pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

14,70 Kč/l

-------------------------

14,20 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 6 a 9 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 3708)
3708 Martin.K17.11.17 13:42
Dobrý den, rád bych se zeptal zda-li je možné u Vás provést kotrolu lpg systému. Před půl rokem jsem si koupil z Německa Subaru Legacy IV 2.0 138hp. Byla mi provedena STK s emisemi a plynem od překupníka. Rád bych měl ale jistotu, že vše pracuje tak jak má. (Jedná se o Landirenzo RID.GPL IG1 con EV ins)

Děkuji apřeji hezký den.
3707 Ivana Hertnerová16.11.17 15:32
Dobrý den, ano jedná se o kouř i u zahřátého motoru. Jedná se o bílý kouř, ale jak jsem zmiňovala, voda se mi z auta nevytrácí a to mi bylo potvrzeno i v servisu.
Po přestavbě mi začaly malinko kolísat otáčky. Ale dým se objevuje především při akceleraci opravdu ve velkém množství, že je za autem neskutečná mlha.
Děkuji za vaší odpověď. Zajímalo mě, zdali by se mohlo jednat o chybu v přestavbě, nebo zdali to mám rovnou vyloučit a zaměřit se spíše na vadu jinde.
3706 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.11.17 14:32
Dobrý den paní Hertnerová,
Na Vaši otázku, zda se mohla stát chyba ze strany přestavby, musím odpovědět, že pochopitelně mohla. Ale jestli se skutečně stala, nevím.
Píšete, že motor hodně kouří. Je to kouř i u motoru prohřátého delší jízdou? Bílý (vodní pára), modrý (olej), černý (velmi bohatá nespálená směs)? Při akceleraci nebo i ustálených otáčkách?
V principu se z výfuku vždy kouří, větší „efekty“ tvoří výfukové plyny v chladném a vlhkém počasí. Vlhký studený vzduch se za výfukem mísí s teplými výfukovými plyny a vlhkost kondenzuje do bílé mlhy (obdobně jako když v zimě vydechujete ústy). Podle popisu neumím odhalit, zda je Váš vůz v pořádku nebo nikoli (natož co ho trápí…). Proto budete muset navštívit nějaký servis ve Vašem okolí. Pokud nevěříte servisu, kde Vám říkali, že je to v pořádku, můžete pochopitelně navštívit i několik jiných.
S pozdravem Ivan Vodička
3705 Ivana Hertnerová15.11.17 14:27
Dobrý den, moc bych prosila o radu. Zakoupila jsem starší vůz peugeot 306 1.8 16v. Nechala jsem si jej přestavit na LPG. Od té doby mi začaly problémy s vozem. Hrozně moc se z výfuku kouří. Nedělá to během celé jízdy. I když je auto zahřáté, po sešlápnutí pedálu je za autem neskutečná mlha.
V autoservise automobil byl, na volnoběh auto tolik nehulí a prý je v pořádku.
Mohla se někde stát chyba ze strany přestavby?
3704 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.11.17 10:58
Dobrý den Pavle,
Váš podtlakový dávkovač aditiv JLM bude vybaven plovákem s elektrickým kontaktem. Po připojení LED diody na plovák by dioda signalizovala pokles hladiny aditiva v nádobce na minimum. Na funkci dávkování aditiva ani na nic jiného nemá nezapojení kabelů žádný vliv.
Pokud Vám při maximální akceleraci systém přepíná na benzin a píská přepínač, patrně to bude z důvodu poklesu tlaku plynu právě v režimu jeho maximálního odběru. Příčinou mohou být přicpané plynové filtry nebo jakákoli část potrubí, nižší tlak či průtok přes reduktor, nedostatečně dimenzovaný LPG systém atd. Jestli jste koupil vůz s LPG systémem, doporučuji, podle typu LPG zařízení, si ve Vašem okolí najděte nějakou solidní firmu. Jim popište problémy Vašeho vozu, nechte si ho prohlédnout a zkontrolovat stav a funkci LPG systému.
S pozdravem Ivan Vodička
3703 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.11.17 10:58
Dobrý den Dušane,
Po každé opravě či výměně některého z komponentů podílejících se na dávkování paliva či snímání emisně relevantních veličin, doporučujeme kontrolu správného nastavení dávkování paliva. Při výměně vstřikovačů Valtec 30 je důležité použít stejné trysky a zdvihy.
Ve Vašem případě bych doporučil návštěvu plynaře, který nabízí montáže a servisy systému Magic. Ten by udělal kontrolu event. doseřízení LPG systému po výměně vstřikovačů.
S pozdravem Ivan Vodička
3702 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.11.17 10:57
Dobrý den Jirko,
Patrně to v principu možné bude, ale musím se omluvit, my Vám takovou přestavbu nenabídneme.
S pozdravem Ivan Vodička
3701 Anonym06.11.17 8:05
Dobrý den, mám Mitsubishi outlander 2,4 a je na LPG. Už jsem ho takhle koupil. Má také přímaz mechanický podtlakový JLM. Na vrchu nádržky je nalévací hrdlo, regulační šroub a mezi je asi záslepka. Jsou tam odstřihlé dráty. Zajímá mě k čemu slouží a jestli to nemá vliv na funkci systému. Také se mi stalo asi dvakrát když jsem hodně přidal plyn, že došlo k výpadku LPG. Děkuji Pavel
3700 Dušan05.11.17 14:01
Dobry den, mam ve svem VW Passat, r.v. 2003, 142kw system Magic. Mel jsem najeto asi 60.000km a musel jsem menit vstriky Valtek t30. Koupil jsem nove a vymenil je. Nyni vsak po nastartovani a prepnuti na lpg mi motor "chcipne". Muzete mi, prosim, poradit? Dekuji
3699 Jirka03.11.17 21:02
Přeji hezký den.
Je možné namontovat plyn do lodního motoru Volvo Penta 4,3GL. U motoru je ještě starší provedení, karburátor.
Díky a s pozdravem Jiří Kopal tel.737759868
3698 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.11.17 15:35
Dobrý den Martine,
Píšete, že je to lepší. Mělo by to být bezproblémové, nikoli jen lepší…
Omlouvám se, ale neumím Vám na dálku a pouze na základě zprostředkovaných a neúplných informací říci, zda je provoz na benzin v pořádku nebo nikoli. Pokud máte ve voze běžné svíčky, mohou mít po 30.000km skutečně „svá nejlepší léta dávno za sebou“, a jejich funkce nebude v pořádku. Ale ani to neumím na dálku jednoznačně posoudit. Posunuté korekční hodnoty (stejně jako např. opotřebované svíčky) jsou jen jedna z možností, proč Váš motor nepracuje dobře. Příčinu není možné zjistit na dálku, je nutká kontrola skutečných hodnot na motoru.
S pozdravem Ivan Vodička
3697 Martin.K.03.11.17 13:46
Dobrý den,teď jezdím pár dní jenom na benzín a je to lepší.Tak myslíte, že je chyba posunutým regulačním pásmem? Svíčky mají najeto necelých 30tisíc. Předem děkuji
3696 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.11.17 8:40
Dobrý den Martine,
Pro bezproblémový provoz na LPG je mj. nutné, aby bylo v pořádku zapalování – např. i svíčky. Pro tyto motory používáme v současnosti svíčky Denso T20TT, doporučujeme je měnit po 20.000km. Použití jejich ekvivalentu v platině je možné, životnost by měla být větší.
Netuším, jaké a jak staré svíčky máte ve voze nyní. Je možné, že špatný studený chod motoru souvisí např. i s posunutým regulačním pásmem. ŘJ benzinu si v rámci dlouhodobých a krátkodobých korekcí přizpůsobuje dávkování paliva aktuálním podmínkám. Pokud nebude LPG systém správně nastaven, tyto korekční hodnoty nemusejí odpovídat bezproblémovému provozu na benzin. Proto by stálo za to, kdybyste zkusil jezdit několik dní po sobě pouze na benzin bez jediného přepnutí na plyn. Pak by se při provozu na benzin korekce dávkování paliva mohly posunout do odpovídajících hodnot a studený provoz by se zlepšil. Pokud se nezlepší ani při provozu pouze na benzin, bude problém patrně v motoru jako takovém (zapalování, mechanika či elektronika motoru) a nebude souviset s LPG pohonem. Pak bude nutné nejprve dát do pořádku funkci motoru jako takového, a následně tomu přizpůsobit nastavení LPG systému.
S pozdravem Ivan Vodička
3695 Martin.K.03.11.17 1:25
Dobrý den,mám MondeoIV 2 benzin/plyn 107kw. Mám problém při studených startech, špatný výkon jako by to jelo na dva válce,střílí do vejfuku a otáčky lítají. Při zahřátí auto jede jak má, měl jsem to servisu na lpg, auto seřízené a dělato pořád. Ještě mě říkali, že jsi mám vyměnit svíčky? Myslíte, že svíčky by byli dobré Denní Ik16tt. Předem děkuji
3694 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.10.17 12:13
Dobrý den Roberte,
Pokud se Vám rozsvítila kontrolka motoru, znamená to, že elektronika motoru zaznamenala nějaký emisně relevantní problém. Ostatně i Vy uvádíte, že chod motoru není optimální. Proto bych doporučil, obraťte se na Vaši montážní firmu. Patrně bude nutné doseřízení nastavení LPG systému i za jízdy – podle toho, z jakého důvodu se kontrolka motoru rozsvítila (výpadky zapalování, bohatost směsi…). Pokud jsme přestavbu prováděli u nás, můžete si termín domluvit telefonicky na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
3693 Robert30.10.17 6:40
Dobrý den,
po přestavbě na lpg, při jízdě na lpg, mi občas při akceleraci vynechá motor. Na palubní desce se rosvitila kontrolka, že je problém s emisemi.
3692 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 27.10.17 18:18
Dobrý den pane Lanča,
Z katologu zde: www.denso-am.pl/e-ka… lze dohledat např. klasická Denso KJ16CRL11, které běžně na LPG používáme. Pokud byste chtěl něco extra, vychází tam iridiové IK16TT.
S pozdravem Ivan Vodička
3691 Lanča27.10.17 11:18
Dobrý den, můžete mi prosím doporučit svíčky do Opel Astra G, r.v.2005, 1,6 74kW (Z16XE)? Děkuji
3690 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.10.17 9:53
Dobrý den pane Pracháč,
Motory s proměnným časováním ventilů nejsou pro přestavbu a provoz na LPG problém. Tato technologie je dnes naprosto běžná. Některé motory mění časování pouze jedné, jiné i obou vačkových hřídelí.
Jiné už je to s motory s proměnným zdvihem ventilů (motory s technologií Valvetronic a Multiair). Ty lze na LPG přestavět také, ale přestavba má svoje specifika.
Pokud byste se chtěl zeptat konkrétněji, napište mi nejlépe mejlem typ vozu a motoru, a podle konkrétností Vám mohu zkusit doporučit.
S pozdravem Ivan Vodička
3689 pracháč23.10.17 14:04
Zdravím,chtěl bych se poptat na motory s variabilním
časováním ventilů,je v tom nějaké riziko pro provoz na lpg a je pro přestavbu vhodnější motor s normálním zavírání/otvírání ventilů
3688 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.10.17 7:54
Dobrý den pane Brázda,
V roce 2010 se do Fordů Mondeo montovalo několik verzí motorů 2,0. Pro provoz na LPG bych doporučil motory se vstřikováním MPI, u Fordů označované obchodním názvem Duratec, s výkonem 107kW. Tyto motory se na LPG přestavují poměrně často. Pro jejich provoz na LPG bych doporučil doplnit ještě nějaký ze systémů dodatečné aditivace ventilů (podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… ).
Motory 2,0 s obchodním označením EcoBoost (s výkony 120, 149 nebo 176kW) mají přímé vstřikování benzinu, a u nich je možnost přestavby podstatně omezena (podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… ).
S pozdravem Ivan Vodička
3687 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.10.17 7:53
Dobrý den Moniko,
Typ Vašeho LPG systému můžete mít napsaný v dokladech, nebo na řídící jednotce LPG. Pokud nenajdete žádný nápis, asi bude potřeba navštívit někoho, kdo to pozná. Podle Vašeho popisu (čerpadlo LPG v plynové nádrži) bych hádal na vstřikování kapalné fáze, např. Vialle.
S pozdravem Ivan Vodička
3686 Brazda15.10.17 23:15
Dobry den.
Chtel bych koupit modeo kombi 2l.Od roku 2010. Je mozna prestavba na lpg bez problemu?
Dekuji za odpoved Brazda
3685 Monika14.10.17 12:49
Dobry den. Chtela bych se zeptat jak zjistim jaky typ lpg mam v aute. Je to dotah z nemecka a na tankovani musim pouzivat prechodku. A nadrz mam s cerpadlem (soucast nadrze). Jde mi o to ze bych nejspis potrebovala prehrat softver nb jak se to pise a nvm kam stim zajet... dekuji moc za odpoved
3684 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.10.17 17:54
Dobrý den Adame,
V LPG nádrži je plovák, který se pohupuje na hladině plynu. Plovák je spojen s magnetem na vnitřní straně multiventilu - natáčí jej podle výšky hladiny. Snímač (ve Vašem případě patrně VPGH1) na vnější straně multiventilu má na ručičce také magnet, který se natáčí podle polohy vnitřního magnetu. Jeho poloha je přenášena na elektrický signál, podle kterého ŘJ LPG rozsvěcuje odpovídající počet LED diod na přepínači. Snímače se vyrábějí v různých mechanických a elektrických provedeních, nicméně tento princip bývá použit u jejich naprosté většiny.
V programu mnoha řídících jednotek je pak možno udělat individuelní úpravu přepočtu elektrického signálu na odpovídající počet LED diod. Největší nepřesnost je podle mě právě v magnetickém přenosu z nádrže na snímač. Ostatně i proto hovořím o orientačním ukazateli – systém tento údaj nijak nevyužívá, jedná se pouze o přibližnou orientaci řidiče o zbývající zásobě plynu.
S pozdravem Ivan Vodička
3683 Anonym11.10.17 9:20
Dobrý den, musím doplnit předcházející dotaz jedená se o system stag 300 plus
Adam
3682 Adam10.10.17 22:00
Dobrý den, můžete mi rict jaký systém používá k odečtu hodnot ukazatel na nádrži. Vim, že je to formou odečtu odporu. Ale to je vše. Ukazatel má tři piny. Děkuji
3681 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.10.17 14:43
Dobrý den pane Helvin,
Příčin může být spousta. Jednou z možností je to, že není funkční lambdaregulace vozu. Vůz z nějakého důvodu ani při provozu na benzin správně nereguluje složení výfukových plynů. Další možností je, že i přes Vámi zmiňované ochuzení směsi pro provoz na LPG není složení výfukových plynů správné. Další příčina může být nesprávná funkce některého z mechanických komponent (falešný vzduch, některý ze vstřikovačů, regulátor tlaku, váha vzduchu, atd.). Nezbude, než aby Váš servis pokračoval ve zjišťování příčin a ty následně odstranil.
S pozdravem Ivan Vodička
3680 Radim Helvin09.10.17 11:00
Dobrý den.Mám system Lovtec a stále se rozsvěcí kontrolka motoru s chbovou hláškou příliš bohatá směs.v servise na lpg mi zkoušeli tzv.ochudit směs,ale stále se kontrolka objevuje.Nemůžete mi poradit čím by to mohlo být?? Mám octavii 2002 2.0i
3679 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.10.17 10:19
Dobrý den pane Machač,
Podle našich zkušeností je provoz přeplňovaných motorů na LPG bezproblémový. Já sám jsem v minulosti používal jako soukromé vozidlo Volvo 850 s přeplňovaným motorem 2,0 T 155kW, a potom ještě Octavii 1,8Turbo 110kW. Pochopitelně musíte se k motoru chovat jako k turbomotoru – nevyužívat plný výkon hned po nastartování studeného motoru, naopak po jízdě na velký výkon nechat před vypnutím turbo trochu vychladit chodem motoru (nebo jízdou) v nižších úrovních zátěže, pravidelně měnit správný olej atd.
S pozdravem Ivan Vodička
3678 Mojmír Machač08.10.17 14:04
Dobrý den, jak jsou zkušenosti s přestavbou LPG aut s turbomotory, není to na úkor životnosti?
3677 Patrik Nguyen06.10.17 13:32
Zvu všechny zájemce/majitele/montážní firmy a všechny příznivce aut na LPG do nově vzniklé Facebookové skupiny „Jezdíme na LPG“ viz www.facebook.com/gro… . Ptej se, diskutuj, piš zkušenosti, pochlub se svým autem, poptávej/nabízej auta na LPG, rozumně propaguj svoji firmu na montáž a servis LPG systémů... Pokud toto sdělení vnímá jako spam, omlouvám se ;)   .
3676 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.10.17 11:29
Dobrý den pane Wunsch,
S plynovou jednotkou vozů Dacia vyrobených originál s pohonem LPG se nespojíme. Jejich servis Vám tedy neprovedeme, musíte se domluvit u Vašeho prodejce.
S pozdravem Ivan Vodička
3675 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.10.17 11:28
Dobrý den pane Orel,
Co Vám hrozí, pokud si tankujete sám? V podstatě jste si odpověděl - od pochvaly po vyhrožování či nějakou represi cokoli.
V ČR je tankování LPG do aut popsáno jako „plnění tlakových nádob plyny“ a to má svoje legislativně dané podmínky – např. jej může provádět pouze oprávněná osoba. Proč pro stejný úkon (zde tankování LPG) platí jiná legislativa u nás a např. v Německu přesně netuším, jen mám obavu, že to tak prostě chceme, námi zvolení zákonodárci tak schválili zákony.
S pozdravem Ivan Vodička
3674 Jan Wunsch05.10.17 0:30
Dobrý den, prosím máte diagnostiku na originální řídící jednotku LPG Dacia? Díky za odpověď.
3673 Orel04.10.17 21:47
Zdravím,chci se zeptat co mi hrozí když si natankuji lpg u čerpací stanice sám.Někde jsou rádi když si natankuji sám,jelikož obsluha by musela zamknout benzinku a jít tankovat plyn.Jinde mi zase vypadali,že mohu dostat pokutu,což mi přijde nesmyslné, kdo by mi tu pokutu jako dal.pokutu by mohla dostat tak akorát čerpací stanice.Už jsem si tankoval asi 100 krát a jen jednou se mi to nepovedlo,jelikož byla špatně připojená pistole a trochu plynu holt uteklo mimo,ale nic se nestalo.v Německu a občas ve Slovinsku pouze samoobsluha a jde to,proč to nejde v ČR?
3672 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.10.17 14:45
Dobrý den Miroslave,
Zkušeností s novými typy motorů je z logiky věci málo. Zkušenosti se nabývají po letech provozu většího počtu na plyn jezdících motorů. Motory TCe jsme zatím přestavovali ve velmi omezeném počtu a to starší verze. V současnosti se vyrábějí motory s označením TCe které mají buďto vícebodové vstřikování benzinu do spalovacího prostoru, ale nebo také přímé vstřikování do spalovacího prostoru. Z obchodního označení to není u motorů Renault zřejmé, vždy bude podstatný přesný typ motoru (např. H4B B4, H5F D4 atd). Motory MPI (s dávkováním benzinu do sacího potrubí) na LPG přestavíme, u motorů s přímým vstřikováním benzinu do spalovacího prostoru to bude komplikovanější (podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Zda je motor přeplňovaný nebo nasávaný (atmosferický), není pro možnost přestavby podstatné.
S pozdravem Ivan Vodička
3671 Miroslav 01.10.17 22:38
Dobry den.Zajimam se o prestavbu u noveho vozu Renault Captur. maji motory Tce 90 nebo Tce 120 Jsou tyto motory vhodne na prestavbu ? Drive jsme koupili ren.s motorem Sce 110 ktery dodnes nabizeji i s plynem v tovarni uprave. Jenze to je stary sfericky tip motoru. Jsou dnesni turbomotory nevhodne,nespolehlive na prestavbu ? dekuji za odpoved.
3670 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 25.09.17 16:04
Dobrý den Martine,
Nejprve děkuji za důvěru, se kterou se na nás opět obracíte. Motory 2,0 o výkonu 107kW jsou poměrně často přestavované. Pro jejich provoz doporučujeme dodatečnou aditivaci ventilů (na rozdíl od Octavie). Pro vlastní přestavbu bych doporučil některý ze systémů sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG (máme je včetně cen zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Konkrétní způsob přestavby (typ LPG systému a aditivace ventilů) bychom si domluvili při event. objednání přestaby podle Vašich preferencí i provozních podmínek ve kterých nejčastěji budete jezdit.
S pozdravem Ivan Vodička
3669 Martin24.09.17 0:21
Dobrý den pane Vodička
Mám od Vás přestavěnou Oktávku a moc si vážím Vašich odborných rad. Protože mi končí mé druhé auto na LPG Ford Mondeo 1998, tak přemýšlím, čím ho nahradit. Líbí se mi Ford Mondeo kolem roku 2013 s motorem Duratec 2,0 l. Myslíte si, že je to dobrá volba na LPG? Na kolik by přestavba vyšla a jestli je na tomto motoru potřeba přimazávání ventilů? Jezdím s auty na LPG už 20 let a na naftu ani benzín už jezdit nechci. Předem děkuji za radu.
3668 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.09.17 19:15
Dobrý den Jakube,
O přípravku Chemtane V jsem slyšel již před notnou dobou, ale kromě toho že „je to zázrak“ žádné výsledky z laboratoří, zkušeben…
Ale když se před mnoha lety objevil v republice FlashLube, tak se o něm také nevědělo nic jiného, než že pochází z Austrálie tuším ze 70. let, kdy se tam začaly dovážet nové typy vozů, kterým „nechutnal“ polopouštní benzin typu Normal a musely jej něčím aditivovat… Dnes již jsou k dispozici výsledky zkušeben a rozbory aditiv typu FlashLube, i proto jej používám i ve svém obstarožním Fordu.
K Chemtane V jsem zatím neviděl žádný relevantní protokol o účinnosti, vlastní zkušenosti s ním také nemáme. Proto Vám nemohu potvrdit ani vyvrátit jeho prospěšnost.
S pozdravem Ivan Vodička
3667 Jakub22.09.17 17:12
Dobrý den p.Vodičko, jaký máte názor na "aditivum" do LPG s názvem Chemtane V, které se začíná objevovat na LGP pumpách?
Propagační leták např zde:
www.matservis.cz/fil… />
Je to podle vás pouze marketing, nebo to má skutečně smysl?
Díky za názor!
3666 Pepa21.09.17 6:42
Děkuji p. Vodička za velmi kvalifikovanou odpověď a jenom pro zajímavost uvádím, že na fordu mám najeto na LPG cca 170 000 km a vše ok. Přimazávání ventilů mám ovšem nainstalované tak, že vede samostatná hadička do každého sacího kanálu před sací ventil. Tento způsob přimazávání se velmi osvědčil, protože asi před 4 roky po demontáži sání a odstranění vířivých klapek, se v dolní části sacího traktu nashromáždilo asi 1,5 l "odstředěného" mazacího oleje Flashlube, který se k ventilům vlastně nikdy nedostal (při zapojení přimazávání na jednu hadici do spodní části sání).
Ještě jednou děkuji a zůstávám s pozdravem
3665 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.09.17 18:37
Dobrý den Pepo,
Děkuji i za Váš příspěvek – dokládá dvě věci. Za prvé skutečnost, že se dá s Fordem 1,8 jezdit na LPG 9 let bez podstatných problémů (jak uvádíte). Druhá skutečnost, která vyplývá z Vašeho příspěvku je fakt, že nic netrvá věčně. Jestli Vám vnitřní diagnostika prostřednictvím chybové kontrolky udává závadu na bohatosti směsi, je nutné ji zkontrolovat. Nejprve bych se zaměřil na to, zda je funkční lambdaregulace při provozu na benzin. Pokud ne, je nutné nejprve zprovoznit správné dávkování na benzin, a až po opravě zkontrolovat nastavení plynu (viz předchozí příspěvek). Jestli je lambdaregulace na benzin v pořádku, bude nutné zjistit příčinu chudé směsi v LPG systému a tu odstranit. Může to být jak v programovém nastavení, tak např. v opotřebovaných či zanesených vstřikovačích plynu (ostatně po 9 letech provozu již na určité opotřebení mají bezesporu nárok…) či někde jinde. Dlouhé startování bude patrně následkem špatného dávkování paliva a po opravě bude opět v pořádku.
S pozdravem Ivan Vodička
3664 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.09.17 18:36
Dobrý den pane Šír,
Jasně, neznáme stav starší hlavy válců, kterou jste použil. Ale také je velmi důležité správné nastavení LPG systému. To bych doporučil kontrolovat mj. po každém zásahu do motoru a jeho sacího traktu či elektroniky (výměna hlavy válců, vstřikovačů benzinu, váhy vzduchu či MAP senzoru atd). Je to proto, že činnost LPG systému (zejména dávkování plynu) je řízena délkou impulzu pro benzinové vstřikovače. Tedy tím, co vypočítá benzinová řídící jednotka na základě mechaniky motoru a údajů od elektronických čidel. Když tedy provedete zásah do vstupních parametrů (např. výměnou hlavy válců), logicky se změní i výsledná hodnota. Pak nemusí přepočet pro LPG odpovídat stavu před opravou benzinové části a dávkování plynu nebude správné. Ve Vašem případě bych doporučil nejprve změřit a v případě potřeby správně vymezit ventilové vůle na předepsané hodnoty.
S pozdravem Ivan Vodička
3663 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 20.09.17 18:36
Dobrý den Jirko,
V uváděném případě Focusu s nájezdem 500.000km na LPG je pokud si dobře pamatuji systém AC Stag v nějaké starší verzi – patrně 300 ISA2. Přívstřik benzinu se dá nastavit (podle různých parametrů) u všech systémů které v současnosti nabízíme. Použití kvalitního benzinu nebo dodatečných benzinových aditiv je možné.
S pozdravem Ivan Vodička
3662 Pepa20.09.17 13:01
Dobrý den,
vlastním Ford Mondeo 1,8 92kW (r.v. 2002)s přestavbou na LPG v roce 2008. O vozidlo se vzorně starám a prakticky dodnes se jedná o naprosto bezproblémový provoz. V posledních týdnech
se ale u vozidla projevuje dlouhý start (za tepla i za studena) a svítí kontrolka elektr. řízení motoru. Diag. závada: Extrémně chudá směs na 1. řadě válců. Jinak provoz na LPG i benzín je zcela bez závad a naprosto plynulý. Pomohlo by pouze seřízení a obohacení směsi na LPG?
Děkuji za odpověď s zůstávám s pozdravem
3661 Šír20.09.17 7:21
Dobrý den,
mám Focus 1,8. Z důvodu zaklepaných ventilů, jsem měnil hlavu a doplnil podtlakové přimazávání. Po cca roce se auto začíná chovat jako před opravou. Je možné, že i přes přimazávání se ventily zase zničily? Nebo byla ta nová (z vrakoviště) hlava už načatá. Uvažuju o repasy hlavy a rozdíl mezi pouhým zabroušením a instalací tvrzených sedel je nemalých 6000, což vzhledem ke stáří a stavu auta není málo.

Děkuji za odpověď
3660 Jirka19.09.17 17:51
Dobrý den,
slušná porce kilometrů bez přimazávání na LPG ve fordu Fokusu, jaký byl ve voze nainstalován systém LPG? Rád bych se ještě zeptal zda-li může být dobře s ohledem na životnost motoru duratec na LPG nastavit přívstřik benzínu? A případně pak do benzínu dávat i nějaké aditivum proti zaklepávání? Děkuji
3659 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.09.17 10:31
Dobrý den Jirko,
Problematiku přestavby Vašeho Forda na LPG, i aditivaci ventilů jsme probrali telefonicky, ješte Vám posílám odkaz na popis historie provozu Forda Focus na LPG tak jak jsme se o tom včera bavili. Podrobnosti jsou na našem facebooku zde: cs-cz.facebook.com/n… v článku z 1.9.2017.
S pozdravem Ivan Vodička

Vybrat stranu: 1
(Celkem 3708)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů