pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

13,70 Kč/l

-------------------------

13,20 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 7 a 3 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 3868)
3868 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.04.18 15:57
Dobrý den Ladislave,
Systémy sekvenčního vstřikování se nastavují tak, že se hodnoty nastavení v programu LPG přizpůsobují dávkování benzinu. Pokud jsou výrazně posunuté dlouhodobé korekční hodnoty, nemusí odpovídat dávkování benzinu a pak má tento požadavek svoje opodstatnění. Otázkou je, jaká chyba se opakovaně ukládá (nebo je pokaždé jiná?), a zda není v systému nějaký mechanický problém – ten většinou nejde vyřešit softwarově.
S pozdravem Ivan Vodička
3867 Ladislav25.04.18 13:28
Dobrý den,
mám systém STAG s ŘJ Q-Box Basic namontovaný cca před dvěma roky do Fabie II 1.2 HTP, od montáže najeto cca 22000km). V lednu se mi při jízdě na plyn rozsvítila kontrolka emisí ("žluté kuře"), nechal jsem auto v odborném servisu na seřízení bohatosti směsi, po měsíci po opětovném rozsvícení kontrolky znovu seřízení, je duben a kontrolka opět svítí (jinak ale auto jezdí i na plyn bez problémů, necuká, přepíná jak má). Mechanik tvrdí, že není schopen bohatost směsi nastavit správně, protože auto jezdí převážně na plyn a že musím před dalším seřízením najet minimálně 200 km pouze na benzin. Není to moje první auto na LPG, ale s tímto požadavkem jsem se zatím nesetkal. Má tento požadavek opravdu reálné opodstatnění?
Děkuji za odpověď.
3866 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.04.18 10:24
Dobrý den Marku CS.,
Nejprve Vám přeji všechno nejlepší k Vašemu dnešnímu svátku…
Netuším, proč Váš motor nemá pravidelný volnoběh – nesouvisí kolísání a pokles otáček třeba se spínáním kompresoru nebo ventilátoru klimatizace? Nesaje si motor někde falešný vzduch? Je funkční lambdaregulace směsi? Příčin může být více, například i Vámi uvedené zapalovací svíčky musí být v pořádku. Ale vadné svíčky by se patrně projevily i špatnou funkcí např. v akceleraci, proto bych na ně jako na příčinu Vámi popisovaného problému moc nevsázel. Doporučím, obraťte se na specialisty na motory Peugeot, ušetříte si čas, a možná i peníze za nahodilou výměnu různých komponentů.
S pozdravem Ivan Vodička
3865 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.04.18 10:23
Dobrý den Libore,
Nerad hádám, kolik kilometrů přežije jaký motor. Podle mě záleží v podstatné míře i na údržbě a zejména na způsobu zacházení a převládajících provozních podmínkách.
Systémy BRC doporučujeme zejména pro vozy s vysokým kilometrickým proběhem. Pokud tedy budete jezdit hodně kilometrů, doporučil bych systém BRC Seq32, doplněný o elektronickou tlakovou aditivaci ventilů.
Systémy Stag považuji také za kvalitní zařízení, například „provoz ve vyšších otáčkách“ mu nepůsobí žádné problémy.
S pozdravem Ivan Vodička
3864 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.04.18 10:23
Dobrý den Roberte,
Stag 500 DIS zatím výrobce nedodává na trh. Proto není možné jej nabízet a montovat. Výrobce avizoval uvedení na trh v polovině letošního roku, ale neumím Vám odpovědět, zda to skutečně bude do prázdnin.
S pozdravem Ivan Vodička
3863 Marek CS.25.04.18 9:19
Dobrý den,peugeot 307 rv.2003 16,16v 80kw.na volnoběh mírné kolísání otáček,motor se chvěje a jakoby chtěl zhasnout,pak zase běží normalně cca 3 min a pak zase škube..za jízdy problem není..Děkuji za radu,mohlo by to byt svíčky?
3862 Libor25.04.18 9:06
Dobrý den, pořídil jsem si Hondu Civic 9G, motor 1.8 VTEC. Jaký systém byste doporučovali na tento motor, kterému je nejlépe spíše ve vyšších otáčkách? Pár lidí mi říkalo, že je zbytečné utrácet za BRC, že STAG dělá dostatečně kvalitní věci. A taky - který systém přimazávání byste vybrali? Elektronický tlakový? Najezdím toho opravdu hodně, tak potřebuju něco, co mi po dvou stech tisíc neodpálí motor :)   V předchozím Civicu 7G, kde bylo Lovato a mechanické podtlakové přimazávání mi po 170 tis. km (a opravdu pravidelném servisu) odešel motor, kdy ani motorář Honda nedokázal ventily udržet na uzdě. Nerad bych tento scénář opakoval u nového auta.
Děkuju!
3861 Robert25.04.18 8:14
Zdravím, myslím, že pan Jiří (příspěvek 3858) měl na mysli přímé vstřikování LPG, například systém STAG 500 DIS. Což by mě také zajímalo, pouze se o tom pouze hovoří jako o revolučním systému, ale zatím jsem na nikoho nenarazil kdo by takové přestavby prováděl.
3860 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.04.18 7:31
Dobrý den Jiří,
Přestavby motorů s přímým vstřikováním benzinu již poměrně dlouho provádíme, první Mazdu CX 7 jsme přestavovali tuším v roce 2009. Nicméně stále se jedná o specifické přestavby, kde výrobce LPG systému musí vyvinout a odladit LPG program individuelně pro každý jednotlivý typ motoru tak, aby hodnoty všech čidel i při provozu na LPG odpovídaly tomu, co očekává program originální benzinové ŘJ. Podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… .
Pokud však máte na mysli motory, které kombinují starší typ vstřikování benzinu do sacího potrubí (MPI) a zároveň vstřik benzinu do spalovacího prostoru (TSI) najednou, tak tyto motory zatím přestavět nedokážeme. Ani jeden z výrobců, které nabízíme, takové sady pro přestavbu zatím na trh nedodává.
Vámi poptávaný vůz Fabia 1,2 TSI CJZC 66kW je možné na LPG přestavět, provedení přestavby tohoto vozu si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
3859 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.04.18 7:30
Dobrý den Radime,
Cena přestavby je odvislá od použitého plynového systému a eventuelním použití „nadstandardních“ komponentů (např. přípojka plnění skrytá pod víčkem tankování benzinu, aditivace ventilů atd). Ceny přestaveb máme uvedeny v našem ceníku zde: www.neptun-harfa.cz/… , ve Vašem případě je aktuální sloupeček pro 5-6 válcové motory. Vámi udávaná spotřeba oleje 1 litr na 2.000km mi přijde vyšší. Se stoupajícím počtem najetých km (opotřebením a stářím motoru) se bude určitě zvyšovat i nadále. Nicméně nevidím důvod, proč by se měla zvyšovat z důvodu provozu na LPG. Doporučení konkrétního plynového systému můžeme udělat podle Vašich preferencí, převládajících provozních podmínek atd. před event. zadáním přestavby.
S pozdravem Ivan Vodička
3858 Jiří19.04.18 5:55
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, kdy začnete nabízet přestavby na LPG poslední generaci, tedy Direct Injection? Je vcelku problém v ČR někoho takového sehnat pro takovou přestavbu. Vlastním Škoda Fabia 1,2 TSi CJZ 66kW. Děkuji Jirka
3857 BMW E60 523i 130kw - přestavba18.04.18 21:25
Dobrý den,
jaká by byla cena přestavby BMW E60 523i 130kw, sedan, r.v.2005 s nádrží místo rezervy a plněnim lpg pod dviřky uzávěru nádrže, jaký system vstřikování lpg by jste mi doporučil? Auto má najeto 245000km a spotřebu oleje cca 1l/2000km ...nezhorší se spotřeba oleje po montáži lpg? Někdo mi tvrdí že auta s lpg mají časté uniky oleje a i větší spotřebu oleje. Děkuji Radim
3856 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.04.18 8:38
Dobrý den Pepo,
Přestavba tohoto motoru na LPG je možná. Pro přestavby přímovstřikových motorů používáme systémy dávkující plynnou fázi LPG do sacího potrubí, a k tomu technologicky nezbytné množství benzinu (podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Provedení přestavby Vámi poptávané Octavie CJZA si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . Toto konkrétní auto jsme měli ve firmě, během té doby se mi dařilo shromažďovat po určitou dobu údaje o všech tankováních plynu i benzinu. Ty dávají konkrétní představu o skutečné spotřebě tohoto konkrétního vozu v podmínkách, v jakých jezdil. Tuto tabulku jsem v 05/2015 zveřejňil na našem facebooku zde: www.facebook.com/nep… .
Pokud budete mít nějaké další dotazy, můžete mne kontaktovat na našem příjmu zakázek telefonicky, nebo osobně.
S pozdravem Ivan Vodička
3855 Pepa18.04.18 5:43
Chci si poridit octavii 3 motor 1.2 tsi 77kw CJZA chtel bych se zeptat zda je mozne tento motor prestavet na lpg a jaka spotreba lpg a benzinu na pristrik by byla realna. a cca cena prestavby Dekuji
3854 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.04.18 13:36
Dobrý den pane Belo,
Podle Vašeho popisu by se mohlo jednat o nezápaly. Ale zda jsou na vině skutečně zapalovací svíčky nebo nějaký jiný komponent či špatné nastavení systému se na dálku neodvažuji odhadnout. Doporučím, najděte si ve Vašem okolí nějakého plynaře, který má s Vaším plynovým systémem zkušenosti a u nich nechte celkově zkontrolovat jeho funkci.
S pozdravem Ivan Vodička
3853 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.04.18 13:36
Dobrý den tazateli č. 3851,
Těší mne, že jste tak podrobný čtenář našich příspěvků  . V uvedené tabulce na facebooku jsem vycházel z údajů, tak jak jsem je v roce 2016 dostal a v té podobě jsem je prezentoval. Pokud se dobře pamatuji, poznámky „ auto naloženo na 100% vč. Střešního boxu, a převážně dálniční jízdy 140km/h“ , jednalo se právě o ta tankování (řádky), u kterých je poznámka. Byly to s největší pravděpodobností nějaká jízda na dovolenou, patrně i přes Německo. Jestli bylo vozidlo naloženo skutečně na 100% a ne na 90% nebo 110% ani to jak řidič dodržoval rychlostní limity, nedokážu posoudit - . Ale doufám, že tím není nijak dotčena podstata – průměrná cena PHM na jeden kilometr jízdy u motoru TSI.
S pozdravem Ivan Vodička
3852 E. Belo16.04.18 11:17
Dobrý den, koupil jsem nedávno Chevrolet Orlando 1,8 benzin s LPG montovaný na 240 km, nyní je najeto 96500 km. Cca měsíc všechno O.K. nyní je při provozu na LPG př neutrálu občas nepravidelný chod, při jízdě občas motor ztrácí výkon. Mohou to dělat svíčky, nebo se jedná o jinou závadu (na 96tis. jsem nechal při revizi vyměnit plynný i kap. filtr)? Přimazávání je podtlakové Flashlube . V servisní knížce žádný záznam o výměně svíček není.S pozdravem E. Belo
3851 Anonym16.04.18 10:43
Dobrý den pane Vodičko,k Vašemu příspěvku 3843,resp. k facebooku doporučuji upravit dálniční rychlost u Superba ze 140 na max. 130 km/h,pokud to nebylo v Německu : )
3850 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.04.18 6:27
Dobrý den pane Coufal,
Ve Vaší Astře bude patrně systém AC Stag 4 nebo 300. Vámi uváděná verze Stag 400 je určen pro přímovstřikové vozy.
V principu je přemontáž LPG systému do nového vozu možná. Cena by byla dána použitým materiálem a prací. Já osobně bych do nového vozu nechtěl reduktor ani vstřikovače používané 10 let v jiném voze – svoje „nejlepší léta“ už budou mít za sebou. Potrubí a spojovací materiál používáme při přemontáži vždy nový.
Astra má rezervu uvnitř kufru, používáme interní toroidní nádrže. Naopak Zafira má rezervu z vnější strany pod vozem, a tam je nutné použít externí toroidní nádrž. Proto nebudeme moci použít nádrž z Astry do Zafiry. Do modelu Vectra by se použít mohla (pouze ta z Astry bude menší než by pro Vectru bylo možné).
Eventuelní cenu takové přemontáže bychom Vám řekli předem, ale po prohlídce konkrétního vozu, a toho, jaké komponenty z původní instalace bychom použili. Ve Vašem případě by se patrně jednalo pouze o elektroniky a event. i nádrž.
S pozdravem Ivan Vodička
3849 Výměna a přendání11.04.18 19:06
Dobrý den.
Mám od vás namontované lpg AC Stag 400 plus (pamatuju li si to přesně). Bude mi končit platnost nádrže.Zajmá mne,jestli třeba rok nebo dva po výměně nádrže,je možné přendání lpg systému do jiného vozu,s případnou výměnou reduktoru,potrubí,hadic a asi vstřikovačů za nové? Jedná se o opel astra 66kw a přendání by bylo nejspíše do opelu vectra nebo zafira s motorem 1.8l 103kw.Jaká by byla odhadem cena? Děkuji Coufal
3848 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.04.18 16:06
Dobrý den pane Fuksa,
Pokud jsem správně pochopil, jednalo se o neochotu či časovou zaneprázdněnost obsluhy. S tím jsem se setkal také často, např. na Rozvadově jsem ještě ani jednou neviděl, že by obsluha šla tankovat LPG, všichni si řidiči tankovali sami… V zahraničí jsou úpravy různé, v Německu a Francii si tankujete sám, v Itálii či Chorvatsku tankuje pouze obsluha (ale tam to tak skutečně funguje…).
Pokud tedy nebudete se službami Vaší čerpací stanice spokojen, můžete využít služby jiné, nebo si stěžovat u provozovatele.
S pozdravem Ivan Vodička
3847 Fuksa11.04.18 13:28
Dobrý den,o víkendu jsem chtěl natankovat,resp. nechat si natankovat plyn u jedné nejmenované benzínové pumpy.Když jsem se dovolil zeptat obsluhy jestli by mi natankovala,paní se na mě dívala jak na obtížný hmyz a řekla vy to neumíte sám? Já tam teď nemůžu jít.Je v tomto případě pokud si tedy natankuji sám nějaká odpovědnost na mně pokud by se něco stalo a jaký postup doporučujete?
3846 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.04.18 5:33
Dobrý den pane Moc,
Přepínání v akceleraci při malém zbytku plynu v nádrži je běžné. V akceleraci přepne a píská, když jedete v malých zátěžích, můžete potom ještě najet i několik kilometrů. Tento projev je výraznější u výkonnějších motorů a v zimě. Problémy s prvním přepnutím může způsobovat více příčin. Např. váznoucí či zalepený reduktor, jadýrko některého z elektroventilů, netěsnost na vstřikovací liště v souběhu s nízkým časem sycení lišty před přepnutím atd. Teplota přepnutí s tím může také souviset, ale podle Vašeho popisu bych hledal asi jinde.
S pozdravem Ivan Vodička
3845 Ondřej Moc10.04.18 17:01
Dobrý den pane Vodička,
dokázal byste mi poradit či potvrdit mou domněnku? Nejedená se o LPG systém z Vaší nabídky, ale to by nemělo hrát roli, resp. jedná se o běžné sekvenční vstřikování. Při přepínání z benzínu na LPG v režimu zahřívajícího se motoru za podmínky, že zrovna akceleruji (nad 3000 ot/min), dojde hned k přepnutí zpět na benzín. Stačí však počkat pár sekund, ručně přepnout na LPG a vše je v pořádku. Nedochází k žádné signalizaci jakékoliv závady, naprosto stejně se systém chová, pokud dojde LPG v nádrži. Z laického hlediska se domnívám, že je buď nastavena příliš nízká teplota chladící kapaliny, při které má ŘJ LPG přepnout z benzínu na LPG nebo je reduktor zralý na repasi. Od montáže je najeto 100.000km, filtry jsou měněny pravidelně 10.000km, maximálně 15.000km. Dlužno dodat, že se vyskytuje ještě jedna abnormalita (možná je to běžné?). Pokud v nádrži (max. 33 litrů) zbývají poslední cca 3 litry LPG, dochází při zvýšené zátěži (prudká akcelerace, dlouhodobá jízda ve vyšších otáčkách) k přepnutí na benzín, avšak při klidném jízdním stylu lze tyto 3 litry bez problémů vyjet. Případně Vám děkuji za odpověď
3844 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.04.18 7:08
Dobrý den pane Červenka,
Patrně je to Fabie, se kterou jste u nás byl v 09/2016 se stavem tachometru 229.000 km. Nesvítící přepínač BRC může být skutečně vadným přepínačem, kabeláží, řídící jednotkou, nebo také napájením či ukostřením LPG systému. To se dá zjistit faktickou prohlídkou vozu. Pokud byste měl zájem, zavolejte na náš příjem zakázek na číslo 777 30 50 80, domluvíme si vhodný termín.
S pozdravem Ivan Vodička
3843 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.04.18 7:08
Dobrý den pane Kácal,
Jednoho Superba s motorem 1,8 TSI CDAA 118kW máme ve firmě. Jezdí na LPG se systémem Zavoli Alisei Direct. V červnu 2016 jsem na náš facebook zde: www.facebook.com/nep… dával tabulku se změřenou spotřebou benzinu a plynu tohoto vozu. Auto jezdí u nás ve firmě na LPG stále, neuvědomuji si, že by byl s motorem nebo LPG pohonem nějaký problém. Současný stav jeho tachometru neznám, ale pokusím se zjistit. Jestli byste chtěl nějaké další informace (nebo vůz fyzicky vidět - skutečně existuje , naposledy jsem s ním jel zhruba před měsícem na školení…), můžete mne kontaktovat na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
3842 Martin Červenka08.04.18 20:23
+Dobrý den, máme jedničkovou Fabii 1,4 16V 59Kw na LPG BRC, přestavěnou v Německu. U Vás již jednou byla na vyladění a super...Teď najednou vůbec nic nesignalizuje a nereaguje kulatý přepínač lPG u volantu. Nevíte, jestli třeba ,,odešel´´, nebo to věští něco jiného? Žádný servisní zásah na autě neproběhl. Mě napadl kabel od přepínače, ale nevím...Díky moc za odpověď.
3841 Radek Kácal06.04.18 17:04
Dobrý den, jsem majitelem superb 1.8 tsi a už 2 roky váhám nad montáží LPG. Bohužel jsem se nikde na žádném fóru nedočetl zkušenosti po najetí více kilometrů (40 tisíc a víc). Proto bych se od Vás dozvěděl zda Vaši zákazníci Vám občas dají nějakou zpětnou vazbu (ventily, sedla ventilů, vstřikovače atd) Také potřebuji vědět, který systém je pro motor CDAA vhodnější. Landirenzo nebo Zavoli. Obě jsou to značky, Landi je dražší, ale neznamená to že je vhodnější. Můžete prosím ze svých zkušeností říct, který z uvedených je lepší. Firmy, které ve své nabídce mají jen jeden z jmenovaných říkají, že právě ten jejich je lepší. Vy máte oba. Ještě jedna věc mě zajímá, je rozdíl mezi montáží do motorů do roku výroby 2012, kdy už Škoda začala montovat nový druh pístů až po verzi facelift 2014/2015, kdy je superb zase o něco "jiný" než verze do té doby. Děkuji za nějaký komentář.
3840 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.04.18 13:42
Dobrý den pane Suchan,
Obecně s provozem na LPG nemáme u motorů koncernu VW žádné negativní zkušenosti. Konkrétně u motorů BTS se nám zde objevilo několik vozů se stavem tachometru hodně přes 200.000 km. Ale byly to montáže LPG které jsme neprováděli my, proto neznáme ani jejich historii a počet km najetých na LPG. Z našich montáží se mi podařilo dohledat jeden vůz s velkým proběhem. Ten jsme montovali se systémem BRC v 04/2010 při stavu tachometru 35.000km, a naposledy u nás byl v 04/2017 při stavu tachometru 218.554km. Za celou dobu provozu nemáme v naší evidenci záznam o problémech s ventily ani funkcí LPG systému. V tomto motoru nebyla montována aditivace ventilů. Pochopitelně jsem dohledal pouze jedno konkrétní auto – jeho výsledky nijak nezevšeobecňuji. Použití externí aditivace ventilů je možné, jejich běžné opotřebení tím bude sníženo. Pro dobrou životnost u tohoto motoru bych se spíš zaměřil na slušné zacházení a odpovídající údržbu.
S pozdravem Ivan Vodička
3839 M.Suchan05.04.18 10:04
Dobrý den všem,

chtěl bych se zeptat, zda někdo máte zkušenost s tvrdostí ventilových sedel u škodovky? Konkrétně Roomster r.v. 2008, motor BTS 1.6 16V 77KW MPI. System LPG -STAG 300 plus. Najeto 150000 z toho 80000 na LPG. Existuje zde možnost poškození nebo zkrácení životnosti hlavy, nebo zatlučení ventilových sedel při provozu na LPG ? Myslíte že má jste nějaký význam montáž přímazu i u takto staršího vozu ?
3838 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.04.18 6:22
Dobrý den pane Ceyp,
Přestavba tohoto motoru je technicky možná za použití běžných systémů sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG (ceníky máme uveden zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Lišil by se pouze způsob nastavení LPG systému.
S pozdravem Ivan Vodička
3837 Ceyp29.03.18 7:14
Dobrý den,
uvažuji o přestavbě na LPG a jsem majitelem Škody Octavie II MultiFuel 1.6 MPi ("i" je "zelené" a i v TP zapsáno E85 jako palivo).
Lze tento vůz přestavět na provoz LPG? Případně jsou nějaká rizika či nutnost větší přestavby než je "standard"?
Děkuji mnohokráte za odpověď a přeji hezký den Ceyp
3836 Petr26.03.18 9:51
Děkuji moc za srozumitelnou a vyčerpávající odpověď:-)  
3835 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.03.18 5:54
Dobrý den Petře,
Ukazatel spotřeby paliva na palubní desce vozu zobrazuje vypočítané hodnoty okamžité spotřeby. Tyto údaje (a z nich vyplývající průměrnou spotřebu, dojezd atd.) vypočítává elektronika na základě mj. délky impulzů, které generuje ŘJ benzinu pro otevření benzinových vstřikovačů.
Při provozu na LPG generuje ŘJ benzinu velmi podobné délky impulzů pro otevření vstřikovačů (mohou se lišit max. v řádu setin až desetiny milisekundy…). Proto bude zobrazované číslo aktuální (i průměrné) spotřeby na palubní desce velmi podobné jako kdybyste v ten samý jízdní režim přepnul vozidlo na benzin.
To platí obecně, u přímovstřikových motorů (TSI) je do výpočtu mj, zahrnut i proměnný tlak paliva, ale princip je naprosto stejný.
Takže pokud pojedete ustálenou rychlostí s konstantním zatížením motoru a budete přepínat benzin – plyn a zpět, hodnota zobrazované okamžité spotřeby by se neměla příliš měnit – maximálně o cca 10%. Pokud by to bylo o více, patrně by se rozsvítila kontrolka chyby motoru a systém by hlásil směs příliš bohatou nebo chudou.
S pozdravem Ivan Vodička
3834 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.03.18 5:54
Dobrý den pane Lanča,
Motory 1,4 Turbo i v Opelu Astra J se dělají v mnoha provedeních a výkonech 74, 88 nebo 103kW. My jsme přestavovali motor Opel 1,4 Turbo konkrétně v modelu Meriva, typ motoru B14NET (foto máme zde: www.neptun-harfa.cz/… .) Tuto přestavbu jsme dělali u nového vozu v 11/2015, vozidlo u nás bylo naposledy před rokem se stavem tachometru 47.000km, a přímo s motorem nebo funkcí LPG systému, elektronikou, chybovým hlášením atd. nemáme u tohoto vozu evidovaný žádný problém. Pro dodatečnou ochranu ventilů u přeplňovaných motorů je možné použít buďto přívstřik benzinu, nebo elektronickou dávkovací sadu s tlakovým čerpadlem (podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Tuto externí aditivaci jsme použili i u přestavby výše uvedeného vozu.
S pozdravem Ivan Vodička
3833 Petr24.03.18 8:19
Dobrý den pane Vodičko,
Ukazatel spotřeby (benzín+LPG)na palubní desce u vozidel s přístrikem benzínu tzn. TSI je jak přesný? Děkuji za odpověď.
3832 Petr23.03.18 21:43
Dobrý den pane Vodičko,
Ukazatel spotřeby (benzín+LPG)na palubní desce u vozidel s přístrikem benzínu tzn. TSI je jak přesný? Děkuji za odpověď.
3831 David Lanča23.03.18 8:37
Vážený pane Vodičko,
chtěl jsem se zeptat na přestavbu Opla Astry J r.v.2012 1,4 Turbo 103kW. Je tento motor vhodný na přestavbu na LPG? Je nutná nějaká ochrana ventilů? U přeplňovaných motorů je možnost této ochrany pouze přístřikem benzínu? Děkuji za odpověď.
3830 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.03.18 16:19
Dobrý den pane Lanča,
Pokud má daný servis oprávnění pro Váš plynový systém, měl by být schopen vystavit nějaký náhradní doklad. Do něj vypíše zjištěné LPG komponenty a potvrdí provedení Revize LPG.
S pozdravem Ivan Vodička
3829 David Lanča22.03.18 10:15
Vážený pane Vodičko,
mám vyhlídnuté starší auto na LPG, ale původní majitel nemá přílohu LPG k TP. Je to nějaký zásadní problém? Může mi ho vystavit kterýkoliv servis LPG? Předpokládám, že k STK je to nutná součást. Děkuji za odpověď.
3828 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.03.18 16:55
Dobrý den Petře,
Podle našich podkladů se Tuscon vyrábí se starším motorem 2,0MPI 114kW – tam by přestavba nebyla problém.
Přímovstřikové varianty 1,6 GDI 97kW a 1,6 T-GDI 130kW jsou na přestavbu komplikovanější, ale reálné. U obou variant nabízejí naši dodavatelé sadu pro přestavbu.
Moje osobní preference pro provoz na LPG by byla starší 2,0 MPI 114kW. Pokud by tato motorizace nebyla k dispozici, tak asi 1,6 T-GDI 130 kW. Sice jsme ji ještě na LPG nepřestavovali, ale slabší motorizace 1,6GDI 99kW jsme přestavovali např. v I30, a jízdním projevem mě motor příliš neoslnil (možná mám přísný metr…). Proto bych si jej ve větším Tusconu nevybral.
Námi přestavěné přímovstřikové Hyundaie 1.6 99kW jezdí zatím (pokud se nepletu…) poměrně málo kilometrů, proto bych zkušenosti s jejich provozem nebral jako dostatečně vypovídající.
Přeji Vám dobrou volbu, Ivan Vodička
3827 Petr16.03.18 9:48
Zdravím,
rošel jsem dvěma přestavbami LPG (poslední je 2,2 benzín od Peugeotu z roku 2008) a koukám co by šlo sehnat novějšího s možností přestavby do LPG. Odmyslím-li si že někdo odfrkne nad Dacii tak snad jediné použitelné nové auto je jejich Duster s 1,6kou která by předělat měla jít bez problému... ale přítelkyně pořád přemýšlí o Hyundai Tuscon... tedy motor GDI. Jaké jsou s tím zkušenosti? Díky za info.Petr
3826 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.03.18 9:31
Dobrý den pane Mráz,
Ano, opravu Vašeho LPG systému Stag můžeme udělat. Pro domluvu termínu Vám doporučím, kontaktujte nejlépe telefonicky náš příjem zakázek na čísle 777 30 50 80. Tam se s kolegy (já dnes v práci nejsem…) domluvíte na vhodném termínu opravy.
S pozdravem Ivan Vodička
3825 Nespustí se provoz na plyn09.03.18 8:46
Dobrý den,
mame v autě namontovaný systém Stag 300 na motor 1,9i, byl namontovaný již před koupí vozu, vše bylo OK. Auto pak ale delší dobu stálo. Teď jsme potřebovali jezdit a objevil se problém. Provoz na benzín je OK. Plynová nádrž je plná. Při nastartování na automatiku by měl po zahřátí přepnout na plyn, avšak po nějaké době kontrolky zablikají a přepínač zapípa jako by došel plyn a provoz se přepne plnně na benzín. Ptal jsem se v servisu, kde nám montovali jiný systém a tam mi předběžně sdělili, že pravděpodobně jde o přepínací elektroventil, který bude si přidřený, potřebuje obrousit vákleček a vyčistit. Oni však Stag neservisují proto mi doporučili, najít někoho kdo Stag montuje. Na stránkách Autogasu jsem našel, že jste autorizovaná firma. Rád bych se zeptal na možnost vyřešení tohoto problému u Vás a na předběnou časovou náročnost, případě nejbližší možný termín Vaší kapacity pro případnou opravu.
Velice děkuji za reakci.
S pozdravem
Karel Mráz:-)  
3824 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.03.18 15:25
Dobrý den pane Kopecký,
Přestavba Berlinga 1,6 88kW na alternativní pohon LPG je možná, její provedení si můžete prohlédnout v naší fotogalerii např. zde: www.neptun-harfa.cz/… . Na přestavbu (dodaný materiál a provedenou práci) pochopitelně poskytujeme záruku (odpovědnost zhotovitele za dílo). Záruku výrobce na motor ani jiné komponenty vozu paušálně nepřebíráme.
Tolik ve stručnosti, v případě potřeby dalšího upřesnění nás můžete kontaktovat na příjmu zakázek na čísle 777 30 50 80.
S pozdravem Ivan Vodička
3823 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.03.18 15:25
Dobrý den pane Farský,
Pokud bychom se my nespojili s řídící jednotkou LPG, neprováděli bychom ani žádnou výměnu funkčních komponentů (např. vstřikovačů). I kdybychom se v odhadu závady skutečně strefili do vadných vstřikovačů, neměli bychom po jejich výměně žádnou šanci zkontrolovat správnou funkci celého systému, správné bohatosti směsi ani systém dotřídit. A protože bychom nedokázali realizovat celou opravu správně a kompletně, ani bychom s ní nezačínali. Navíc systém Fandi Renzo montovaný originál v Itálii může mít blokovaný vstup do řídící jednotky LPG, a komunikace nemusí být možná. Pak by musela následovat podstatná výměna plynového systému.
Proto Vám doporučuji, najděte si ve Vašem okolí takovou firmu, která je schopná se s řídící jednotkou LPG diagnosticky spojit, a té svěřte vozidlo na opravu. A na závěr jen malé upozornění – nevím jak na Slovensku, ale v ČR je platnost tlakové zkoušky LPG nádrže 10 let od data výroby, a není možné ji prodloužit. Není i nádrž ve Vašem voze (píšete, že je z roku 2008) prošlá?
S pozdravem Ivan Vodička
3822 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.03.18 15:24
Dobrý den Waclave,
Jaklem psal nedávno, systémy Magic již několik let nemontujeme. Proto se s nimi setkávám pouze „velmi okrajově“ a tak nechci svoje, s těmito systémy poměrně chabé zkušenosti, nijak zveřejňovat.
Z výše uvedených důvodů je nepovažuji za vypovídající.
Odpovím Vám tedy tak, jako i mnoha jiným. Vyberte si odbornou firmu, které budete důvěřovat. A pak si nechte poradit od nich, jako od odborníků, co by Vám tam oni namontovali. Dá se předpokládat, že seriozní podnikatel by Vám do auta nenabízel systém, který by následně nebyl schopen správně nastavit a udržovat v bezchybném a funkčním stavu.
S pozdravem Ivan Vodička
3821 Jan Kopecký07.03.18 11:47
Dobrý den, rád bych u vás realizoval přestavbu nového Citroenu berlingo 1,6VTi 88kw (pokud je pro to podle vás vhodný....), prodejce mě ovšem upozorňoval, že záruka na vůz je tím narušena a že je nezbytné, aby záruku na motor a komponenty převzal zhotovitel LPG přestavby.Je toto u vás nějak ošetřeno? Omlouvám se, je li dotaz již někde zodpovězen.
Děkuji a zdravím
3820 Farský07.03.18 11:45
Dobrý den.Mam skodu octáviu 1,6 vyrobenú 2008 , dovezenú z talianska . Je namontované LPG zn.Landi renzo . Mam najazdené 160 tis. a doposila som menil len filter LPG. Motor začal bežať trhane hlavne pri volnobežných otáčkach a potom sa začala rozvecovať kontrolka Lambda sondy.Toto sa deje len pri jazde na LPG . Bol som v servise Hatiar vo Zvolene , ale nevedeli sa dostať do riadiacej jednotky , tak mi povedali že asi je potrebné vymeniť vstrekovače. Chcel by som sa teda u Vás objednať na kontrolu a prípadnú výmenu vstrekovačov. Mohol by byť termín 20.3.2018 a aká je asi cena výmeny?
dakujem za odpoved .Farský
3819 Waclav07.03.18 9:30
Dobrý den pane Vodičko,
vlastním vůz VOLVO 940 s turbomotorem 2,3l 99kW najeto 265000 km. Uvažuji o přestavbě na LPG. Jaký systém byste mi doporučil pro tuto motorizaci? Jsem z K.Varů a tamní technik mi doporučil Magic 4. Je to dobrá volba?
Děkuji za odpověď.
Waclav
Vybrat stranu: 1
(Celkem 3868)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů