možností je, že Vaše emisní středisko může mít nějaký problém s OBD konektivitou, nebo SW prostředky které komunikaci zprostředkovávají. Pokud to u nich nešlo, můžete se obrátit i na jiná emisní střediska.
S pozdravem Ivan Vodička
4539 Ondřej11.08.21 23:13
Dobry den, Ford Focus 2,0l 2009 original LPG BRC. Po absolvovani emisi mi predali protokol s negativnim vysledkem, ze se nelze spojit s autem. Ve Fordu rekli, ze zadna zavada tam neni, protoze se spoji. Tak znovu emise, opet negativni protokol. Udajne to dela LPG zarizeni. Vas nazor?
4538 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.08.21 17:03
Dobrý den Martine,
Motory Pentastar 3,6 v různých variantách je možné přestavět na alternativní pohon LPG. Pro posouzení a výběr nejvhodnějších možností typu, velikosti a umístění LPG nádrže (ev. nádrží) by bylo nejlépe prohlédnout a změřit možné prostory. Podle toho bychom Vám navrhli varianty, které přicházejí do úvahy, abyste si vybrat tu, která Vám bude nejlépe vyhovovat (nejčastěji jde o kompromis mezi minimálním omezením volných prostorů vozu a maximálním dojezdem…).
S pozdravem Ivan Vodička

4537 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.08.21 17:02
Dobrý den Míro,
Pokud máte svíčky pod sacím potrubím, pak má z již zmíněných důvodů použití kvalitnějších svíček smysl.
Na velikost přeskokového napětí má vliv zejména doskoková vzdálenost elektrod (odtrh), tvar elektrod a jejich materiál, tlak ve spalovacím prostoru ale i bohatost směsi (chudší směs má větší izolační pevnost, proto v ní roste přeskokové napětí výš a výboj trvá kratší dobu. Směs klade vyšší nároky na kvalitu jiskry, hůř se zapaluje a vyšší přeskokové napětí více zatěžuje izolační pevnost VN částí – cívek, kabelů a koncovek).
Z toho pohledu jsou kvalitnější svíčky (platina, stříbro, iridium) výhodnější, navíc se na rozdíl od běžných niklových elektrod méně rychle opalují hrany elektrody, a také proto mají vyšší životnost. Jedinou jejich nevýhodou je cena.
S pozdravem Ivan Vodička
4536 Martin11.08.21 16:34
Dobrý den, pane Vodičko,
Uvažuji o koupi Chrysler Pacifica (2. gen, nepřímo vstřikovaný 3.6 Pentastar), jelikož roční nájezdy máme ke 40 tis/rok, spojil bych koupi s LPG přestavbou. Měl bych na vás 2 dotazy:
• Jedná se o vhodný motor pro přestavbu na LPG (případně navrhněte nějaký jiný vhodný motor na přestavby na LPG, který se montuje do modernějších MPV)?
• Je možné namontovat 2 (případně více nádrží) nebo je tam problém s legislativou hromadné přestavby? Viděl jsem, že u předchůdce Chrysler Town & Country se montuje kombinace 2 toroidních nádrží do prostoru v podlaze u 2. řady sedadel. Zároveň by se dal využít prostor na boku místo rezervy/částečně prostor za 3. řadou sedadel
Děkuji
Martin
4535 zapalovací svíčky LPG10.08.21 14:32
Dobrý den. Ještě k příspěvku 4534.To je právě ono že u motoru 1.6 SCE musí dolu celé sací potrubí a práce výměny cca 2 hod což je při dnešních cenách cca 1000,- Kč A ještě jsem někde četl že iridiové svíčky mají menší napětí na cívky, že prý neodcházejí. U renaultu Kango mi kdysi odešli obě dvě. Co je na tom pravdy? Děkuji Míra
4534 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.08.21 14:01
Dobrý den Míro,
Pro motory provozované na LPG používáme mnoho let běžné svíčky Denso. Z logiky věci tedy máme zkušenost s těmito svíčkami, provoz motorů na LPG s těmito svíčkami je bez problémů. Doporučujeme jejich výměnu každých 20.000 km.
Svíčky s iridiovou či platinovou elektrodou mívají delší životnost než svíčky běžné. Bývají cca 4 až 5 krát dražší, ale zdaleka si nejsem jist (a nemám takové zkušenosti), že vydrží 5x déle. Proto je používáme v naprosté většině pouze u motorů, kde je výměna svíček pracná a tudíž nákladná – pro jejich výměnu je potřeba demontovat sací potrubí apod.
Značky Denso i NGK pokládám za spolehlivé etalony vyrábějící kvalitní výrobky a (kromě osobní obliby) v tom nespatřuji rozdíl.
S pozdravem Ivan Vodička
4533 zapalovací svíčky LPG 10.08.21 10:42
Dobrý den. Prosím o radu jaké zapalovací svíčky LPG Laser by jste zvolil do motoru 1.6 Sce Dacia Lodgy r.v. 2019 Jsou tyto svíčky vhodné? DENSO Iridium TT IXEH22TT nebo je lepší značka NGK? Auto je přestavěné na LPG STAG. Děkuji Míra
4532 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.08.21 11:01
Dobrý den Tomáši,
Na toto téma nemám žádná doložitelná fakta. Myslím, že vzduch pouze „naředí“ plynnou fázi a stále zůstává v nádrži. Sám o sobě nemůže zkapalnět a odcházet společně s kapalnou fází LPG z nádrže do motoru, myslím, že ani formou „bublinek“. Nejsem tak zdatný chemik, abych potvrdil nebo vyloučil nějaké možnosti chemické vazby kyslíku či dusíku (tj 99% prvků obsažených ve vzduchu) s uhlíkem, vodíkem či nějakými zbytkovými prvky v LPG. Pokud by k takovým reakcím došlo, mohly by takto vzniklé sloučeniny z nádrže postupně odtéct do motoru jako součást kapalné fáze LPG – ale už ne jako vzduch.
S pozdravem Ivan Vodička
4531 Tomáš30.07.21 13:10
Dobrý den. Mám akademický dotaz. Co se stane se vzduchem v nádrži po namontování? Nádrž se namontuje a aniž by se vakuovala, naplní se propan butanem. Vzduch se stlačí a zůstává nad hladinou kapalného propanbutanu promíchán s plynnou fází. Zůstává tam navždy? Nebo je kapalný propanbutan schopný vzduch absorbovat a postupně ho odnese? Nebo se dostane ven přes vstřiky v podobě bublinek? Děkuji za vysvětlení.
Vybrat stranu: 1
(Celkem 4580)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů