pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

15,30 Kč/l

-------------------------

14,80 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 3 a 7 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 4723)
4723 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.09.23 11:42
Dobrý den,
Pro přestavbu vozů Hyundai i30 s motorem 1,5 DPI 81kW typu G4LG jsme použili systém AC Stag Q-Max Plus. Jedná se o elektroniku, která načítá impulzy všech 8 vstřikovačů benzinu a podle specielního algoritmu je převádí na impulzy pro 4 vstřikovače plynu. Systém Start/Stop je běžně aktivní, bez problémů. Pokud je dostatečně ohřátý reduktor LPG, probíhá start přímo na LPG. Pokud dojde k aktivaci systému Start/Stop před úplným ohřátím motoru, probíhá start normálně na benzin a následně se systém sám přepne na LPG.
S pozdravem Ivan Vodička
4722 Hyundai i30 kombi 1.5 DPI 26.08.23 2:24
Dobrý den..snažil jsem se hledat níže,ale nenašel jsem..možná již několikrát odpovězená otázka. Prosím, uvažuji o Hyundai i30 kombi 1.5 DPI motor..jak je na tom? Viděl jsem ,že u vás proběhla přestavba zmíněného vozu.Jsou nějaká úskalí tohoto motoru v použití Lpg? Jak Lpg v tomto voze snáší stop&start?
4721 Hyundai i30 kombi 1.5 DPI 25.08.23 9:39
Dobrý den..snažil jsem se hledat níže,ale nenašel jsem..možná již několikrát odpovězená otázka. Prosím, uvažuji o Hyundai i30 kombi 1.5 DPI motor..jak je na tom? Viděl jsem ,že u vás proběhla přestavba zmíněného vozu.Jsou nějaká úskalí tohoto motoru v použití Lpg? Jak Lpg v tomto voze snáší stop&start?
4720 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.08.23 12:24
Dobrý den pane Svoboda,
Podle Vašeho popisu je problém pouze když je připojena někam (patrně do sacího potrubí) nějaká hadička (buďto od vstřikovače nebo podtlaku). Je možné, že si motor uvedenou hadičkou saje falešný vzduch, nebo se touto hadičkou zavětrává sací potrubí plynem. Je potřeba na konkrétním voze zjistit konkrétní příčinu a tu odstranit.
Řídící jednotka plynového systému většinou pouze odpojuje impulzy mezi benzinovou řídící jednotkou a benzinovými vstřikovači bez další aktivní komunikace mezi jednotkami. Tak je to s největší pravděpodobností i u Vašeho motoru
V některých případech může LPG jednotka také načítat prostřednictvím OBD rozhraní korekční hodnoty dávkování benzinu, otáčky motoru, tlak benzinu ev. další hodnoty. Podle nich i v některých případech provádět korekce své práce. U některých typů LPG instalací je to dokonce nezbytné, ale u Vašeho vozu to skutečně nepředpokládám.
S pozdravem Ivan Vodička
4719 Josef Svoboda14.08.23 12:21
Dobrý den, dovoluji si se na Vás obrátit se svým problémem na vozidle Škoda Fabia 1,4 Mpi 50kW,r.v. 2001,kód motoru je AME.
Vozidlo má provedenou úpravu na LPG (nádrž do roku 2030).
Vozidlo má velmi neklidný volnoběh. Otáčky kolísají mezi 800-1000. Ve zvuku motoru je slyšet ,, jako by jednu dobu vynechal".
Na diagnostice se píše kód chyby 17549 (P1141 Výpočet zatížení Křížová kontrola rozsahu/výkonu).
Pokud při nastartovaném voze závadu vymažu, tak se motor krásně uklidní, ale do jedné minuty začne zvuk motoru znovu a závada se objeví znovu.

Auto bylo u mechanika, který prověřoval vše kolem sání a všechny součásti motoru, které by mohly souviset s projevem vady, ale na nic bohužel nepřišel.

Přišel pouze na to, že pokud odpojí hadici od ventilu pro LPG a zaslepí ji, tak motor má rázem vyšší otáčky a má krásně plynulý chod. Bohužel mi řekl, že LPG předělávkám úplně nerozumí a tudíž neví, jak nyní s touto zjištěnou informací přesně naložit.

Nyní je i otázka, zda je chyba v samotném systému LPG? a druhá otázka, jak moc má spojitost ta závada, jejím vymazání a chvilkového uklidnění. Zda při smazání té závady dojde jen k jakési ,,kalibraci" a proto se motor n chvíli uklidní anebo je to jinak.

Mol by jste mi prosím z Vaší praxe poradit v čem si myslíte, že by mohl být problém?
PS: Pokud je vůz předělán na LPG, tak je do něj vložena samostatná řídící jednotka pro LPG, která komunikuje s výrobní řídící jednotkou motoru?

Předem moc děkuji za Váš čas strávený odpovědí.

4718 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.08.23 11:36
Dobrý den pane Vetešník,
Podle našich podkladů se do Golfa v roce 2019 montovalo několik motorů 1,5 TSI 96kW ňapř. DADA, DACA, DPBA, DJFA…). U některých typů motoru je v současnosti přestavba možná, u některých nikoli. Podrobnosti máme uvedeny např. zde: www.neptun-harfa.cz/… . Také je otázkou, kolik místa je ve Vašem provedení na umístění LPG nádrže. Proto by bylo nejlepší, kdybyste se u nás zastavil i s vozem a velkým TP. Také mi můžete poslat mejlem foto zadní strany TP, kde je uveden přesný typ motoru. Obratem bych se Vám ozval a probrali bychom podrobnosti.
S pozdravem Ivan Vodička
4717 Anonym01.08.23 12:47
Ještě jsem zapomel - rok uvedení do provozu 2019.
Díky!
4716 Roman Vetešník31.07.23 21:11
Dobrý den,
bylo by možné udělat přestavbu na LPG u
Volkswagen Golf 1,5 TSI Comfortline, 1498 ccm ,96kW ?
Moc děkuji!
4715 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.05.23 12:11
Dobrý den tazateli 4714,
Filtrační vložky plynné fáze se vyrábějí z různých materiálů a v různém provedení. Máme v nabídce jak papírové, tak polyesterová a okrajově i vložky fiberglass (sklolaminát). Liší se propustností (velikostí jednotlivých otvorů ve filtrační vložce) a velikostí filtrační plochy (to, jak hustě je ve filtru vložka poskládána.
Čím menší je propustnost (menší dirky ve vložce), tím menší nečistoty propustí, ale dříve se ucpává. Čím menší je filtrační plocha, tím dříve se filtr ucpává.
Obecně nejslabší (ale pro běžné použití dostatečné) jsou filtry s papírovou vložkou, polyester je obecně hodnocen lépe. Tomu odpovídá i cena.
Ještě je dobré v této souvislosti připomenout, že filtry plynné i kapalné fáze dokážou odfiltrovat pouze pevné nečistoty. Složky, které jsou schopné se rozpustit v kapalné fázi, nebo zplynovat v reduktoru, není žádný sebelepší filtr schopen zachytit.
S pozdravem Ivan Vodička
4714 Anonym21.05.23 20:18
dobrý den, jaký je rozdíl u filtru LPG paprítová nebo polyesterový?Je některý z nich lepším kvalitnější, lépe filtruje? dekuji
4713 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.05.23 8:40
Dobrý den Jane,
Neexistuje žádný „seznam“ motorů, u kterých je aditivace ventilů nutná, žádná tabulka typu “zde ano, zde ne“. Doporučení k ev. použití aditivace ventilů se opírá o vlastní, či převzaté zkušenosti montážních firem a provozovatelů.
U Vašeho motoru se v roce jeho prodeje patrně ještě aditivace nepoužívala - nebyla na trhu. Dnes se jedná o motor vyrobený před 20 lety. Nevidím a neslyším, v jakém je stavu, nevím, kolik kilometrů s ním hodláte jezdit. Jestli je motor a celé auto v dobrém stavu, a Vy uvažujete, že si jej nyní necháte předělat na LPG, nechte si poradit od Vaší montážní firmy. Já bych se za nějaký ze způsobů dodatečné ochrany přimlouval.
Pokud toto auto na LPG provozujete již několik let, provoz je bez problému, nevidím žádný důvod tam nyní aditivaci dodělávat.
Pokud toto auto na LPG provozujete a nyní jde motor špatně, aditivace ventilů již nic nespasí – je nutné motor opravit. Po opravě motoru je možné instalaci aditivace zvážit.
Nevím, do které z těchto kategorií patříte, s eventuelním upřesněním smyslu Vašeho dotazu se na mne můžete obrátit i mejlem nebo telefonicky na náš příjem zakázek 777 30 50 80.
S pozdravem Ivan Vodička
4712 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.05.23 8:39
Dobrý den Jiří,
Pro systémy Landi Renzo nemáme k dispozici žádnou diagnostiku, proto Vám nenabídneme ani servis tohoto LPG systému. Obraťte se prosím na některý ze servisů, které má Landi Renzo v nabídce.
S pozdravem Ivan Vodička
4711 Jan03.05.23 7:15
Dobrý den, mám dotaz ohledně přestavby vozu Nissan ALMERA II (N16) 2002, 1.5 (1498ccm\66kW\90HP) motor QG15DE.
Je nutné u tohoto motoru instalovat systém ochrany ventilových sedel?
Děkuji za odpověď,
S pozdravem Jan
4710 Jan02.05.23 14:36
Dobrý den, mám dotaz ohledně přestavby vozu Nissan ALMERA II (N16) 2002, 1.5 (1498ccm\66kW\90HP) motor QG15DE.
Je nutné u tohoto motoru instalovat systém ochrany ventilových sedel?
Děkuji za odpověď,
S pozdravem Jan
4709 Jiří28.04.23 21:52
Dobrý den,
mám ve voze Fiat Punto 1,4i 8V 57 kW, typ motoru 350A1000,r.v. 2010, namontovanou zástavbu LPG Landi Renzo. Jedná se o dovoz z Itálie. Najeto cca 197 tis. km. Po výměně svíček, cívek a filtru plynné fáze LPG je provoz na benzín v pořádku, po přepnutí na LPG má motor o něco nižší výkon a vyšší spotřebu. Navíc mám dojem, že jde střídavě na 3-4 válce, přičemž volnoběžné otáčky mírně kolísají. Mohlo by se jednat zřejmě o LPG vstřiky. Lze u Vás po objednání a zjištění tyto vyměnit včetně nastavení v rámci jednoho dne?

P.S. Řídící jednotka LPG je nezablokovaná, resp. odemknutá a nehlásí žádné chyby_ zjištěno diag. Multiecuscan. .

Děkuji za informaci včetně případné kalkulace.
Jiří
4708 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 13.04.23 15:07
Dobrý den Štěpáne,
Land Cruiser 5VZ-FE je již motor s elektronickou lambdaregulací bohatostí směsi, přestavba je možná se systémem sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG. Provedení by bylo obdobné jako u modelu zde: www.neptun-harfa.cz/… . Pro správnou funkci LPG systému je nezbytné, aby byl motor včetně lambdaregulace v pořádku.
Pro bližší domluvu mne můžete kontaktovat mejlem nebo telefonicky na našem příjmu zakázek, kontakty máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
4707 Štěpán12.04.23 10:04
Dobrý den,
Rád bych se zeptal, jestli je možné ještě přestavit na LPG Toyotu LC 95 s motorem 5VZ-FE V6 131kW.
Děkuji za info
4706 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.03.23 6:45
Dobrý den pane Pokorný,
Přestavby hybridů mají dvě omezení. První je dáno prostorovým uspořádáním.
Pod podlahou a kolem zavazadlového prostoru bývají akumulátory – musí tam být dostatek místa využitelného pro smysluplné a bezpečné umístění LPG nádrže. V motorovém prostoru hybridů je také méně místa pro možnost umístění LPG komponentů – kromě běžného spalovacího motoru a jeho příslušenství tam přibyly komponenty elektrického pohonu. Z těchto důvodů je nutné před ev. přestavbou posoudit prostorové uspořádání konkrétního modelu hybridu (… prohlídku vozu).
Druhým omezením je to, aby byla možnost přestavby konkrétního spalovacího motoru s přímým vstřikováním (viz podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Konkrétně pro Váš typ motoru DGEA 150 ani 180kW nemáme k dispozici sadu, která by přestavbu umožňovala.
S pozdravem Ivan Vodička
4705 Ales Pokorny04.03.23 6:48
Dobry den, rad bych se optal, zda-li nejaky vyrobce nabizi moznost zastavby lpg do hybridu. Konkretne napriklad superb iv phev s 1.4tsi primovstrikem(kod motoru dge)

Dekuji za info.
4704 Anonym28.02.23 14:28
poklus
4703 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 23.01.23 7:51
Dobrý den Čestmíre,
Je dobře, že jste již našel servis, který poznal systém, a dokonce je schopen Vaše BRC držet při životě, pokud by něco odešlo. Jinak Vám přeji s Vaší Octavií co nejméně starostí, ať slouží k Vaší spokojenosti.
S pozdravem Ivan Vodička
4702 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 23.01.23 7:50
Dobrý den Franto,
Systém Landi Renzo nemontujeme, nemáme diagnostiku ani ND. Proto Vám jeho servis (vyjma např. Revize nebo měření emisí) nenabídneme.
S pozdravem Ivan Vodička
4701 Čestmír22.01.23 0:51
Dobrý den pane Vodičko,
děkuji za reakci a omlouvám se za zacyklení dotazů, netuším, jak k tomu došlo.
Cca před týdnem se mi mezitím podařilo zjistit, že se má jednat o systém BRC.
Prý snad běžné součásti by neměl být problém měnit, ale pokud by prý odešla řídící jednotka, tak je to prý na výměnu celého systému, jelikož jí asi nedokáží nahradit, nebo se nevyrábí.

Díky za tip ohledně prověření nádrže.
4700 Franta21.01.23 8:48
Dobrý den, je u vás možno servisovat zařízení lpg Landi Renzo Prime na voze Renault Megane IV.?Děkuji za informaci.
4699 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.01.23 12:58
Dobrý den pane Rozkovec,
Přestavby motorů 1,0 MPI typu CHYx jsou bez problémů, přestavovali jsme jich desítky i s vysokým kilometrickým proběhem několika set tisíc kilometrů u jednotlivých vozidel, s jejich provozem na LPG nejsou problémy.
U Fabií IV 1,0 MPI od roku cca 2022 jsou použity motory s odlišným řízením motormanagementu, jejich přestavba bude muset být od předchozí generace odlišná, zatím jsme takový motor nepřestavovali.
U motorů 1,0 TSI typu můžeme nabídnout přestavbu motorů CHZB a DKLD, oba typy jsme montovali, ale vozů jezdí málo a zatím s malým kilometrickým proběhem na to, aby se daly jejich zkušenosti zevšeobecnit.
S pozdravem Ivan Vodička
4698 Pavel Rozkovec14.01.23 16:51
Dobrý den, chci se zeptat na zkušenosti s provozem LPG systémů u motorů ŠKODA FABIA 4 1.0 MPI A 1.0 TSI také FABIA 3 1.0 TSI.
Děkuji
4697 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 12.01.23 6:21
Dobrý den Davide,
Hyundai i30 je poměrně často přestavovaný model, ale pouze v motorizacích MPI. Motory GDI nebo T-GDI mají přímé vstřikování a jejich přestavba není ekonomicky tak zajímavá, přestavovali jsme jich jen několik málo kusů (viz podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… ).
Motory MPI 1,4 73/74kW a nebo 1,6 88/91/94kW je možné přestavět s běžnými systémy sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG. Pro provoz motorů Hyundai na LPG doporučujeme některý ze způsobů dodatečné ochrany ventilů – viz podrobnosti zde: www.neptun-harfa.cz/… .
Já jsem si před 3 lety koupil pro osobní potřebu ojetý Hyundai 1,6 91kW, přestavěl na LPG a doplnil systémem elektronické aditivace ventilů. S provozem na LPG ani vozem jako takovým nemám zatím žádný problém.
S přáním dobrého výběru Ivan Vodička
4696 David11.01.23 14:44
Dobrý den,
chtěl bych si koupit zánovní (4-5 let) Hyundai i30 kombi s benzínovým motorem a nechat si u vás přestavět na LPG. Máte s tímto typem vozu nějaké zkušenosti? Je potřeba se nějakému motoru vyhnout (nebo tomuto autu celkově)? Mám u vás provedenu přestavbu u Opel Astra a jsem s ní dlouhodobě spokojený, tak bych se nerad spálil u dalšího auta.
4695 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.01.23 12:10
Dobrý den Čestmíre,
Váš dotaz se patrně nějak zacyklil, již jsem na něj psal odpověď 9.1.2023, najdete ji pod číslem 4692.
S pozdravem Ivan Vodička
4694 Čestmír11.01.23 4:47
Dobrý den,
chtěl bych poprosit o info/o radu, zda LPG systém AGC 01- 11 (asi Strakonice)je "v pohodě", nebo jak to říci.
Chystám se koupit Octavii I, 1,6 r.v. cca 2002 Euro 4, a měl by tam být tento systém, o němž jsem však ještě nikdy neslyšel, a zejména nevím, do jaké míry je znám mezi firmami, jenž se zabývají servisem LPG zařízení.
Abych se zkrátka vyhnul nepřìjemnému zjištění, že to nejde opravit, nejsou náhradní díly atd.

Znám podle názvu systémy např. Lovato,Landi Renzo,BRC,STAG,Tartarini, ale AGC mi bohužel nic neříká.
Přestavba byla provedena v roce 2012.

Předem děkuji za radu,

děkuji za toto diskuzní fórum a přeji mnoho zdaru.
4693 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.01.23 7:27
Dobrý den pane Kadlec,
Ford Mustang GT 4,6 z roku 2007 není tak často přestavovaný model, abychom s jeho provozem na LPG měli relevantní zkušenosti (nejlépe desítky identických motorů provozovaných na LPG v různých podmínkách a s nájezdem nejlépe přes 100.000km), abych mohl zodpovědně říci nějaké podložené hodnocení. Systém ArtGas nemáme v nabídce, proto Vám k němu nejsem schopen nic konkrétního říci. Je možné, že se bude jednat o výrobky nějakého renomovaného výrobce dodávané na trh i pod tímto označením. Eventuelní použití dodatečné ochrany ventilů můžete probrat s vaší montážní firmou.
Obecně nějaký ze způsobů aditivace lze domontovat na většinu motorů, je však nutné zohlednit LPG komponenty a mechanické uzpůsobení motorového prostoru.
S pozdravem Ivan Vodička
4692 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.01.23 7:27
Dobrý den Čestmíre,
Označení AGC 01-11 je číselné označení úředního dokumentu schválení tzv. „Hromadné přestavby“. Pod ním se skrývá přestavba mnoha typů vozidel a motorizací, ke kterým je možné použít různé LPG komponenty různých výrobců.
Takže pokud je v TP vozidla uvedeno: „Provedena přestavba vozidla spočívající v montáži zařízení pro pohon vozidla na LPG typu AGC 01-11, jeho technická způsobilost ….. “ atd, je AGC 01-11 číslo schválení a nevypovídá nic o tom, jaké konkrétní zařízení (BRC, Lovato, Landi Renzo, AC Stag, Zavoli, ….) je ve voze namontováno.
Každý z výrobců v průběhu času mění sortiment výroby, zavádí novinky a přestává vyrábět zastaralé komponenty. Pro posouzení možnosti servisu tak není podstatné číslo schválení, ale nestačí ani znát výrobce – ideální je vědět i variantu – typ konkrétního systému a komponentů – nejlépe vyfotit na autě.
Pokud bylo přestavováno v roce 2012, zkontrolujte, zda byla vyměněna LPG nádrž. Ta má platnost tlakové zkoušky 10 let od data výroby nádrže – bude tedy buďto vyměněná za novou, nebo propadlá.
S pozdravem Ivan Vodička
4691 Jan Kadlec08.01.23 22:44
Dobrý den,
moc prosím o radu, vlastním Ford Mustang GT, rok 2007, motor 4.6, 224 kw se systémem ArtGas bez přímazu. Prý není potřeba. Doporučili byste ho u tohoto motoru? Případně je možné ho nechat dodělat?

Děkuji moc.
4690 Čestmír07.01.23 20:12
Dobrý den,
chtěl bych poprosit o info/o radu, zda LPG systém AGC 01- 11 (asi Strakonice)je "v pohodě", nebo jak to říci.
Chystám se koupit Octavii I, 1,6 r.v. cca 2002 Euro 4, a měl by tam být tento systém, o němž jsem však ještě nikdy neslyšel, a zejména nevím, do jaké míry je znám mezi firmami, jenž se zabývají servisem LPG zařízení.
Abych se zkrátka vyhnul nepřìjemnému zjištění, že to nejde opravit, nejsou náhradní díly atd.

Znám podle názvu systémy např. Lovato,Landi Renzo,BRC,STAG,Tartarini, ale AGC mi bohužel nic neříká.
Přestavba byla provedena v roce 2012.

Předem děkuji za radu,

děkuji za toto diskuzní fórum a přeji mnoho zdaru.
4689 Čestmír06.01.23 22:43
Dobrý den,
chtěl bych poprosit o info/o radu, zda LPG systém AGC 01- 11 (asi Strakonice)je "v pohodě", nebo jak to říci.
Chystám se koupit Octavii I, 1,6 r.v. cca 2002 Euro 4, a měl by tam být tento systém, o němž jsem však ještě nikdy neslyšel, a zejména nevím, do jaké míry je znám mezi firmami, jenž se zabývají servisem LPG zařízení.
Abych se zkrátka vyhnul nepřìjemnému zjištění, že to nejde opravit, nejsou náhradní díly atd.

Znám podle názvu systémy např. Lovato,Landi Renzo,BRC,STAG,Tartarini, ale AGC mi bohužel nic neříká.
Přestavba byla provedena v roce 2012.

Předem děkuji za radu,

děkuji za toto diskuzní fórum a přeji mnoho zdaru.
4688 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.12.22 9:14
Dobrý den pane Jisl,
Pro možnost diagnostiky LPG je podstatné, jaký systém ve voze máte. Zkuste zjistit (nebo např. vyfotit) typ ŘJ LPG a zavolat na náš příjem zakázek 777 30 50 80. Podle toho se domluvíme, zda jsme schopni Váš LPG systém servisovat nebo nikoli.
S pozdravem Ivan Vodička
4687 Rudolf Jisl17.12.22 18:51
Dobrý den,
Mám Chrysler Voyager. R.v.97, objem 2.0 98kw ,LPG . Vyměnil jsem svíčky?,rozdělovač,přívody ke svíčkám,mám výstřiky do každého válce,tyto jsem též vyměnil.Na benzín jede auto bez problémů, při přepnutí na plyn to jede jako na tři válce.Co by to mohlo být, chápu,že se to nedá diagnostikovat od stolu.
Mohu se u Vás v servisu zastavit ,máte vhodnou diagnostiku. Ještě jsem vyměnil relé u LPG.
Děkuji za informaci.
Jisl
4686 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.11.22 9:04
Dobrý den pane Hátle,
Podle Vašeho popisu je problém s přechodem do volnoběžných otáček. Ten se projevuje v malé míře při provozu na benzin, výrazně pak při provozu na LPG.
Zjednodušeně řečeno, přechod do volnoběhu a řízení volnoběžných otáček má na starosti benzinová ŘJ. Ta nastavuje množství vzduchu, které jde do motoru (např. elektromotorkem který ovládá otevření škrticí klapky) tak, aby byly otáčky na požadované úrovni. K tomu dávkuje odpovídající množství paliva tak, aby měla směs benzin/vzduch správnou bohatost. Při provozu na LPG je nahrazeno dávkování benzinu dávkováním plynu.
Doporučím, zkuste jezdit cca 2-4 dny pouze na benzin, bez jediného ani krátkého přepnutí do plynu. Pokud problémy s volnoběhem zmizí a provoz bude bez problému, bude se patrně jednat o následek nesprávné funkce LPG systému. Pak bude nutné zjištění vady a oprava LPG. Pokud problém zůstane (byť v menší míře) i při provozu pouze na benzin, něco na voze nefunguje správně, a opravami plynového systému se to vyřešit nedá. Pak bych doporučil nejprve opravu u specialistů na motory Opel, a až následně kontrolu ev. seřízení LPG systému.
Ohledně pozdního přepnutí na LPG - máte v chladicím systému dostatek kapaliny?
S pozdravem Ivan Vodička
4685 David Hátle23.11.22 5:38
Jen ještě doplnění k příspěvku níže, dnes také nefunguje přepínání na LPG. Přeplo se mi to asi až po půl hodině jizdy jen na chvíli a motor témeř hned chcípl...
4684 David Hátle 22.11.22 18:55
Dobrý den, rád bych požádal o radu. Mám Opel Astra GTC Sport 1.6 z roku 2006 a Lpg systémem BRC. Měl jsem problém, že při vyřazení rychlosti např. před křižovatkou, kdy dojde k rychlému poklesu otáček (např. 400-600/min, rozsviti se mazání motoru), motor chcípl. Problém byl také se startováním. Při jízdě na benzín se závada neprojevovala. Došlo k výměně reduktoru a problém se startovanim se vyřešil, ale olejnička se při poklesu otáček stále rozsvěcuje a motor občas chcípne, ale mnohem méně často než před výměnou reduktoru. Při jízdě na benzín se závada také projevuje, ale ne tak často. Věděli byste poradit? Auto k vám budu objednávat, ale aspoň na co se mám připravit. Děkuji za odpověď, David Hátle.
4683 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.11.22 7:16
Dobrý den Huberte,
pro použití 6válcové ŘJ AC Stag 300-6 zapojíte kabeláž válců 1-4 a v programu zadáte počet válců: 4. Pak bude elektronika bez problémů fungovat i se čtyřválcem.
S pozdravem Ivan Vodička
4682 Hubert02.11.22 0:22
Dobry deň prajem, chcel by som sa vas opytať či sa da RJ STAG300-6 použiť na štvorvalec. či sa da upraviť. Dakujem.
4681 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.10.22 15:50
Dobrý den pane Drozd,
Uvedený krokový motorek skladem nemáme (máme zde obdobný). Přesto by mělo být možné jej objednat.
Pro ev. domluvu objednávky kontaktujte kolegu Rampoucha na čísle 777 30 50 80 .
S pozdravem Ivan Vodička
4680 Jiri Drozd19.10.22 15:47
Dobry den,
chtel bych se zeptat zda netusite kde by bylo mozne koupit krokovy motorek pro stare vakuove LPG s ridici jednokou STAG 2-L. Mel by to byt tento: nagaz24.com/stag-l-r… /> ... bohuzel je "out of stock" a jinde se mi nedari ho najit.
Dekuji
4679 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.10.22 10:49
Dobrý den paní Vilímková,
Pokud se do nádrže natankovalo víc, než je její kapacita, nebude některý z údajů pravdivý. Jednou z možností je, že je nádrž větší než 64 litrů, které Vám sdělili. Další možnost je, že neukazovalo správně počítadlo na výdejním stojanu.
Každá LPG nádrž by se měla tankovat maximálně na cca 80% své kapacity. To zajišťuje multifunkční ventil v nádrži. Při jeho selhání či závadě je možné, že se nádrž naplní až na téměř 100%. Doporučuji zkontrolovat údaj o kapacitě ze štítku LPG nádrže. Pokud bude na štítku uvedeno skutečně 64 litrů, patrně nebude správně fungovat multiventil a bude nutná jeho výměna.
S pozdravem Ivan Vodička
4678 Lucie Vilímková07.10.22 16:27
Dobrý den, mám dotaz, mám nádrž na Lpg na 64l,montovanou 2017, jezdím na pravidelné kontroly a vše v pořádku, manžel byl dnes tankovat a natankoval 64,3 l, plyn nikde neuniká, není cítit ani vidět, je to možné? Děkuji za odpověď Vilímková
4677 JN05.10.22 5:07
Omlouvám se za duplikát, samozřejmě již není třeba odpovídat. Díky za předchozí reakci, J.N.
4676 Jakub N.05.10.22 5:03
Dobrý den p. Vodičko. Motor Renault 1,6 MPI 8V 62-64kW, LPG sekvencni Tartarini, mam ho 10 let a 100.000km (pravidelné revize i servis), nikdy žádný problém. Až nyní: Během jízdy došel plyn, a k nejbližší LPG pumpě to bylo 40km na benzín, což je můj rekord. Těsně před pumpou přepnuto zpět na LPG pohon. Natankováno. Ihned po nastartování při přepnutí na plyn cuknutí, pád volnoběžných otáček až skoro na nulu, rozsvícení symbolu baterie na palubní desce, rozblikání všech diod na LPG plus nepřetržité pípání (ne 2x jako že servisní interval) a zejména intezivní zápach LPG v kabině. Opakované pokusy se stejným výsledkem. Ujel jsem 700km na benzín, auto přes noc vychladlo, ráno se chovalo naprosto korektně = start na benzín, přepnutí i jízda na LPG bez problému. Stalo se to 1.10.2022, a 09/2022 skončila platnost nádrže. 1) máte tip co to mohlo být? Mohla tou (pro auto nezvykle dlouhou) 40km jízdou na benzín v plynové větvi vzniknout nějaká bublina, vakuum? Může mít systém nastavenou platnost nádrže a (podobně jako u servisního intervalu) takto signalizovat její konec, nebo je to nesmysl? 2) zda a co byste doporučil zkontrolovat? 3) má cenu jezdit k vám (mám to blízko), když vím že Tartarini není vaše specializace? Díky za odpověď!
4675 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.10.22 11:02
Dobrý den Jakube,
Vzhledem k tomu, že se závada projevila sporadicky (po další jízdě píšete, že se již vada neprojevuje), může být její zjištění na delší dobu. Nemyslím si, že by 40km provozu na benzin mohlo způsobit bublinu v LPG potrubí, nebo nějaké další problémy. Podle Vašeho popisu bych hádal spíše např. na regulátor tlaku.
Nastavení časového intervalu, kterým by ŘJ LPG „hlídala“ 10 let platnosti tlakové zkoušky v námi nabízených systémech není zavedeno, myslím, že ani Tartarini toto neumožňuje. Systém Tartarini nemáme v nabídce, nemáme ani diagnostické vybavení, ani ND. Proto Vám nejsme schopni nabídnout zjištění konkrétní závady ani její odstranění. Doporučuji svěřit auto specialistům na systém Tartarini, kteří mají s těmito systémy bohaté zkušenosti.
S pozdravem Ivan Vodička
4674 Jakub N.03.10.22 17:07
Dobrý den p. Vodičko. Motor Renault 1,6 MPI 8V 62-64kW, LPG sekvencni Tartarini, mam ho 10 let a 100.000km (pravidelné revize i servis), nikdy žádný problém. Až nyní: Během jízdy došel plyn, a k nejbližší LPG pumpě to bylo 40km na benzín, což je můj rekord. Těsně před pumpou přepnuto zpět na LPG pohon. Natankováno. Ihned po nastartování při přepnutí na plyn cuknutí, pád volnoběžných otáček až skoro na nulu, rozsvícení symbolu baterie na palubní desce, rozblikání všech diod na LPG plus nepřetržité pípání (ne 2x jako že servisní interval) a zejména intezivní zápach LPG v kabině. Opakované pokusy se stejným výsledkem. Ujel jsem 700km na benzín, auto přes noc vychladlo, ráno se chovalo naprosto korektně = start na benzín, přepnutí i jízda na LPG bez problému. Stalo se to 1.10.2022, a 09/2022 skončila platnost nádrže. 1) máte tip co to mohlo být? Mohla tou (pro auto nezvykle dlouhou) 40km jízdou na benzín v plynové větvi vzniknout nějaká bublina, vakuum? Může mít systém nastavenou platnost nádrže a (podobně jako u servisního intervalu) takto signalizovat její konec, nebo je to nesmysl? 2) zda a co byste doporučil zkontrolovat? 3) má cenu jezdit k vám (mám to blízko), když vím že Tartarini není vaše specializace? Díky za odpověď!
Vybrat stranu: 1
(Celkem 4723)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů