pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

17,50 Kč/l

-------------------------

17,00 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 9 a 8 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 4755)
4755 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.05.24 11:07
Dobrý den pane Zbranek,
Pokud se mi podařilo správně identifikovat Vaše vozidlo, prováděli jsme Vám montáž na jaře 2019. Pak se u nás vozidlo objevilo na Vámi popisovanou opravu po ujetí 43.000km na podzim 2021 a od té doby zde nemám žádný další údaj.
Obtížně se mi hádá, co je příčinou potíží Vašeho vozu – netuším, kolik kilometrů jste za posledních 2,5 roku najel, ani jaký mělo vozidlo servis.
Pokud byste chtěl, abychom Vám vozidlo opravili, zavolejte na náš příjem zakázek. Domluvíme si termín, kdy byste nám zde vozidlo nechal. Vyčetli bychom paměť závad, provedli další diagnostický postu podle konkrétních projevů, a následně po domluvě odstranili zjištěné příčiny uvedených potíží.
S pozdravem Ivan Vodička
4754 Lukas Zbranek KIA CEED16.05.24 10:18
Dobrý den.

Auto mi ztrácí výkon a tzv škytá pri rozjezdech a přidávání plynu... trochu hůř i startuje.

A to i když jezdím jen na benzín, při škytání problikává oranžová kontrolka motoru.

Je možné že to zpúsobilo LPG ? už jsem myslím jednou podobny problém měl, opravili jste to a auto zase jezdilo bez chyby.
4753 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.04.24 5:52
Dobrý den pane Nečas,
Systémy Magic nemáme v nabídce, proto se omlouvám, ale na opravu nám auto nevozte. Osobně bych hádal, že může být problém v signálu, kde je LPG systém připojen k napájení pod klíčkem (+15). Je možné, že auto podle situace s tímto signálem při vypnutí motoru „pracuje“ – někdy jej vypne natvrdo, jindy tam proběhnou pulzy.
Ale to jen spekuluji. Obraťte se na Vašeho plynaře. Pokud byste u něj nepochodil, zkuste se obrátit na výrobce, firmu HL Propan do Ostravy. Ti Vám mohou doporučit nějakého jejich šikovného partnera blízko Vašeho bydliště. Vědí, kdo toho kolik odebírá, jak „šikovně“ se projevuje na školeních, a v neposlední řadě by měli mít zájem na tom, aby jejich výrobek dobře fungoval.
S pozdravem Ivan Vodička
4752 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.04.24 5:52
Dobrý den pane Zajac,
Předně děkuji za pochvalu…
Nejsem příznivcem odpojování benzinového čerpadla.
Většina motorů MPI má dodávku benzinu řešenou tak, že čerpadlo udržuje na vstřikovací liště benzinu konstantní rozdíl tlaku mezi benzinem a sacím potrubím. Přebytečné palivo jde obtokem zpět do benzinové nádrže. Takže tlak benzinu v potrubí a na liště je stejný, ať jedete na benzin, neo na plyn – tlakově není palivový systém zatížen nijak navíc.
Benzinové čerpadlo je schopné z nádrže načerpat řádově 100 litrů za hodinu. Při provozu na benzin (zjednodušeně, pro představu řečeno) spotřebuje motor za hodinu jízdy cca do 10 litrů benzinu. To znamená, že 90% paliva, které čerpadlem projde, se vrací zpět do benzinové nádrže. Při provozu na LPG se do benzinové nádrže vrátí celých 100% toho, co čerpadlo načerpá. Ani zde nevidím důvod pro odpojování čerpadla pro jeho „ochranu“. Nedělá v principu nic navíc. Také nehrozí jho zatuhnutí z důvodu nečinnosti.
Jedinou podmínkou je, aby bylo v benzinové nádrži dost benzinu – aby bylo čerpadlo spolehlivě zaplavené – benzin je ochlazuje.
Dalším důvodem pro ponechání benzinového čerpadla v provozu je funkce LPG systémů sekvenčního vstřikování. Přepínají jednotlivé válce postupně, mohou přepínat automaticky zpět na benzin, a v některých případech je v určitých režimech nastaven tzv. přívstřik benzinu.
Se zatuhnutím aditiva v dávkovači jsem se nesetkal.
Aditiva v benzinu považuji za dobrou věc. Dříve jsem tankoval premiové benziny (většinou 100 oktanů - Vervu nebo Shell ) – nikoli z důvodu oktanového čísla, ale proto, že bývají podstatně lépe aditivované. Nyní používám do běžného benzinu přídavnou aditivaci VIF Super benzin aditiv. Sice je to „pracnější“ (někde v autě musím mít plechovku), ale cenově přijatelnější než např. Verva.
S pozdravem Ivan Vodička
4751 Martin Nečas25.04.24 14:53
Dobrý den, obracím se na Vás, protože už nevím co s lpg může být. Systém Magic G4. Starý rok namontovaná v Ramu 1500. Jde o problém s vypnutím plynu. Udělá si to kdy chce a nejvíce když je pod 3 stupně celsia. Problém - ujedu např. 50 km vypnu motor a ukazatel plynu ihned po vypnutí motoru vypne(co mam vypozorováno tak když zabliká alespoň 5 krát tak se lpg vypne jak má a další start je bez problémů) když ukazatel plynu v nádrži ihned vypne po vypnutí motoru tak Rama nemůžu nastartovat a nebo chytne až na 2-3 pokus. Když přidám plyn tak chytne hned. Při jízdě na benzín neni absolutně žádný problém. Dokážete mi prosím poradit? Nemam sebemenší problém Rama dovézt k Vám.
4750 Dalibor Zajac, Most24.04.24 8:52
Dobrý den, děkuji za toto skvělé fórum a Vám, pane Vodičko, že své zkušenosti takhle předáváte dále a "nesyslíte" si je jen pro sebe.
Má smysl u moderního auta (Dacia Dokker, r.v.2019) řešit vypínání benzínového čerpadla během provozu na plyn?
Při delší odstávce (1 týden), nehrozí zatuhnutí kapaliny v dávkovači aditiva?
Stačí tankovat prémiový benzín (př. Verva 100), nebo do něj dávat ještě další aditiva proti stárnutí?
4749 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 15.04.24 8:33
Dobrý den pane Tůma,
Pro přestavbu motoru G4FJ 130kW 2019 v Tucsonu 2019 bychom mohli použít systém AC Stag 400 DPI. Tuto přestavbu můžeme udělat u vozů, které nejsou vybaveny filtrem pevných částic. Cena přestavby se systémem Stag 400 DPI je v tomto případě od 41.000,- Kč.
Další možností je použití systému BRC Maestro, pro vozy Tucson 2018-2020 s motorem G4FJ 1,6 130kW s řídící jednotkou benzinu Kefico CPEGD 2.20.3. Tento systém obsahuje pro daný model auta dodatečné elektrické komponenty a elektronickou aditivaci ventilů. Cena přestavby v této konfiguraci by byla od cca68.000,-Kč.
S pozdravem Ivan Vodička
4748 Karel Tůma14.04.24 16:15
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli je možné přestavět na LPG vůz Hyundai Tucson r.v.2019, 1,6 T-GDI, 130KW. Typ motoru je G4FJ a popřípadě jaký systém lze použít. Děkuji za odpověď. S pozdravem Karel Tůma
4747 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.04.24 11:14
Dobrý den Marku,
Revizi LPG i měření emisí provádíme bez objednání. Přijet tedy můžete kdykoli v pracovní dny mezi 7,00 a cca 16.00. Pokud nebude nikdo před Vámi, můžete cca za 45 minut odjíždět (zhruba tak dlouho trvá měření jednoho vozu). Pokud před Vámi budou již nějací zákazníci na měření čekat, můžete nám tu vozidlo nechat. Po změření emisí Vám pošleme SMS.
S pozdravem Ivan Vodička
4746 Anonym06.04.24 6:25
Dobrý den pane, chtěl bych se zeptat ohledně měření emisí a revize zda-li je nutné se k vám do servisu objednat a jak je to časově náročné. Děkuji za odpověď Marek.
4745 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.04.24 6:53
Dobrý den pane Huml,
Vaše Korando bude patrně z let 2019-2022 s motorem G15DTF. Tento motor používá technologii přímého vstřikování benzinu do spalovacího prostoru. Přestavby těchto motorů mají spoje přísná specifika, podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… .
Firma BRC má pro tuto motorizaci ve spojení s řídící jednotkou motoru Bosch MED 17.9.32 zpracovanou sadu pro přestavbu. Jedná se o systém BRC Maestro doplněný o elektronickou aditivaci ventilů BRC a další předepsané dodatkové komponenty. Cena takového provedení přestavby by byla cca 70.000,- Kč.
Pro bližší podrobnosti mne můžete kontaktovat mejlem, telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4744 Jaroslav Huml28.03.24 17:09
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda jde předělat Ssangyong Korando 1,5 turbo benzín 120 kW na LPG. Pokud ano, zajímala by mě cena předělání. Děkuji za odpověď.
4743 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.02.24 12:49
Dobrý den pane Hemer,
Originálně přestavěné Subaru z Itálie bude mít s největší pravděpodobností na určité úrovni omezen (zablokován) software LPG jednotky. LPG filtry bychom Vám vyměnit mohli. Dále bychom prověřili možnosti komunikace s ŘJ LPG a podle toho se ev. domluvili, (pokud bude potřeba) na dalších variantách možného postupu.
S pozdravem, Ivan Vodička
4742 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.02.24 12:49
Dobrý den pane Třeba,
Pokud jste technicky zdatný, můžete nízkotlaké hadice mezi reduktorem, vstřikovači a sacím potrubím vyměnit za nové určené na LPG – jen si zkontrolujte správný průměr (od reduktoru 14, 12 nebo 10mm a u vstřikovačů nejčastěji 5 nebo 6 mm). Následně je pochopitelně nutné zkontrolovat těsnost LPG rozvodu.
S pozdravem Ivan Vodička
4741 Ladislav Hemer08.02.24 8:11
Dobrý den, mám staré Subaru(2007) s tovární přestavbou Bi-Fuel, původně z Itálie. Komponenty jsou BRC/MTM. Potřeboval bych výměnu filtrů. Děláte i toto? Děkuji
4740 Lukáš Třeba 07.02.24 16:01
Dobrý den, prosím vás, mohu si sám udělat výměnu hadic u motoru na příslušenství LPG systému? Mám je steřelé a po výměně plánuji pravidelnou roční revizi. Samozřejmě že bych použil origo hadice na LPG. Děkuji
4739 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.02.24 7:37
Dobrý den pane Mayer,
Revize LPG je kontrola těsnosti a mechanického stavu – je to bezpečnostní otázka. Revizi LPG tedy udělat můžeme. Stejně tak Vám i u systému Prins můžeme udělat měření emisí před STK.
Ale údržbu, servis, diagnostiku, seřízení ani opravy Vám u tohoto systému nenabídneme.
S pozdravem Ivan Vodička
4738 Jaromír Mayer06.02.24 7:53
Dobrý den,
prosím o informaci, zdali děláte revizi na LPG systému Prins u benzínových motorů s přímým vstřikem paliva. Ideálně i s možností seřízení (program na seřizování LPG systému Prins).
Jedná se o Ford Grand C-Max 2018, motorizace 1,5 Ecoboost 110 kW, motor M8DB.
Děkuji za odpověď
4737 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.01.24 9:49
Dobrý den tazateli 4736,
S provozem Nissana Quashqai na LPG jsme se v minulosti setkali s problémy, proto jsme jejich přestavbu přestali nabízet.
S pozdravem Ivan Vodička
4736 Anonym20.01.24 14:15
Dobré odpoledne,
má prosím někdo z vás zkušenost s přestavbou na LPG v případě motoru 2.0 104 kW (Nissan Quashqai J10). N. Quashqai J10 se mi dostal do úzkého výběru pro druhé auto do rodiny a podmínkou je již zmíněná přestavba na LPG. Mohu se zeptat jaký systém přimazávání ventilů je nejlepší tak, aby se předešlo poškození ventilových sedel/ventilů? Na řadě internetových diskuzí se objevuje informace, že právě tyto motory nejsou vhodné pro přestavbu na LPG.

Děkuji za odpověď.
4735 Jiří02.01.24 16:10
Děkuji za odpověď.
Po prostudování ovládacího sw jsem zjistil,že jde přiřadit vstřikovače daným bankám.
Snížil jsem hodnotu pracovního tlaku plynu a najel nové palivové mapy.
Celkem 60 km.
Ještě ručně upravil model časů plyn. vstřikovačů a zatím jsem spokojen.
Dynamika dobrá,bez cukání.Lambdasondy pracují jak mají,tak snad i emisně budu vyhovující.
Zapojení 1. válce je také vpořádku.
Moc děkuji za rady a přeji vše nej. v Novém roce.
4734 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.01.24 14:25
Dobrý den Jiří,
Systém Magic nemontujeme, proto se nemohu vyjádřit k nastavení parametrů ŘJ, typu vstřikovačů atd.
Obecně k zapojení – není podstatné, v jakém pořadí jsou zapojení LPG vstřikovače (jak jsou očíslovány). Naopak podstatné je, aby odpovídaly jednotlivé válce. To znamená, že daný kanál LPG jednotky musí impulzy, které čte na benzinovém vstřikovači daného válce, předávat na plynový vstřikovač toho samého válce, a je lhostejno, jaké číselné označení má.
U některých LPG systémů je u motorů HEMI potřeba, aby první kanál LPG byl připojen skutečně k prvnímu válci v pořadí počítání benzinové elektroniky.
S pozdravem Ivan Vodička
4733 Jiří01.01.24 20:19
Dobrý den.
Mám Jeep Grand cherokee 5,7 Hemi,12 let provoz na lpg.
ECU Magic 4 Plus,vstřikovače Hana 2,4ohm.
Problém v chodu motoru.Na benzin jakž takž - mohlo by být hladší - dlouhodobé adaptace na bank2 + 17.Problém s prohnutými svody,kde se do katu přisává kyslík.Vím o tom,budu řešit.Měnila se nádž,filtry.Na vstřikovačích plynu najeto cca 120kkm.Vstřikovače jsou na motoru naležato,asi není dobře.Zadařilo se mi smazat nastavení jednotky a zároveň přijít o uložené nastavení.V nastavení HW je možno použít vstřikovače Hana o impedanci max 1,9 Ohm,já jsem naměřil 2,4 Ohm.Ostatní hodnoty sedí.Nevím,jak velký je to problém,ale při autokalibraci vstřikovačů mi to vyhodí hlášku o výměně vstřikovačů.Další problém,se kterým si nevím rady je ten,že fyzické osazení vstřiků nesedí s časováním mého motoru,kde bank 1 má pořadí 1537,lpg vstřikovače jsou ale na tuto řadu osazeny 1234 a u bank 2,kde jsou válce 2468 ,jsou osazeny lpg vstřikovači 5678.Než začnu řešit problém s kvalitou lpg vstřiků,můžete mi potvdit,zda je taková montáž možná?Děkuji za radu.
4732 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 27.12.23 7:19
Dobrý den Martine,
Součástí povinné výbavy vozidla je mj. výbava pro případ defektu kola. Pevně uchycená rezerva je jednou z možností.
Vyhláška však stanovuje i jiné možnosti, jak si s případným defektem poradit. Bude tedy rozhodovat to, jaký druh pneumatik používáte, zda se dokážete sám postarat o výměnu kola nebo jste se pojistil asistenční službou. Vyhláška přesně specifikuje podmínky, za kterých to platí, a sice pokud:
A) jezdíte na run-flat (dojezdových) pneumatikách s indikací defektu anebo samozacelujících se pneumatikách,
B) máte ve voze vybavení na bezmontážní opravu pneumatik (těsnící tmel, opravná sada, spray). V tomto případě budete však potřebovat ještě kompresor nebo nádobku s tlakovým vzduchem.
C) doložíte smluvně zajištěnou non-stop asistenční službu pro výměnu či opravu pneumatiky.
Pokud máte v prostoru rezervy LPG nádrž a nemáte jako součást pojištění vozu sjednanou asistenci pro případ defektu, doporučuji vybavit vozidlo sadou pro bezdemontážní opravu (s ev. kompresorem). Ta se stane součástí povinné výbavy. Tím máte splněnu legislativní povinnost ať již pro STK, tak i pro případnou silniční kontrolu.
Jestli pak máte v kufru ještě náhradní kolo, mohlo by se na něj pohlížet jako na náklad, a pro ten není žádný předpis o jeho zajištění – uchycení. Na STK jste však povinen přistavit vozidlo bez nákladu – rezervu (pokud není pevně uchycena) v tom případě nechte doma.
S pozdravem Ivan Vodička
4731 Martin S.26.12.23 21:07
Dobrý den
Kvůli Toroidní nádrži jsem musel vymontovat rezervu a teď mám obavu, že neprojdu STK, kde rezerva prý musí být upevněna pevně ke karoserii vozu a nesmí volně ležet např. v kufru vozu. stačilo by v tomto případě si zakoupit sadu na opravu pneu? Děkuji.
4730 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.12.23 10:04
Dobrý den tazateli 4729,
Předně – děkuji, že se s dalším plánovaným vozem na LPG obracíte opět na nás. Nové vozy MG jsme u nás zatím na LPG nepřestavovali. Nicméně, podle podkladů, které mám k dispozici, je přestavba u této motorizace možná. Konkrétní provedení, použitý systém a z toho plynoucí cenu bychom si zase domluvili při prohlídce konkrétního vozu.
S pozdravem Ivan Vodička
4729 Anonym11.12.23 3:13
Dobré ráno, jezdím Fabií 1 a 3 (1.2htp a 1.0mpi) v zástavbě od vás... Jen mě ta auta už trošičku nudí. Samozřejmě jsem ale tvor pohodlný a tak chci věci jednoduché. Co takhle MG ZS s motorem 1.5 DVVT? Taky by šel takhle snadno provozovat na lpg? Předem děkuji za odpověď.
4728 Anonym09.12.23 7:41
Dobré ráno, jezdím Fabií 1 a 3 (1.2htp a 1.0mpi) v zástavbě od vás... Jen mě ta auta už trošičku nudí. Samozřejmě jsem ale tvor pohodlný a tak chci věci jednoduché. Co takhle MG ZS s motorem 1.5 DVVT? Taky by šel takhle snadno provozovat na lpg? Předem děkuji za odpověď.
4727 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.11.23 9:05
Dobrý den Václave,
Patrně máte motor s technologii přímého vstřikování benzinu do spalovacího prostoru, typu H5H. U nás jsme jej na LPG zatím nepřestavovali.
Přestavby motorů s přímým vstřikováním mají svoje přísná specifika. Podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… . Přestavovat tedy můžeme pouze motory, pro které některý z výrobců LPG systému vyvinul příslušnou přestavbovou sadu s odpovídajícím řídícím programem.
Pro motor H5H 4xx 1332ccm s výkonem 110kW a s řídícími jednotkami Continental EMS3160 / EMS3161, nebo Continental EMS71-ZAS 2020 nabízí přestavbovou sadu firma BRC. Jedná se o systém BRC Maestro (obdoba Holandského systému Prins). LPG systém mají doplněn elektronickou aditivací ventilů a emulátorem ukazatele benzinu.
Cena přestavby v této, výrobcem BRC předepsané konfiguraci, by byla cca od 70.000,- Kč.
Jiné, levnější řešení od jiných výrobců z naší nabídky nemáme pro tento motor H5H k dispozici.
Tolik ve stručnosti, v případě dalších dotazů mne můžete kontaktovat mejlem, telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4726 Václav14.11.23 10:01
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli máte nějaké zkušenosti s přestavbou nové Dacie Duster Tce 150 extreme 110kw, někde jsem četl, že motor je z výroby připraven na provoz LPG, ale ani sama Dacie pohon LPG u tohoto modelu nenabízí. Děkuji
4725 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.11.23 6:56
Dobrý den Jiří,
Přepínání jednotlivých válců z benzinu na LPG a zpět má na starosti řídící jednotka LPG.
Pokud tedy motor pracuje zároveň na plyn i benzin, jak uvádíte, je na vadě řídící jednotka LPG nebo kabeláž. Ale pokud by jel motor (byť jen jeden válec) na obě paliva, chod by byl velmi špatný. Dříve, než byste přišel na to, že Vám ve zvýšené míře ubývá benzin i plyn, registroval byste špatný chod motoru.
Proto si myslím, že se je pravděpodobnější nějaká jiná závada. Například pokud by ŘJ LPG sporadicky nedostávala správný údaj o teplotě LPG (nebo tlaku, otáčkách motoru, napájení atd…), nebyly by splněny všechny podmínky pro provoz na LPG. Pak by se stávalo, že vozidlo bude nahodile přepínat na benzin a zpět na LPG. V tom případě by z logiky věci kleslo množství spotřebovaného plynu na úkor spotřebovaného benzinu.
Proto bych doporučil kontrolu funkce LPG u Vašeho plynaře, který má k Vašemu LPG zařízení potřebnou diagnostiku a zkušenosti. Tak se dá odhalit konkrétní problém, a následně se mohou odstranit jeho příčiny.
S pozdravem Ivan Vodička
4724 Jiří12.11.23 17:36
Dobrý den,
prosím o radu ,u Hondy CRV mi docela rychle stoupla spotřeba benzínu. Jede na plyn a zároveň spotřebovává hodně benzínu.
Kde může být závada ?

4723 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.09.23 11:42
Dobrý den,
Pro přestavbu vozů Hyundai i30 s motorem 1,5 DPI 81kW typu G4LG jsme použili systém AC Stag Q-Max Plus. Jedná se o elektroniku, která načítá impulzy všech 8 vstřikovačů benzinu a podle specielního algoritmu je převádí na impulzy pro 4 vstřikovače plynu. Systém Start/Stop je běžně aktivní, bez problémů. Pokud je dostatečně ohřátý reduktor LPG, probíhá start přímo na LPG. Pokud dojde k aktivaci systému Start/Stop před úplným ohřátím motoru, probíhá start normálně na benzin a následně se systém sám přepne na LPG.
S pozdravem Ivan Vodička
4722 Hyundai i30 kombi 1.5 DPI 26.08.23 2:24
Dobrý den..snažil jsem se hledat níže,ale nenašel jsem..možná již několikrát odpovězená otázka. Prosím, uvažuji o Hyundai i30 kombi 1.5 DPI motor..jak je na tom? Viděl jsem ,že u vás proběhla přestavba zmíněného vozu.Jsou nějaká úskalí tohoto motoru v použití Lpg? Jak Lpg v tomto voze snáší stop&start?
4721 Hyundai i30 kombi 1.5 DPI 25.08.23 9:39
Dobrý den..snažil jsem se hledat níže,ale nenašel jsem..možná již několikrát odpovězená otázka. Prosím, uvažuji o Hyundai i30 kombi 1.5 DPI motor..jak je na tom? Viděl jsem ,že u vás proběhla přestavba zmíněného vozu.Jsou nějaká úskalí tohoto motoru v použití Lpg? Jak Lpg v tomto voze snáší stop&start?
4720 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.08.23 12:24
Dobrý den pane Svoboda,
Podle Vašeho popisu je problém pouze když je připojena někam (patrně do sacího potrubí) nějaká hadička (buďto od vstřikovače nebo podtlaku). Je možné, že si motor uvedenou hadičkou saje falešný vzduch, nebo se touto hadičkou zavětrává sací potrubí plynem. Je potřeba na konkrétním voze zjistit konkrétní příčinu a tu odstranit.
Řídící jednotka plynového systému většinou pouze odpojuje impulzy mezi benzinovou řídící jednotkou a benzinovými vstřikovači bez další aktivní komunikace mezi jednotkami. Tak je to s největší pravděpodobností i u Vašeho motoru
V některých případech může LPG jednotka také načítat prostřednictvím OBD rozhraní korekční hodnoty dávkování benzinu, otáčky motoru, tlak benzinu ev. další hodnoty. Podle nich i v některých případech provádět korekce své práce. U některých typů LPG instalací je to dokonce nezbytné, ale u Vašeho vozu to skutečně nepředpokládám.
S pozdravem Ivan Vodička
4719 Josef Svoboda14.08.23 12:21
Dobrý den, dovoluji si se na Vás obrátit se svým problémem na vozidle Škoda Fabia 1,4 Mpi 50kW,r.v. 2001,kód motoru je AME.
Vozidlo má provedenou úpravu na LPG (nádrž do roku 2030).
Vozidlo má velmi neklidný volnoběh. Otáčky kolísají mezi 800-1000. Ve zvuku motoru je slyšet ,, jako by jednu dobu vynechal".
Na diagnostice se píše kód chyby 17549 (P1141 Výpočet zatížení Křížová kontrola rozsahu/výkonu).
Pokud při nastartovaném voze závadu vymažu, tak se motor krásně uklidní, ale do jedné minuty začne zvuk motoru znovu a závada se objeví znovu.

Auto bylo u mechanika, který prověřoval vše kolem sání a všechny součásti motoru, které by mohly souviset s projevem vady, ale na nic bohužel nepřišel.

Přišel pouze na to, že pokud odpojí hadici od ventilu pro LPG a zaslepí ji, tak motor má rázem vyšší otáčky a má krásně plynulý chod. Bohužel mi řekl, že LPG předělávkám úplně nerozumí a tudíž neví, jak nyní s touto zjištěnou informací přesně naložit.

Nyní je i otázka, zda je chyba v samotném systému LPG? a druhá otázka, jak moc má spojitost ta závada, jejím vymazání a chvilkového uklidnění. Zda při smazání té závady dojde jen k jakési ,,kalibraci" a proto se motor n chvíli uklidní anebo je to jinak.

Mol by jste mi prosím z Vaší praxe poradit v čem si myslíte, že by mohl být problém?
PS: Pokud je vůz předělán na LPG, tak je do něj vložena samostatná řídící jednotka pro LPG, která komunikuje s výrobní řídící jednotkou motoru?

Předem moc děkuji za Váš čas strávený odpovědí.

4718 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.08.23 11:36
Dobrý den pane Vetešník,
Podle našich podkladů se do Golfa v roce 2019 montovalo několik motorů 1,5 TSI 96kW ňapř. DADA, DACA, DPBA, DJFA…). U některých typů motoru je v současnosti přestavba možná, u některých nikoli. Podrobnosti máme uvedeny např. zde: www.neptun-harfa.cz/… . Také je otázkou, kolik místa je ve Vašem provedení na umístění LPG nádrže. Proto by bylo nejlepší, kdybyste se u nás zastavil i s vozem a velkým TP. Také mi můžete poslat mejlem foto zadní strany TP, kde je uveden přesný typ motoru. Obratem bych se Vám ozval a probrali bychom podrobnosti.
S pozdravem Ivan Vodička
4717 Anonym01.08.23 12:47
Ještě jsem zapomel - rok uvedení do provozu 2019.
Díky!
4716 Roman Vetešník31.07.23 21:11
Dobrý den,
bylo by možné udělat přestavbu na LPG u
Volkswagen Golf 1,5 TSI Comfortline, 1498 ccm ,96kW ?
Moc děkuji!
4715 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.05.23 12:11
Dobrý den tazateli 4714,
Filtrační vložky plynné fáze se vyrábějí z různých materiálů a v různém provedení. Máme v nabídce jak papírové, tak polyesterová a okrajově i vložky fiberglass (sklolaminát). Liší se propustností (velikostí jednotlivých otvorů ve filtrační vložce) a velikostí filtrační plochy (to, jak hustě je ve filtru vložka poskládána.
Čím menší je propustnost (menší dirky ve vložce), tím menší nečistoty propustí, ale dříve se ucpává. Čím menší je filtrační plocha, tím dříve se filtr ucpává.
Obecně nejslabší (ale pro běžné použití dostatečné) jsou filtry s papírovou vložkou, polyester je obecně hodnocen lépe. Tomu odpovídá i cena.
Ještě je dobré v této souvislosti připomenout, že filtry plynné i kapalné fáze dokážou odfiltrovat pouze pevné nečistoty. Složky, které jsou schopné se rozpustit v kapalné fázi, nebo zplynovat v reduktoru, není žádný sebelepší filtr schopen zachytit.
S pozdravem Ivan Vodička
4714 Anonym21.05.23 20:18
dobrý den, jaký je rozdíl u filtru LPG paprítová nebo polyesterový?Je některý z nich lepším kvalitnější, lépe filtruje? dekuji
4713 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.05.23 8:40
Dobrý den Jane,
Neexistuje žádný „seznam“ motorů, u kterých je aditivace ventilů nutná, žádná tabulka typu “zde ano, zde ne“. Doporučení k ev. použití aditivace ventilů se opírá o vlastní, či převzaté zkušenosti montážních firem a provozovatelů.
U Vašeho motoru se v roce jeho prodeje patrně ještě aditivace nepoužívala - nebyla na trhu. Dnes se jedná o motor vyrobený před 20 lety. Nevidím a neslyším, v jakém je stavu, nevím, kolik kilometrů s ním hodláte jezdit. Jestli je motor a celé auto v dobrém stavu, a Vy uvažujete, že si jej nyní necháte předělat na LPG, nechte si poradit od Vaší montážní firmy. Já bych se za nějaký ze způsobů dodatečné ochrany přimlouval.
Pokud toto auto na LPG provozujete již několik let, provoz je bez problému, nevidím žádný důvod tam nyní aditivaci dodělávat.
Pokud toto auto na LPG provozujete a nyní jde motor špatně, aditivace ventilů již nic nespasí – je nutné motor opravit. Po opravě motoru je možné instalaci aditivace zvážit.
Nevím, do které z těchto kategorií patříte, s eventuelním upřesněním smyslu Vašeho dotazu se na mne můžete obrátit i mejlem nebo telefonicky na náš příjem zakázek 777 30 50 80.
S pozdravem Ivan Vodička
4712 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.05.23 8:39
Dobrý den Jiří,
Pro systémy Landi Renzo nemáme k dispozici žádnou diagnostiku, proto Vám nenabídneme ani servis tohoto LPG systému. Obraťte se prosím na některý ze servisů, které má Landi Renzo v nabídce.
S pozdravem Ivan Vodička
4711 Jan03.05.23 7:15
Dobrý den, mám dotaz ohledně přestavby vozu Nissan ALMERA II (N16) 2002, 1.5 (1498ccm\66kW\90HP) motor QG15DE.
Je nutné u tohoto motoru instalovat systém ochrany ventilových sedel?
Děkuji za odpověď,
S pozdravem Jan
4710 Jan02.05.23 14:36
Dobrý den, mám dotaz ohledně přestavby vozu Nissan ALMERA II (N16) 2002, 1.5 (1498ccm\66kW\90HP) motor QG15DE.
Je nutné u tohoto motoru instalovat systém ochrany ventilových sedel?
Děkuji za odpověď,
S pozdravem Jan
4709 Jiří28.04.23 21:52
Dobrý den,
mám ve voze Fiat Punto 1,4i 8V 57 kW, typ motoru 350A1000,r.v. 2010, namontovanou zástavbu LPG Landi Renzo. Jedná se o dovoz z Itálie. Najeto cca 197 tis. km. Po výměně svíček, cívek a filtru plynné fáze LPG je provoz na benzín v pořádku, po přepnutí na LPG má motor o něco nižší výkon a vyšší spotřebu. Navíc mám dojem, že jde střídavě na 3-4 válce, přičemž volnoběžné otáčky mírně kolísají. Mohlo by se jednat zřejmě o LPG vstřiky. Lze u Vás po objednání a zjištění tyto vyměnit včetně nastavení v rámci jednoho dne?

P.S. Řídící jednotka LPG je nezablokovaná, resp. odemknutá a nehlásí žádné chyby_ zjištěno diag. Multiecuscan. .

Děkuji za informaci včetně případné kalkulace.
Jiří
4708 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.04.23 15:07
Dobrý den Štěpáne,
Land Cruiser 5VZ-FE je již motor s elektronickou lambdaregulací bohatostí směsi, přestavba je možná se systémem sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG. Provedení by bylo obdobné jako u modelu zde: www.neptun-harfa.cz/… . Pro správnou funkci LPG systému je nezbytné, aby byl motor včetně lambdaregulace v pořádku.
Pro bližší domluvu mne můžete kontaktovat mejlem nebo telefonicky na našem příjmu zakázek, kontakty máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
4707 Štěpán12.04.23 10:04
Dobrý den,
Rád bych se zeptal, jestli je možné ještě přestavit na LPG Toyotu LC 95 s motorem 5VZ-FE V6 131kW.
Děkuji za info
4706 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.03.23 6:45
Dobrý den pane Pokorný,
Přestavby hybridů mají dvě omezení. První je dáno prostorovým uspořádáním.
Pod podlahou a kolem zavazadlového prostoru bývají akumulátory – musí tam být dostatek místa využitelného pro smysluplné a bezpečné umístění LPG nádrže. V motorovém prostoru hybridů je také méně místa pro možnost umístění LPG komponentů – kromě běžného spalovacího motoru a jeho příslušenství tam přibyly komponenty elektrického pohonu. Z těchto důvodů je nutné před ev. přestavbou posoudit prostorové uspořádání konkrétního modelu hybridu (… prohlídku vozu).
Druhým omezením je to, aby byla možnost přestavby konkrétního spalovacího motoru s přímým vstřikováním (viz podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Konkrétně pro Váš typ motoru DGEA 150 ani 180kW nemáme k dispozici sadu, která by přestavbu umožňovala.
S pozdravem Ivan Vodička
Vybrat stranu: 1
(Celkem 4755)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů