pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

14,90 Kč/l

-------------------------

14,40 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 4 a 10 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 3947)
3947 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.09.18 7:04
Dobrý den pane Janoščík,
Většina LPG systémů pro svoji funkci potřebuje správný údaj o otáčkách motoru. Většinou je snímán z čidla otáček klikové nebo vačkové hřídele, nebo také ze zapalování. Některé verze řídících jednotek LPG nemají kabel pro snímání otáček, vypočítávají si tuto hodnotu např. z impulzů pro vstřikovače benzinu. Omlouvám se, ale na dálku skutečně nepoznám kam je jaký kabel zapojený, kde je chyba (a to ani u systémů které montujeme). Doporučím, obraťte se na plynaře, který Vám LPG instaloval. Pro něj bude určitě nejsnadnější najít, z jakého zdroje snímá otáčky, eventuelně nastavit nějakou filtraci signálu otáček (pokud to LPG jednotka umožňuje).
S pozdravem Ivan Vodička
3946 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.09.18 7:04
Dobrý den pane Kolesár,
Děkuji za upřesnění, nejedná se tedy o originál LPG v nové Hondě, ale starší model již někde přestavěný na LPG. Osobně nejsem příznivcem koupě vozu se starším LPG systémem – můžete se dočkat nemilého překvapení. Já osobně bych takto nepostupoval. Myslím, že motory Honda nabízejí dobré užitné vlastnosti, ale podstatná je i údržba a způsob, jakým s nimi je po dobu jejich životnosti zacházeno. Systémy Elpigaz nemontujeme, k tomu by se dokázal lépe vyjádřit někdo, kdo s nimi má dostatek zkušeností.
S pozdravem Ivan Vodička
3945 Ladislav Janoščík19.09.18 5:04
Dobrý deň p.Vodička
mám Š-Fabiu r.2003 mot.1,4 AQW a LPG LECHO SEC,niekedy prerušovane vypadava davkovanie LPG pri roznych jazdnych režimoch.Na diagnostike pri vypadku LPG mi vybehli otacky na otackomery v diagnostike na maximum a vtedy sa odpojil LPG. Prosim mozete mi poradit ci je to porucha v RJ LPG a kde je napojeny sinal otacok na LPG.Vopred dakujem s pozdravom Ladislav Janoscik.
3944 Brano Kolesár18.09.18 18:07
Dobry den p.Vodička,
asi som sa nepresne vyjadril, je to klasicka prestavba a je to ELPIGAz montovane firmou HTS spol s.r.o,
auto je v predajni autobazar Dolak v ceskych budejovicich ,
za kazde info budem vdacny , s pozdravom b.kolesar
3943 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.09.18 16:16
Dobrý den Pepo,
Jsem rád, že máte s provozem na LPG dobré zkušenosti. Vámi vyhlídnutý Focus má motor s přímým vstřikováním. Přestavby motorů s touto technologií (u Fordů nazývanou Ecoboost) mají oproti Vašemu Mondeu svá specifika. Podrobněji je máme popsána zde: www.neptun-harfa.cz/… . Výrobce Zavoli má zpracovanou sadu pro přestavbu motoru 1,0 TBI 92kW typu M1DA ve voze Ford C-Max od roku 2014 plnící normu Euro5B. Pro Focuse mají zpracován motor 1,0 TBI 92kW typu M1DD Euro6 vyráběný od roku 2016. Pokud byste měl vážný zájem o přestavbu, kontaktujte mě nejlépe telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek. Zjistili bychom podrobnosti o BA řízení Vašeho motoru a provedli dotaz u výrobce v Itálii, zda lze jednu z těchto sad použít i pro Vaši variantu motorizace Focusu.
S pozdravem Ivan Vodička
3942 Pepa18.09.18 8:16
Dobrý den p. Vodička,
jsem vlastníkem Ford Mondea 1,8 92 kW (r.v. 2002) s desetiletou přestavbou na sekvenční LPG. Na vozidle mám na LPG najeto cca 150 000 km s naprosto bezproblémovým provozem.Chtěl bych si nyní pořídit Ford Focus 1,0 ecoboost 92 kW (M1DA). Lze již tuto motorizaci přestavět na LPG s přívstřikem benzínu? Děkuji za odpověď
3941 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.09.18 7:32
Dobrý den pane Kolesár,
Pokud je to Honda skutečně vyrobená výrobcem jako dvoupalivová – benzin/LPG, předpokládal bych, že bude motor po mechanické i elektrickonické stránce pro LPG pohon přizpůsoben. Pouze budete muset provádět servis LPG systému také pouze u prodejce v Hondě. U vozidel originál vyrobených pro provoz na LPG nejsme schopni provádět servis, nespojíme se s LPG diagnostikou. Proto k nám tyto vozy nejezdí, a nemáme s nimi žádné zkušenosti.
Opačná situace by byla, pokud by do vozidla v Hondě vyrobeném pouze na benzin některý z prodejců před prodejem vozu LPG systém dodatečně namontoval. Pak by se jednalo o klasickou přestavbu a záleželo by na způsobu a provedení přestavby, typu LPG systému, přesném typu motoru, atd.
S pozdravem Ivan Vodička
3940 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.09.18 7:31
Dobrý den Blaho,
Asi tuším, o jaké vozidlo se jedná, systémy Landi Renzo montujeme v posledních letech skutečně pouze ojediněle. Jsem rád, že jste s přestavbou spokojen. Doporučujeme výměny svíček a LPG filtrů každých 20.000km. Každých 10.000 km nebo 12 měsíců (podle toho, co nastane dříve) je předepsána Revize LPG (zjednodušeně kontrola mechanického stavu a těsnosti systému). Seřizování a kontrolu dávkování paliva bych doporučil obecně ve chvíli, kdy motor nefunguje jak má (neklidný volnoběh, cukání při přepínání nebo v určitých jízdních režimech, rozsvícení kontrolky motoru atd.), po každém zákroku (opravě) na motoru a event. před emisním testem. Netuším, kdy jsme dělali naposledy kontrolu funkce LPG systému u Vašeho vozu, ale pokud byste chtěl mít jistotu, můžete si na našem příjmu zakázek domluvit nějaký termín, a zkontrolujeme to.
S pozdravem Ivan Vodička
3939 Brano Kolesár16.09.18 16:17
Dobry den Pan Vodička
Chcem kupit hondu civic 1,8 ale uz s lpg original montovane v honde , nie su tie vtec motory nejak citlive na plyn ? mate stymto nejake skusenosti ?
3938 Blaho15.09.18 0:43
Dobry den pane Vodicko.Jsem stastny uzivatel Vasi montaze systemu Landi Renzo.System je stabilni,bez zjevnych zavad.Menim pouze LPG filtry a zapal.svicky.Nevim,zda li je treba doseridit LPG system vuci motorove jednotce.Vuz funguje,tak jak ma.Jde vsak o prevenci.Dekuji,s pozdravem Blaho.
3937 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.08.18 7:16
Dobrý den Jakube,
Na systémy Prins nemáme diagnostiku, schémata ani školení. Jejich montáže ani servis neprovádíme. Proto Vám jej také nemůžeme nabídnout. Podle Vašeho popisu si nemyslím, že souvisí fakt, že chce vozidlo přepnout hned po nastartování s kvalitou natankovaného plynu. Také píšete, že jste provedl svépomocí nějaké opravy, které však neměly kýžený efekt. Doporučím, obraťte se na nějaký servis, který má dostatečné zkušenosti s provozem a opravami Vašeho LPG systému.
S pozdravem Ivan Vodička
3936 Jakub21.08.18 11:46
Dobrý den, mám Ford C-Max 1.8 (2005) a v něm systém Prins VSI 1. generace. Necelý měsíc zpátky jsem pravděpodobně nasál špatný plyn. Od té doby se systém chce přepnout hned, nikoliv po zahřátí na 70-90 stupňů jako dříve. Cívka sepne, ale budík hned začne pípat a k přepnutí nedojde. Zrepasoval jsem regulátor, vyměnil cívky, ale bez efektu. Nevíte prosím co s tím? Diagnostika ukazuje že je nádrž prázdná, což není pravda. Děkuji
3935 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.08.18 16:11
Dobrý den pane Halama,
Omlouvám se, ale o motorech Dacia 1,0 54 nebo 71kW nemám žádné informace. V tuto chvíli nemám k dispozici podklady, ale pouze hádám, že se jedná o motory s přímým vstřikováním benzinu do spalovacího prostru a netuším, zda již máme od některého z výrobců k dispozici sadu pro přestavbu. Z toho logicky plyne, že nemáme ani žádné zkušenosti s životností těchto motorů. Pokud byste měl o přestavbu přesto zájem, kontaktujte mne mejlem, v druhé polovině týdne budu v práci a prověřím, zda je možné uvedené motory přestavět.
S pozdravem Ivan Vodička
3934 Halama13.08.18 15:50
Zdravim,jsou už nějaké zkušenosti s motory B4D401,B4D400 Dacia Sandero 2 1.0 SCe75 54kW? Jedná se mi o to,zda byly zaznamenány problémy se zaklepáváním ventilů po přestavbě na lpg. Je mi jasné že malý objem motoru 998 ccm asi není ideální na přestavbu ale ekonomicky mi to smysl dává jako doprava do zaměstnání a zpět - denně 80 km.Asi také bude nutná aditivace ventilů.Děkuji
3933 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.08.18 9:40
Dobrý den Pavle,
Aditivum ERC Gaslube Special P1000 nemáme v nabídce, a kromě toho nerad používám termíny „nejlepší“. Vždyť každé „nej“ může být překonáno… Podle chemického rozboru, který jsme si nechávali vypracovat i na přípravek ERC Gaslube Special P1000, má dostatečný obsah účinné látky. S chemickými rozbory aditiv naší nabídky se můžete seznámit zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
3932 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.08.18 9:40
Dobrý den pane Koleš,
Přestavba Dacie Dokker 1,6 75kW na alternativní pohon LPG je možná. Proč ji výrobce nabízí pouze v některých stupních výbavy, netuším. Patrně to bude mít obchodní, nikoli technické důvody. Provedení přestavby Dokkera (se starší verzí motoru) na LPG si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… .
Pro provoz Dacie na LPG bych doporučil některý ze způsobů dodatečné aditivace ventilů (podrobnosti máme zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
3931 Pavel11.08.18 19:30
Dobrý den,je opravdu Gaslube SPECIAL P1000 nejlepší adetivum.Děkuji za odpověd.Pavel
3930 Jiří Koleš10.08.18 15:38
Dobrý den pane Vodičko, chtěl jsem se zeptat na vozidlo Dacia Dokker a motorizaci 1,6 SCe 75 kW/102 k S&S, zda je možné ve verzi Stepway namontovat LPG. Z výroby to není možné, ale pro stejnou motorizaci v menší výbavě např. Arctica nebo Open to možné je. Nevíte proč? Půjde dodělat dodatečně?
3929 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.08.18 10:16
Dobrý den pane Děcký,
Přestavba Renaultu Megane 2008 s motorem 1,6 74kW je možná s některým ze systémů sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG. Jedno z provedení přestavby tohoto vozu (v tomto případě se systémem BRC Seq24) si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . Dodatečnou aditivaci bych neviděl jako nutnou ve 100% případů. Její eventuelní montáž můžeme probrat před případnou domluvou přestavby Vašeho vozu.
S pozdravem Ivan Vodička
3928 Děcký Děcký10.08.18 9:19
Dobrý den,
Chtěl jsem se zeptat, zda je možná přestavba vozidla Renault Megane III, r.v. 2008, 1.6 16V, 74 kW na provoz LPG, a zda je nutné přimazávání ventilů.
Děkuji
3927 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.08.18 7:29
Dobrý den Ladislave,
Námi nabízené systémy pro přestavbu na LPG u motorů MPI a TSI se liší skutečně „pouze“ řídícími jednotkami. Dále používají občas jiné vstřikovače a reduktory. Pro přestavby přímovstřiků se také liší elektroinstalace a schema zapojení.
Různí výrobci používají pro řešení přestavby přímovstřiků různé strategie. Systémy založené na elektronice AEB používají vpodstatě jedno HW provedení řídící jednotky pro mnoho různých typů přestaveb. Rozdíly pro jednotlivé typy motorů jsou řešeny odlišným SW. Systémy založené na elektronice BRC používají poměrně hodně typů HW provedení řídících jednotek (podle skupin benzinových parametrů daných aut) a jim odpovídající SW vybavení. Systém Stag 400 DPI používá opět vpodstatě jednu verzi řídící jednotky, pro některé vozy doplněnou o specielní HW emulátory.
Bohatost směsi se u všech systémů dá (a musí) upravovat. Každý výrobce LPG systému umožňuje v jednotlivých verzích FW a SW pro různé motory různé množství úprav, jejich popis zde není možný. Zrovna tak se nebudu vyjadřovat k ceně složitější ŘJ pro přímovstřiky, k cenotvorbě přestavby přímovstřiků, ani obecně.
S pozdravem Ivan Vodička
3926 Ladislav06.08.18 17:31
Dobrý den, mezi přestavbou mpi a přímovstřikového motoru o stejném počtu válců je rozdíl v ceně u stejného výrobce cca 11000 Kč a více. Předpokládám, že nádrž, reduktor i vstřikovače jsou stejné, rozdíl tedy bude v ŘJ? ŘJ se dodává přesně podle modelu vozu, r.v. a kódu motoru a je zřejmě nastavena již z výroby. Znamená to tedy, že již nelze dodatečně nastavit např. bohatost směsi a ŘJ se v průběhu životnosti již neseřizuje? Je vyšší cena dána opravdu jen složitostí řídící jednotky? Děkuji za odpověď.
3925 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.08.18 8:05
Dobrý den Petře,
Je možné, že poklesl systémový tlak na reduktoru, a proto dochází k přepnutí dříve. Druhou (v tomto případě pravděpodobnější) možností je špatná funkce multiventilu. Problém může být v tom, že se nádrž nenaplní až na maximálních cca 80% ale pouze cca na polovinu. Druhou variantou je to, že z nádrže není odebírána kapalná fáze z úplného dna nádrže, a tak nejste schopen všechen plyn vyčerpat - vždy tam ještě podstatná část plynu zůstává. V obou případech se budete muset obrátit na Vaši montážní firmu.
S pozdravem Ivan Vodička
3924 Petr01.08.18 12:33
Dobrý den, pane Vodicko, mám Touran 1.2 TSI předělaný na plyn, cca 3 bez problémů, najeto 40 000 km na plyn. Ale už po třetí se mi stalo, že po vyjetí cca půlky nádrže LPG, začne systém Zavoli vydávat zvukový tón, že není plyn a vozidlo přestává jet-skubat. Musím přepnout na benzín a všechno je OK.U čerpací Stanice pak natankuju cca 20 l LPG do plna, zbytek nejde, většina LPG z nádrže nejde vyjet. Děkuji za odpověď.
3923 Martin25.07.18 18:11
Moc děkuji za vyčerpávající odpověď
3922 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.07.18 15:54
Dobrý den Martine,
Nyní bych nechtěl vypadat, jako že slovíčkařím. Doufám, že se mi podaří vysvětlit srozumitelně důvody mé závěrečné odpovědi.
Běžné benziny obsahují různé aditivační balíčky, jednou ze složek jsou i aditiva proti zatloukání ventilových sedel. LPG žádná aditiva neobsahuje. LPG prohořívá pomaleji, a hoří při nepatrně vyšší teplotě (záleží i na způsobu řízení předstihu atd). Z toho plyne, že při provozu na LPG jsou kladeny na ventily a ventilová sedla vyšší nároky, jsou více zatíženy. Pokud je motor v oblasti ventilů a jejich sedel navržen s dostatečnou rezervou (zejména co se materiálu týče), zvládne i neaditivovaný provoz na LPG bez zjevných problémů. Mezi takové motory patří podle našich zkušeností i motory koncernu VW, tedy i Fabia 1,4 63kW. Těchto motorů nám jezdí na LPG velké množství již mnoho let, a neuvědomuji si nějaké podstatné problémy s ventily.
Ale i do tohoto motoru můžeme namontovat dodatečnou aditivaci ventilů. Myslím, že jsme jich na přání zákazníka pár i do motorů Škoda montovali. Pak se dá říci, že jsme udělali maximum možného pro to, abychom eliminovali negativa provozu na LPG.
Proto bych Vám odpověděl následovně – aditivaci ventilů pro motor Škoda Fabia 1,4 63kW nepovažuji za nutnou. Naproti tomu její použití má svůj pozitivní efekt i u motorů koncernu VW.
S pozdravem Ivan Vodička
3921 Martin25.07.18 9:39
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda je opravdu zbytečné montovat přimazávání ventilů na fabia 2 (1,4/63kW) 4 - válec?
Děkuji
3920 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.07.18 6:19
Dobrý den Petře,
Vám odpovím obdobně jako v příspěvku č. 3909:
Používáme již mnoho let v naprosté většině svíčky Denso. Podle katalogu např. zde: www.denso-am.pl/e-ka… by pro Váš motor byl odpovídající typ XU22EPRU nebo aktuálně vyráběná „nástupnická“ verze XU22TT.
S pozdravem Ivan Vodička
3919 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.07.18 6:19
Dobrý den pane Suchan,
Jednou z dalších možností (kromě Vámi zmiňovaných zalískaných vstřikovačů BA) mohou být posunuté dlouhodobé korekční hodnoty v řídící jednotce BA. Ty by se mohly posunout následkem ne úplně správného seřízení LPG. Tak bych ještě před rozebíráním auta a výměnou dílů doporučil následující. Můžete zkusit přepnout na benzin a jezdit několik dnů po sobě pouze na benzin (bez jediného, ani krátkého přepnutí do plynu…). Pokud by se skutečně jednalo o posunuté korekce, provozem pouze na benzin se opět posunou do těch hodnot, které odpovídají provozu na benzin. Studený chod motoru se v tom případě vrátí do normálu. Pak by měla následovat kontrola nastavení LPG systému. Pokud bude problém přetrvávat i po několika dnech ježdění pouze na BA, bude nutné hledat jeho příčinu v benzinové části.
S pozdravem Ivan Vodička
3918 David Lanča24.07.18 7:26
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jaké svíčky byste mi doporučil do Fiatu Bravo II, r.v.2011 1,4 66kw. Díky.
3917 Miroslav Suchan24.07.18 5:44
Dobrý den,

rád bych se zeptal...... Při startu motoru za studena (benzín) dochází k nepravidelnostem v chodu na volnoběh. Občas to škube celým autem a při přidání plynu se motor dusí. Celé to trvá jen chvilku. Jakmile sytič stáhne otáčky chod se uklidní !
Myslíte si někdo, že by to mohlo být i něčím jiným než zasviněnnými vstřikovači benzínu ????? Vůz pak jezdí na LPG a tam jsou zalískané vstřikovače benzinu celkem běžná věc.
Roomster r.v. 2008, motor BTS 1.6 16V 77KW MPI.

Dík všem za názor :)  

M.Suchan
3916 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 23.07.18 13:21
Dobrý den pane Rozkošný,
Omlouvám se, Váš dotaz je mimo možnosti našeho fora (nenosím v hlavě ceníky, katalogy… termín „seřízení kotoučových brzd“ mi také není zcela jasný…). Poprosím, napište mejlem na náš příjem zakázek konkrétnosti o voze, popište problémy, které trápí Vaše auto, event. i další požadované opravy. Kolegové Vám zpětně zavolají s nabídkou různých kvalitativních a cenových variant materiálu i odhadovanou cenu práce. Jen si dovolím upozornit, že máme v současné době na cca 2 týdny dopředu zcela obsazené termíny.
S pozdravem Ivan Vodička
3915 Rozkošný Jan23.07.18 8:57
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, na kolik by vyšlo seřízení lpg, vyčištění škrtící klapky, kontrola a seřízení kotoučových brzd a výměna speciálních svíček na lpg, na autě Kia Magentis rv. 2005, 2.0l benzín 100kw? Díky za info.
3914 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.07.18 15:10
Dobrý den Pavle,
Výměna LPG filtrů obou fází u systému BRC vychází na cca 600-800,- Kč.
S pozdravem Ivan Vodička
3913 Pavel20.07.18 14:38
Dobrý den. Kolik by stála výmena filtru kapalnné a plynné fáze na octavia 1 2.0 mpi systém BRC ? Děkuji
3912 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.07.18 16:12
Dobrý den pane Málek,
Většinou je problém, když se pistole nasazuje nebo odpojuje zešikma – pak může jedna kleština zůstat viset, nebo naopak nezapadne… Také bych při tankování doporučil používat rukavice – při eventuelním odfouknutí plynu by mohly zabránit nebo alespoň zmírnit riziko popálení kůže.
S touto radou si připadám trošku jako pan Lorenc ve filmu Na samotě u lesa. :-D   Navíc i mě se občas stalo, že mi při odpojování pistole ufouklo víc plynu, ani já nepoužívám rukavice, také tankuji v Německu nebo ve Francii… ;-)   Na závěr chvilku vážně – popáleniny (omrzliny) kapalným LPG jsou skutečně nepříjemné a docela dlouho se mi to tenkrát hojilo :*(   .
S pozdravem Ivan Vodička
3911 Málek19.07.18 12:51
Zdravim,na jedné větší čerpací stanici kde nechce chodit obsluha tankovat plyn jsem si chtěl natankovat sám,ale asi jsem špatně připojil koncovku k ventilu a trochu plynu uteklo mimo,vlastně se nic nestalo jelikož cigaretu jsem zrovna zapálenou neměl a obláček plynu se za chvíli rozplynul,akorat mě trochu zamrazilo na ruce,ale vlastně se nic nestalo. Většinou se mi to nestává,pouze občas.Redukci žádnou nepoužívám,není třeba.Potřeboval bych od Vás poradit jak správně koncovku připojovat. Aby byl muj dotaz legální,budeme tankovat v Německu.Má se více přitlačit směrem k autu při nasazování koncovky nebo v čem může být problém?Děkuji moc za odpověď.
3910 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.07.18 6:38
Dobrý den Martine,
Na začátek jen pro upřesnění – „přímaz ventilů“ bývá lidový název pro aditivaci ventilů – dodatečnou ochranu omezující zatloukání ventilových sedel. Působí na ventily a ventilová sedla. Nijak se nemůže dostat na vačkový hřídel, jeho ložiska či palce. Proto si myslím, že dodatečná aditivace (resp. její absence) nijak nesouvisí s opotřebením vačkového hřídele. Jeho mazání a chlazení má „na starosti“ motorový olej.
Nyní k Vašemu dotazu – pokud Vám jezdí auto bezproblémově na LPG, ale na benzin zlobí, bude patrně problém v dávkování benzinu. Může se skutečně jednat o nečistoty v benzinových vstřikovačích, a tam by jejich čištění ultrazvukem mohlo pomoci. Ale také se může jednat např. o špatnou kvalitu benzinu, nesprávný tlak benzinu na vstřikovací liště či problém v elektrickém ovládání některého ze vstřikovačů benzinu. Doporučil bych nejprve kontrolu alespoň těch věcí, které se dají diagnostikovat bez složité demontáže.
S pozdravem Ivan Vodička
3909 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.07.18 6:38
Dobrý den Petře,
Používáme již mnoho let v naprosté většině svíčky Denso, podle katalogu např. zde: www.denso-am.pl/e-ka… by pro Váš motor byl odpovídající typ K16HPRU-11 nebo aktuálně vyráběná „nástupnická“ verze KH16TT.
S pozdravem Ivan Vodička
3908 Martin17.07.18 20:21
Dobrý den. Já mám Ford Fiesta Ambiente r.v.2004, v jejích šesti letech jsem ji koupil a hned nechal předělat na LPG. Přímaz ventilů se dodělával až po zjištění odřené vačky a její výměně. Nicméně dnes mi začalo zlobit startování a při pokusu za jízdy přepnout na benzín to nechtělo jet, trhaně to zabírá, ale spíše ne, až to musím přepnout zpět na LPG, kde to jezdí parádně.Nádrž benzínu je téměř z poloviny zaplněná a dotankovávám tak třikrát až čtyřikrát ročně a najezdím tak 15-20tis.km. Je nejvyšší čas na ten ultrazvuk?
Mnohokráte děkuji za informace.
3907 Petr17.07.18 4:38
Dobrý den, vlastním Citroen C8 r.v.2004,2.0i 100kw předělaný na plyn BRC. Chtěl bych se zeptat jaké svíčky by jste mi pro tohle auto doporučil? Děkuji
3906 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.07.18 7:34
Dobrý den Jardo,
Pro zjištění možnosti přestavby přímovstřikového motoru nestačí obchodní název, ale přesný typ motoru (viz podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Pokud máte na mysli některý z litrových motorů o výkonu 88.3kW, patrně Vám přestavbu nenabídneme. Litrové přímovstřiky od koncernu Hyundai/Kia zatím žádný z našich dodavatelů nenabízí. Záruka na vůz je vztah mezi Vámi a prodejcem. My poskytujeme pochopitelně záruku na námi provedené práce a materiál.
S pozdravem Ivan Vodička
3905 Jarda14.07.18 12:13
Dobrý den, rád bych se zeptal na možnost přestavby automobilu Hyundai i3O SW r.v.2018 s motorem T-GDI 120.
Jestli je to možné, za kolik a jaké máte zkšenosti se zárukou výrobce automobilu.Děkuji
3904 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.07.18 9:10
Dobrý den Petře,
Nevím o žádném aditivu, které by mělo „za úkol“ snižovat teplotu, nebo zabránit přehřívání hlav válců – jak píšete. Ani si nedovedu představit, jak by toho mohlo chemickofyzikálně dosáhnout. Možnosti palivových aditiv jsou v kostce popsány např. zde: cs.wikipedia.org/wik… . Chlazení motoru má na starosti okruh chlazení, u některých motorových dílů zajišťuje odvod tepla i motorový olej. Jako prevenci před problémy s teplotou bych doporučil např. dobré a dostatečné prohřátí motoru (nejen vody podle teploměru, ale i oleje a celého soustrojí) před tím, než budete využívat plný výkon motoru. Zrovna tak bych doporučil nevypínat motor hned po zastavení z jízdy ve vyšších výkonových patrech. Jako odstrašující bych uvedl užívání si plného výkonu Vašeho vozu na dálnici bez rychlostního omezení a z této plné zátěže rychlé zastavení a bezprostřední vypnutí motoru. Lépe je poslední např. 2-3 minuty dojíždět k odpočívadlu nižší zátěží, nebo motor po zastavení nechat ještě chvíli běžet na volnoběh. Jde o to, aby se vyrovnaly teploty těch tepelně nezatíženějších dílů. Ty jsou ochlazovány jak chladicí kapalinou, tak i motorovým olejem. Nízkou zátěží před vypnutím motoru tak umožníte, aby se co nejvíce tepla zejména z turbodmychadla ale i klikového mechanizmu, pístů i výfukového traktu odvedlo. Teploty se více vyrovnají, a po vypnutí motoru nebude docházet k tak velkému teplotnímu pnutí mezi „nejstudenějšími“ a nejteplejšími díly v motoru.
S pozdravem Ivan Vodička
3903 Petr05.07.18 6:18
Dobrý den pane Vodičkova, vlastním Fabii RS TSI 1.4 132 kW, která je přestavěna na LPG. Vozidlo jezdí bez sebemenších problém, tedy zatím. Mám jenom obavy z případného přehřívání hlav válců, aby nepraskla atd. Můžete mi doporučit jaká adetiva mohu přimíchávat do benzínu, tj.jakou prevenci pouzit před možnými komplikacemi s motorem by jste mi doporučil? Děkuji mnohokrát za odpověď.
3902 Petr04.07.18 21:44
Dobrý den pane Vodičkova, vlastním Fabii RS TSI 1.4 132 kW, která je přestavěna na LPG. Vozidlo jezdí bez sebemenších problém, tedy zatím. Mám jenom obavy z případného přehřívání hlav válců, aby nepraskla atd. Můžete mi doporučit jaká adetiva mohu přimíchávat do benzínu, tj.jakou prevenci pouzit před možnými komplikacemi s motorem by jste mi doporučil? Děkuji mnohokrát za odpověď.
3901 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.07.18 9:07
Dobrý den Jirko,
Jestli problém s delším startováním přetrval i po tom, kdy jste jezdil několik dní po sobě pouze na benzin (bez jediného ani krátkého přepnutí na LPG), bude příčina patrně na benzinové části či mechanice motoru. Zároveň s tím bych doporučil vymazat paměť závad BA jednotky. Je možné, že se chyba bohatá směs ukládá i při provozu na benzin, nebo až při provozu na LPG. Tímto postupem by se dalo i laicky rozlišit, kdy k tomu dochází. Pak už se podle jednotlivých projevů „pouze“ odhalí příčina potíží, která se odstraní… (váha vzduchu, MAP senzor, čidlo teploty motoru, lambdasonda, tlak benzinu, tlak plynu, BA vstřikovače, LPG vstřikovače… atd)
S pozdravem Ivan Vodička
3900 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.07.18 9:07
Dobrý den HonzoB,
Tlak plynu 1,3 až 1,9 mi přijde velmi rozkolísaný (pokud to není odečet při různých zátěžích a otáčkách). Patrně budete mít verzi systému Lovato který nemá snímání podtlaku v sacím potrubí, proto program nezobrazuje hodnotu MAP. Časy LPG vstřikovačů okolo 6ms jsou již delší (pokud se stále jedná o nezatížený volnoběh). Nečistoty v LPG mohou zalepit obecně všechny pohyblivé díly – jadýrka v reduktoru i vstřikovače. Podle Vašeho popisu bych doporučil jejich kontrolu a následně kontrolu seřízení LPG systému.
S pozdravem Ivan Vodička
3899 Jirka30.06.18 4:58
Dobry den p. Vodička chtěl bych se zeptat zda nevite v čem by mohl být problém,màm škodu octavia1 85 kw a namontován systèm stack a teď když je venku teplota po rænu kolem těch 15 stupnů vmám problém se startováním nastartuji ale až na pátý pokus a odpoledne když je teplota kolem 30 tak se to podaři na druhej pokus. Ale když je motor ohřátý tak je to bez problèmů. A to se deje jak při jízdě na plyn a ranniho startování na benzín tak při jízdě na benzín a ranního startováni na benzín,jinak se občas rozsvítí porucha že je bohatá směs. Dëkuji za odpověď Jirka.
3898 HonzaB29.06.18 18:14
Dobrý den. Chtěl bych Vás požádat znovu o radu. Po výměně vstřiků Lovato JP vč. nových obou filtrů začalo zničeho nic posledních 14 dnů lpg při přepínání píbat a blikat. Po vypnutí zapalování a znovunastartování to přepne v pohodě. Diagnostika uvádí tlak plynu mezi 1,3 - 1,9 Barů, v MAP bez údaje a časy plynových vstřiků okolo 6 ms. Dočetl jsem se na forech, že může být zalepená tryska ve směšovači(plyn brávám jenom na 2 čerpacíh stanicích - Hungas a Flaga. Vstřiky a filtry jsem si dával sám. Není to nic složitého. Poradíte mi prosím, než pojedu do servisu? Abych byl o možný krok napřed. Moc děkuji. Honza
Vybrat stranu: 1
(Celkem 3947)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů