
Vyhledávání
KONTAKT
Neptun Harfa s.r.o.
Na Harfě 929/12
190 00, Praha 9 - Vysočany
Telefon:
266 035 620, 777 305 080
Provozní doba:
Po-Pá 7:00-18:00
Aktuální cena LPG na
naší čerpací stanici.
15,20 Kč/l
-------------------------
14,70 Kč/l
Po přestavbě na LPG,
obdrží každý náš zákazník
trvalou slevu 0,50Kč/l.

Často hledané

Přihlášení/odhlášení


Napsat příspěvek
Seznam příspěvků
Vybrat stranu: 1 (Celkem 4715)4715 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 22.05.23 12:11 |
Dobrý den tazateli 4714, Filtrační vložky plynné fáze se vyrábějí z různých materiálů a v různém provedení. Máme v nabídce jak papírové, tak polyesterová a okrajově i vložky fiberglass (sklolaminát). Liší se propustností (velikostí jednotlivých otvorů ve filtrační vložce) a velikostí filtrační plochy (to, jak hustě je ve filtru vložka poskládána. Čím menší je propustnost (menší dirky ve vložce), tím menší nečistoty propustí, ale dříve se ucpává. Čím menší je filtrační plocha, tím dříve se filtr ucpává. Obecně nejslabší (ale pro běžné použití dostatečné) jsou filtry s papírovou vložkou, polyester je obecně hodnocen lépe. Tomu odpovídá i cena. Ještě je dobré v této souvislosti připomenout, že filtry plynné i kapalné fáze dokážou odfiltrovat pouze pevné nečistoty. Složky, které jsou schopné se rozpustit v kapalné fázi, nebo zplynovat v reduktoru, není žádný sebelepší filtr schopen zachytit. S pozdravem Ivan Vodička |
4714 | Anonym | 21.05.23 20:18 |
dobrý den, jaký je rozdíl u filtru LPG paprítová nebo polyesterový?Je některý z nich lepším kvalitnější, lépe filtruje? dekuji |
4713 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 03.05.23 8:40 |
Dobrý den Jane, Neexistuje žádný „seznam“ motorů, u kterých je aditivace ventilů nutná, žádná tabulka typu “zde ano, zde ne“. Doporučení k ev. použití aditivace ventilů se opírá o vlastní, či převzaté zkušenosti montážních firem a provozovatelů. U Vašeho motoru se v roce jeho prodeje patrně ještě aditivace nepoužívala - nebyla na trhu. Dnes se jedná o motor vyrobený před 20 lety. Nevidím a neslyším, v jakém je stavu, nevím, kolik kilometrů s ním hodláte jezdit. Jestli je motor a celé auto v dobrém stavu, a Vy uvažujete, že si jej nyní necháte předělat na LPG, nechte si poradit od Vaší montážní firmy. Já bych se za nějaký ze způsobů dodatečné ochrany přimlouval. Pokud toto auto na LPG provozujete již několik let, provoz je bez problému, nevidím žádný důvod tam nyní aditivaci dodělávat. Pokud toto auto na LPG provozujete a nyní jde motor špatně, aditivace ventilů již nic nespasí – je nutné motor opravit. Po opravě motoru je možné instalaci aditivace zvážit. Nevím, do které z těchto kategorií patříte, s eventuelním upřesněním smyslu Vašeho dotazu se na mne můžete obrátit i mejlem nebo telefonicky na náš příjem zakázek 777 30 50 80. S pozdravem Ivan Vodička |
4712 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 03.05.23 8:39 |
Dobrý den Jiří, Pro systémy Landi Renzo nemáme k dispozici žádnou diagnostiku, proto Vám nenabídneme ani servis tohoto LPG systému. Obraťte se prosím na některý ze servisů, které má Landi Renzo v nabídce. S pozdravem Ivan Vodička |
4711 | Jan | 03.05.23 7:15 |
Dobrý den, mám dotaz ohledně přestavby vozu Nissan ALMERA II (N16) 2002, 1.5 (1498ccm\66kW\90HP) motor QG15DE. Je nutné u tohoto motoru instalovat systém ochrany ventilových sedel? Děkuji za odpověď, S pozdravem Jan |
4710 | Jan | 02.05.23 14:36 |
Dobrý den, mám dotaz ohledně přestavby vozu Nissan ALMERA II (N16) 2002, 1.5 (1498ccm\66kW\90HP) motor QG15DE. Je nutné u tohoto motoru instalovat systém ochrany ventilových sedel? Děkuji za odpověď, S pozdravem Jan |
4709 | Jiří | 28.04.23 21:52 |
Dobrý den, mám ve voze Fiat Punto 1,4i 8V 57 kW, typ motoru 350A1000,r.v. 2010, namontovanou zástavbu LPG Landi Renzo. Jedná se o dovoz z Itálie. Najeto cca 197 tis. km. Po výměně svíček, cívek a filtru plynné fáze LPG je provoz na benzín v pořádku, po přepnutí na LPG má motor o něco nižší výkon a vyšší spotřebu. Navíc mám dojem, že jde střídavě na 3-4 válce, přičemž volnoběžné otáčky mírně kolísají. Mohlo by se jednat zřejmě o LPG vstřiky. Lze u Vás po objednání a zjištění tyto vyměnit včetně nastavení v rámci jednoho dne? P.S. Řídící jednotka LPG je nezablokovaná, resp. odemknutá a nehlásí žádné chyby_ zjištěno diag. Multiecuscan. . Děkuji za informaci včetně případné kalkulace. Jiří |
4708 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 13.04.23 15:07 |
Dobrý den Štěpáne, Land Cruiser 5VZ-FE je již motor s elektronickou lambdaregulací bohatostí směsi, přestavba je možná se systémem sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG. Provedení by bylo obdobné jako u modelu zde: www.neptun-harfa.cz/… . Pro správnou funkci LPG systému je nezbytné, aby byl motor včetně lambdaregulace v pořádku. Pro bližší domluvu mne můžete kontaktovat mejlem nebo telefonicky na našem příjmu zakázek, kontakty máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… . S pozdravem Ivan Vodička |
4707 | Štěpán | 12.04.23 10:04 |
Dobrý den, Rád bych se zeptal, jestli je možné ještě přestavit na LPG Toyotu LC 95 s motorem 5VZ-FE V6 131kW. Děkuji za info |
4706 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 07.03.23 6:45 |
Dobrý den pane Pokorný, Přestavby hybridů mají dvě omezení. První je dáno prostorovým uspořádáním. Pod podlahou a kolem zavazadlového prostoru bývají akumulátory – musí tam být dostatek místa využitelného pro smysluplné a bezpečné umístění LPG nádrže. V motorovém prostoru hybridů je také méně místa pro možnost umístění LPG komponentů – kromě běžného spalovacího motoru a jeho příslušenství tam přibyly komponenty elektrického pohonu. Z těchto důvodů je nutné před ev. přestavbou posoudit prostorové uspořádání konkrétního modelu hybridu (… prohlídku vozu). Druhým omezením je to, aby byla možnost přestavby konkrétního spalovacího motoru s přímým vstřikováním (viz podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Konkrétně pro Váš typ motoru DGEA 150 ani 180kW nemáme k dispozici sadu, která by přestavbu umožňovala. S pozdravem Ivan Vodička |
4705 | Ales Pokorny | 04.03.23 6:48 |
Dobry den, rad bych se optal, zda-li nejaky vyrobce nabizi moznost zastavby lpg do hybridu. Konkretne napriklad superb iv phev s 1.4tsi primovstrikem(kod motoru dge) Dekuji za info. |
4704 | Anonym | 28.02.23 14:28 |
poklus |
4703 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 23.01.23 7:51 |
Dobrý den Čestmíre, Je dobře, že jste již našel servis, který poznal systém, a dokonce je schopen Vaše BRC držet při životě, pokud by něco odešlo. Jinak Vám přeji s Vaší Octavií co nejméně starostí, ať slouží k Vaší spokojenosti. S pozdravem Ivan Vodička |
4702 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 23.01.23 7:50 |
Dobrý den Franto, Systém Landi Renzo nemontujeme, nemáme diagnostiku ani ND. Proto Vám jeho servis (vyjma např. Revize nebo měření emisí) nenabídneme. S pozdravem Ivan Vodička |
4701 | Čestmír | 22.01.23 0:51 |
Dobrý den pane Vodičko, děkuji za reakci a omlouvám se za zacyklení dotazů, netuším, jak k tomu došlo. Cca před týdnem se mi mezitím podařilo zjistit, že se má jednat o systém BRC. Prý snad běžné součásti by neměl být problém měnit, ale pokud by prý odešla řídící jednotka, tak je to prý na výměnu celého systému, jelikož jí asi nedokáží nahradit, nebo se nevyrábí. Díky za tip ohledně prověření nádrže. |
4700 | Franta | 21.01.23 8:48 |
Dobrý den, je u vás možno servisovat zařízení lpg Landi Renzo Prime na voze Renault Megane IV.?Děkuji za informaci. |
4699 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 16.01.23 12:58 |
Dobrý den pane Rozkovec, Přestavby motorů 1,0 MPI typu CHYx jsou bez problémů, přestavovali jsme jich desítky i s vysokým kilometrickým proběhem několika set tisíc kilometrů u jednotlivých vozidel, s jejich provozem na LPG nejsou problémy. U Fabií IV 1,0 MPI od roku cca 2022 jsou použity motory s odlišným řízením motormanagementu, jejich přestavba bude muset být od předchozí generace odlišná, zatím jsme takový motor nepřestavovali. U motorů 1,0 TSI typu můžeme nabídnout přestavbu motorů CHZB a DKLD, oba typy jsme montovali, ale vozů jezdí málo a zatím s malým kilometrickým proběhem na to, aby se daly jejich zkušenosti zevšeobecnit. S pozdravem Ivan Vodička |
4698 | Pavel Rozkovec | 14.01.23 16:51 |
Dobrý den, chci se zeptat na zkušenosti s provozem LPG systémů u motorů ŠKODA FABIA 4 1.0 MPI A 1.0 TSI také FABIA 3 1.0 TSI. Děkuji |
4697 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 12.01.23 6:21 |
Dobrý den Davide, Hyundai i30 je poměrně často přestavovaný model, ale pouze v motorizacích MPI. Motory GDI nebo T-GDI mají přímé vstřikování a jejich přestavba není ekonomicky tak zajímavá, přestavovali jsme jich jen několik málo kusů (viz podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Motory MPI 1,4 73/74kW a nebo 1,6 88/91/94kW je možné přestavět s běžnými systémy sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG. Pro provoz motorů Hyundai na LPG doporučujeme některý ze způsobů dodatečné ochrany ventilů – viz podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… . Já jsem si před 3 lety koupil pro osobní potřebu ojetý Hyundai 1,6 91kW, přestavěl na LPG a doplnil systémem elektronické aditivace ventilů. S provozem na LPG ani vozem jako takovým nemám zatím žádný problém. S přáním dobrého výběru Ivan Vodička |
4696 | David | 11.01.23 14:44 |
Dobrý den, chtěl bych si koupit zánovní (4-5 let) Hyundai i30 kombi s benzínovým motorem a nechat si u vás přestavět na LPG. Máte s tímto typem vozu nějaké zkušenosti? Je potřeba se nějakému motoru vyhnout (nebo tomuto autu celkově)? Mám u vás provedenu přestavbu u Opel Astra a jsem s ní dlouhodobě spokojený, tak bych se nerad spálil u dalšího auta. |
4695 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 11.01.23 12:10 |
Dobrý den Čestmíre, Váš dotaz se patrně nějak zacyklil, již jsem na něj psal odpověď 9.1.2023, najdete ji pod číslem 4692. S pozdravem Ivan Vodička |
4694 | Čestmír | 11.01.23 4:47 |
Dobrý den, chtěl bych poprosit o info/o radu, zda LPG systém AGC 01- 11 (asi Strakonice)je "v pohodě", nebo jak to říci. Chystám se koupit Octavii I, 1,6 r.v. cca 2002 Euro 4, a měl by tam být tento systém, o němž jsem však ještě nikdy neslyšel, a zejména nevím, do jaké míry je znám mezi firmami, jenž se zabývají servisem LPG zařízení. Abych se zkrátka vyhnul nepřìjemnému zjištění, že to nejde opravit, nejsou náhradní díly atd. Znám podle názvu systémy např. Lovato,Landi Renzo,BRC,STAG,Tartarini, ale AGC mi bohužel nic neříká. Přestavba byla provedena v roce 2012. Předem děkuji za radu, děkuji za toto diskuzní fórum a přeji mnoho zdaru. |
4693 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 09.01.23 7:27 |
Dobrý den pane Kadlec, Ford Mustang GT 4,6 z roku 2007 není tak často přestavovaný model, abychom s jeho provozem na LPG měli relevantní zkušenosti (nejlépe desítky identických motorů provozovaných na LPG v různých podmínkách a s nájezdem nejlépe přes 100.000km), abych mohl zodpovědně říci nějaké podložené hodnocení. Systém ArtGas nemáme v nabídce, proto Vám k němu nejsem schopen nic konkrétního říci. Je možné, že se bude jednat o výrobky nějakého renomovaného výrobce dodávané na trh i pod tímto označením. Eventuelní použití dodatečné ochrany ventilů můžete probrat s vaší montážní firmou. Obecně nějaký ze způsobů aditivace lze domontovat na většinu motorů, je však nutné zohlednit LPG komponenty a mechanické uzpůsobení motorového prostoru. S pozdravem Ivan Vodička |
4692 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 09.01.23 7:27 |
Dobrý den Čestmíre, Označení AGC 01-11 je číselné označení úředního dokumentu schválení tzv. „Hromadné přestavby“. Pod ním se skrývá přestavba mnoha typů vozidel a motorizací, ke kterým je možné použít různé LPG komponenty různých výrobců. Takže pokud je v TP vozidla uvedeno: „Provedena přestavba vozidla spočívající v montáži zařízení pro pohon vozidla na LPG typu AGC 01-11, jeho technická způsobilost ….. “ atd, je AGC 01-11 číslo schválení a nevypovídá nic o tom, jaké konkrétní zařízení (BRC, Lovato, Landi Renzo, AC Stag, Zavoli, ….) je ve voze namontováno. Každý z výrobců v průběhu času mění sortiment výroby, zavádí novinky a přestává vyrábět zastaralé komponenty. Pro posouzení možnosti servisu tak není podstatné číslo schválení, ale nestačí ani znát výrobce – ideální je vědět i variantu – typ konkrétního systému a komponentů – nejlépe vyfotit na autě. Pokud bylo přestavováno v roce 2012, zkontrolujte, zda byla vyměněna LPG nádrž. Ta má platnost tlakové zkoušky 10 let od data výroby nádrže – bude tedy buďto vyměněná za novou, nebo propadlá. S pozdravem Ivan Vodička |
4691 | Jan Kadlec | 08.01.23 22:44 |
Dobrý den, moc prosím o radu, vlastním Ford Mustang GT, rok 2007, motor 4.6, 224 kw se systémem ArtGas bez přímazu. Prý není potřeba. Doporučili byste ho u tohoto motoru? Případně je možné ho nechat dodělat? Děkuji moc. |
4690 | Čestmír | 07.01.23 20:12 |
Dobrý den, chtěl bych poprosit o info/o radu, zda LPG systém AGC 01- 11 (asi Strakonice)je "v pohodě", nebo jak to říci. Chystám se koupit Octavii I, 1,6 r.v. cca 2002 Euro 4, a měl by tam být tento systém, o němž jsem však ještě nikdy neslyšel, a zejména nevím, do jaké míry je znám mezi firmami, jenž se zabývají servisem LPG zařízení. Abych se zkrátka vyhnul nepřìjemnému zjištění, že to nejde opravit, nejsou náhradní díly atd. Znám podle názvu systémy např. Lovato,Landi Renzo,BRC,STAG,Tartarini, ale AGC mi bohužel nic neříká. Přestavba byla provedena v roce 2012. Předem děkuji za radu, děkuji za toto diskuzní fórum a přeji mnoho zdaru. |
4689 | Čestmír | 06.01.23 22:43 |
Dobrý den, chtěl bych poprosit o info/o radu, zda LPG systém AGC 01- 11 (asi Strakonice)je "v pohodě", nebo jak to říci. Chystám se koupit Octavii I, 1,6 r.v. cca 2002 Euro 4, a měl by tam být tento systém, o němž jsem však ještě nikdy neslyšel, a zejména nevím, do jaké míry je znám mezi firmami, jenž se zabývají servisem LPG zařízení. Abych se zkrátka vyhnul nepřìjemnému zjištění, že to nejde opravit, nejsou náhradní díly atd. Znám podle názvu systémy např. Lovato,Landi Renzo,BRC,STAG,Tartarini, ale AGC mi bohužel nic neříká. Přestavba byla provedena v roce 2012. Předem děkuji za radu, děkuji za toto diskuzní fórum a přeji mnoho zdaru. |
4688 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 21.12.22 9:14 |
Dobrý den pane Jisl, Pro možnost diagnostiky LPG je podstatné, jaký systém ve voze máte. Zkuste zjistit (nebo např. vyfotit) typ ŘJ LPG a zavolat na náš příjem zakázek 777 30 50 80. Podle toho se domluvíme, zda jsme schopni Váš LPG systém servisovat nebo nikoli. S pozdravem Ivan Vodička |
4687 | Rudolf Jisl | 17.12.22 18:51 |
Dobrý den, Mám Chrysler Voyager. R.v.97, objem 2.0 98kw ,LPG . Vyměnil jsem svíčky?,rozdělovač,přívody ke svíčkám,mám výstřiky do každého válce,tyto jsem též vyměnil.Na benzín jede auto bez problémů, při přepnutí na plyn to jede jako na tři válce.Co by to mohlo být, chápu,že se to nedá diagnostikovat od stolu. Mohu se u Vás v servisu zastavit ,máte vhodnou diagnostiku. Ještě jsem vyměnil relé u LPG. Děkuji za informaci. Jisl |
4686 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 24.11.22 9:04 |
Dobrý den pane Hátle, Podle Vašeho popisu je problém s přechodem do volnoběžných otáček. Ten se projevuje v malé míře při provozu na benzin, výrazně pak při provozu na LPG. Zjednodušeně řečeno, přechod do volnoběhu a řízení volnoběžných otáček má na starosti benzinová ŘJ. Ta nastavuje množství vzduchu, které jde do motoru (např. elektromotorkem který ovládá otevření škrticí klapky) tak, aby byly otáčky na požadované úrovni. K tomu dávkuje odpovídající množství paliva tak, aby měla směs benzin/vzduch správnou bohatost. Při provozu na LPG je nahrazeno dávkování benzinu dávkováním plynu. Doporučím, zkuste jezdit cca 2-4 dny pouze na benzin, bez jediného ani krátkého přepnutí do plynu. Pokud problémy s volnoběhem zmizí a provoz bude bez problému, bude se patrně jednat o následek nesprávné funkce LPG systému. Pak bude nutné zjištění vady a oprava LPG. Pokud problém zůstane (byť v menší míře) i při provozu pouze na benzin, něco na voze nefunguje správně, a opravami plynového systému se to vyřešit nedá. Pak bych doporučil nejprve opravu u specialistů na motory Opel, a až následně kontrolu ev. seřízení LPG systému. Ohledně pozdního přepnutí na LPG - máte v chladicím systému dostatek kapaliny? S pozdravem Ivan Vodička |
4685 | David Hátle | 23.11.22 5:38 |
Jen ještě doplnění k příspěvku níže, dnes také nefunguje přepínání na LPG. Přeplo se mi to asi až po půl hodině jizdy jen na chvíli a motor témeř hned chcípl... |
4684 | David Hátle | 22.11.22 18:55 |
Dobrý den, rád bych požádal o radu. Mám Opel Astra GTC Sport 1.6 z roku 2006 a Lpg systémem BRC. Měl jsem problém, že při vyřazení rychlosti např. před křižovatkou, kdy dojde k rychlému poklesu otáček (např. 400-600/min, rozsviti se mazání motoru), motor chcípl. Problém byl také se startováním. Při jízdě na benzín se závada neprojevovala. Došlo k výměně reduktoru a problém se startovanim se vyřešil, ale olejnička se při poklesu otáček stále rozsvěcuje a motor občas chcípne, ale mnohem méně často než před výměnou reduktoru. Při jízdě na benzín se závada také projevuje, ale ne tak často. Věděli byste poradit? Auto k vám budu objednávat, ale aspoň na co se mám připravit. Děkuji za odpověď, David Hátle. |
4683 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 04.11.22 7:16 |
Dobrý den Huberte, pro použití 6válcové ŘJ AC Stag 300-6 zapojíte kabeláž válců 1-4 a v programu zadáte počet válců: 4. Pak bude elektronika bez problémů fungovat i se čtyřválcem. S pozdravem Ivan Vodička |
4682 | Hubert | 02.11.22 0:22 |
Dobry deň prajem, chcel by som sa vas opytať či sa da RJ STAG300-6 použiť na štvorvalec. či sa da upraviť. Dakujem. |
4681 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 21.10.22 15:50 |
Dobrý den pane Drozd, Uvedený krokový motorek skladem nemáme (máme zde obdobný). Přesto by mělo být možné jej objednat. Pro ev. domluvu objednávky kontaktujte kolegu Rampoucha na čísle 777 30 50 80 . S pozdravem Ivan Vodička |
4680 | Jiri Drozd | 19.10.22 15:47 |
Dobry den, chtel bych se zeptat zda netusite kde by bylo mozne koupit krokovy motorek pro stare vakuove LPG s ridici jednokou STAG 2-L. Mel by to byt tento: nagaz24.com/stag-l-r… /> ... bohuzel je "out of stock" a jinde se mi nedari ho najit. Dekuji |
4679 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 10.10.22 10:49 |
Dobrý den paní Vilímková, Pokud se do nádrže natankovalo víc, než je její kapacita, nebude některý z údajů pravdivý. Jednou z možností je, že je nádrž větší než 64 litrů, které Vám sdělili. Další možnost je, že neukazovalo správně počítadlo na výdejním stojanu. Každá LPG nádrž by se měla tankovat maximálně na cca 80% své kapacity. To zajišťuje multifunkční ventil v nádrži. Při jeho selhání či závadě je možné, že se nádrž naplní až na téměř 100%. Doporučuji zkontrolovat údaj o kapacitě ze štítku LPG nádrže. Pokud bude na štítku uvedeno skutečně 64 litrů, patrně nebude správně fungovat multiventil a bude nutná jeho výměna. S pozdravem Ivan Vodička |
4678 | Lucie Vilímková | 07.10.22 16:27 |
Dobrý den, mám dotaz, mám nádrž na Lpg na 64l,montovanou 2017, jezdím na pravidelné kontroly a vše v pořádku, manžel byl dnes tankovat a natankoval 64,3 l, plyn nikde neuniká, není cítit ani vidět, je to možné? Děkuji za odpověď Vilímková |
4677 | JN | 05.10.22 5:07 |
Omlouvám se za duplikát, samozřejmě již není třeba odpovídat. Díky za předchozí reakci, J.N. |
4676 | Jakub N. | 05.10.22 5:03 |
Dobrý den p. Vodičko. Motor Renault 1,6 MPI 8V 62-64kW, LPG sekvencni Tartarini, mam ho 10 let a 100.000km (pravidelné revize i servis), nikdy žádný problém. Až nyní: Během jízdy došel plyn, a k nejbližší LPG pumpě to bylo 40km na benzín, což je můj rekord. Těsně před pumpou přepnuto zpět na LPG pohon. Natankováno. Ihned po nastartování při přepnutí na plyn cuknutí, pád volnoběžných otáček až skoro na nulu, rozsvícení symbolu baterie na palubní desce, rozblikání všech diod na LPG plus nepřetržité pípání (ne 2x jako že servisní interval) a zejména intezivní zápach LPG v kabině. Opakované pokusy se stejným výsledkem. Ujel jsem 700km na benzín, auto přes noc vychladlo, ráno se chovalo naprosto korektně = start na benzín, přepnutí i jízda na LPG bez problému. Stalo se to 1.10.2022, a 09/2022 skončila platnost nádrže. 1) máte tip co to mohlo být? Mohla tou (pro auto nezvykle dlouhou) 40km jízdou na benzín v plynové větvi vzniknout nějaká bublina, vakuum? Může mít systém nastavenou platnost nádrže a (podobně jako u servisního intervalu) takto signalizovat její konec, nebo je to nesmysl? 2) zda a co byste doporučil zkontrolovat? 3) má cenu jezdit k vám (mám to blízko), když vím že Tartarini není vaše specializace? Díky za odpověď! |
4675 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 04.10.22 11:02 |
Dobrý den Jakube, Vzhledem k tomu, že se závada projevila sporadicky (po další jízdě píšete, že se již vada neprojevuje), může být její zjištění na delší dobu. Nemyslím si, že by 40km provozu na benzin mohlo způsobit bublinu v LPG potrubí, nebo nějaké další problémy. Podle Vašeho popisu bych hádal spíše např. na regulátor tlaku. Nastavení časového intervalu, kterým by ŘJ LPG „hlídala“ 10 let platnosti tlakové zkoušky v námi nabízených systémech není zavedeno, myslím, že ani Tartarini toto neumožňuje. Systém Tartarini nemáme v nabídce, nemáme ani diagnostické vybavení, ani ND. Proto Vám nejsme schopni nabídnout zjištění konkrétní závady ani její odstranění. Doporučuji svěřit auto specialistům na systém Tartarini, kteří mají s těmito systémy bohaté zkušenosti. S pozdravem Ivan Vodička |
4674 | Jakub N. | 03.10.22 17:07 |
Dobrý den p. Vodičko. Motor Renault 1,6 MPI 8V 62-64kW, LPG sekvencni Tartarini, mam ho 10 let a 100.000km (pravidelné revize i servis), nikdy žádný problém. Až nyní: Během jízdy došel plyn, a k nejbližší LPG pumpě to bylo 40km na benzín, což je můj rekord. Těsně před pumpou přepnuto zpět na LPG pohon. Natankováno. Ihned po nastartování při přepnutí na plyn cuknutí, pád volnoběžných otáček až skoro na nulu, rozsvícení symbolu baterie na palubní desce, rozblikání všech diod na LPG plus nepřetržité pípání (ne 2x jako že servisní interval) a zejména intezivní zápach LPG v kabině. Opakované pokusy se stejným výsledkem. Ujel jsem 700km na benzín, auto přes noc vychladlo, ráno se chovalo naprosto korektně = start na benzín, přepnutí i jízda na LPG bez problému. Stalo se to 1.10.2022, a 09/2022 skončila platnost nádrže. 1) máte tip co to mohlo být? Mohla tou (pro auto nezvykle dlouhou) 40km jízdou na benzín v plynové větvi vzniknout nějaká bublina, vakuum? Může mít systém nastavenou platnost nádrže a (podobně jako u servisního intervalu) takto signalizovat její konec, nebo je to nesmysl? 2) zda a co byste doporučil zkontrolovat? 3) má cenu jezdit k vám (mám to blízko), když vím že Tartarini není vaše specializace? Díky za odpověď! |
4673 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 12.09.22 6:19 |
Dobrý den Adame, Nepíšete, zda k závadě došlo „samovolně“, nebo bylo vozidlo v nějaké (byť s LPG nesouvisející) opravě a nejde natankovat od té doby. Občas se setkáváme s tím, že v jiném servisu kvůli nějaké obavě raději zákazníkovi zavřou LPG nádrž, ale pak ji nikdo neotevře. Zákazníkovi to neřeknou, a on se diví, že nejde natankovat… Není to i Váš případ? Jinak na plnícím potrubí je koncovka plnění s kuličkou a na nádrži multifunkční ventil. Pokud je kulička v přípojce plnění volně pohyblivá (a není plnění neodborně poskládané), zbývá pouze multiventil na nádrži. Je možné, že je ručně zavřený. Další možností je, že je v horní poloze „zaskočený„ plovák omezující plnění. Pak by ukazoval stále plnou nádrž a zavíral vstup do nádrže. Zaseklý plovák je někdy možné odrazit silnějším poklepáním na LPG nádrž (např. gumovou palicí), někdy je nutné multiventil demontovat. Kromě kontroly zavření LPG nádrže bych doporučil obrátit se na Vašeho plynaře. S pozdravem Ivan Vodička |
4672 | Nelze natankovat LPG | 11.09.22 12:57 |
Dobrý den, již nejakou dobu mámv Suzuki SX4 namontován LPG, systém Stag 4+. Včera manželce nešlo a ani se nepodařilo do auta natankovat do téměř prázdné toroidní nádrže LPG. Zkoušel jsem uvolnit bezpečnostní kuličku v hrdle plnění, ta je volná dostatečně, tam problém není. Vyzkoušeno na 3 čerpacích stanicích, ale stojan sepne, natlakuje LPG za bezp. kuličku, ale do nádrže LPG neteče. Kde může být problém, a co s tím. Děkuji za odpověď Adam |
4671 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 05.09.22 9:12 |
Dobrý den pane Veith, Ve Felicii budete mít patrně klasický systém s centrálním směšovačem a el. řízením dávkování plynu pomocí krokového motorku. Tento systém Vám do Opelu Agila montovat nemůžeme. Pro přestavbu Agily bychom použili systém sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG. Do tohoto vozu bychom Vám mohli nabídnout systém minimálně na úrovní AC Stag Q-Box Basic. Ten odvede ve Vašem voze bezproblémovou práci, cena přestavby s tímto systémem je podle našeho aktuálního ceníku ( viz zde: www.neptun-harfa.cz/… ) 28.400,- Kč. S pozdravem Ivan Vodička |
4670 | Tomáš Veith | 31.08.22 10:15 |
Dobrý den, uvažuji o LPG přestavbě vozu Opel Agila 1.0, 2007, (tříválec). Aktuálně mám LPG ve Felicii 1.3 MPi (na LPG najeto cca. 60 000km, 3 roky, výrobce Magic). Bylo by možné nějaký komponent z Felicie využít do přestavby Agily, nebo je to nesmysl? |
4669 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 26.07.22 11:44 |
Dobrý den pane Žemlička, Omlouvám se, ale podle takto obecného dotazu nemohu uhodnout co je na Vašem voze rozbitého. Mohu odpovědět pouze obecně, a to Vám mnoho nepomůže. Patrně nebude správné dávkování paliva, zapalování paliva nebo je problém v mechanice motoru. Ale proč je při provozu na LPG dávkována chudá nebo bohatá směs, jestli dává špatný signál váha vzduchu, kyslíkový senzor, čidlo tlaku plynu atd atd – to nevím. Proto bude nutné provést diagnostiku – zjišťování a kontrolu jednotlivých parametrů majících vliv na správný chod motoru. Pouze tím se dá identifikovat konkrétní problém a následně i jeho příčina. Podle typu LPG systému se obraťte na svého plynaře a nechte zkontrolovat funkci Vaší Fabie. S pozdravem Ivan Vodička |
4668 | Pavel Žemlička | 26.07.22 5:06 |
Dobrý den .Mám fabii 1.4 16v 63kw začal se mi ztrácet výkon na LPG na benzín to jede normálně . Čímž to může být.Diky za odpověď |
4667 | Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) | 22.07.22 11:40 |
Dobrý den pane Hajný, Přestavba Vitary 1,6 88kW je možná, pro provoz na LPG bych doporučil nějaký ze způsobů dodatečné ochrany ventilových sedel, podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… . Tyto motorizace jsme montovali ve vozech SX4 a s provozem nemáme negativní zkušenosti. Pro přestavbu bych doporučil jako bezproblémové minimum systém AC Stag Q-Box basic, ev. vyšší typy. S pozdravem Ivan Vodička |
4666 | Václav Hajný | 22.07.22 9:48 |
Dobrý den pane Vodičko, chtěl jsem se optat zda doporučujete LPG do Suzuki Vitara, 1.6VVTi 88kW, a který typ. Děkuji Václav |
NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on v2.14L slovník pojmů