pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

16,90 Kč/l

-------------------------

16,40 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 8 a 2 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 4569)
4569 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.10.21 10:34
Dobrý den Karle,
V naší databázi se mi nepatřilo najít motor 1,0 SCe s výkonem 49kW. Motory 1,0 SCe máme uvedeny pouze s výkonem 54kW, ve variantách B4D 411 (400, 401, 409, B4, E4, G4). Tyto motory je možné na LPG přestavět. Pošlete mi nejlépe mejlem přesný rok výroby, obsah, přesný výkon a nejlépe typ motoru (nebo např. kopii druhé strany velkého TP). Kontakty máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
4568 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.10.21 10:33
Dobrý den Petře,
oprava Octavie 1,6 se systémem Lovato je u nás možná. Pro domluvu termínu opravy doporučím nejlépe telefonický kontakt na náš příjem zakázek. Domluvili bychom si termín, kdy byste mohl vozidlo postrádat. Zkontrolujeme funkčnost, zjistíme příčinu potíží a po domluvě ji odstraníme. Většinou provádíme takové typy oprav v rámci jednoho dne.
S pozdravem Ivan Vodička
4567 Karel18.10.21 1:39
Dobrý den, mám dotaz zda by šel bez problémů přestavět atmosférický motor 1.0 SCe 49kW (nová Dacia Sandero)?
Motor je docela slabý a musí se více vytáčet, byla by přestavba vhodná? Děkuji. Karel
4566 Petr17.10.21 21:49
Dobrý den pán Vodicka.Mam octavii 1,,1,6mpi 75kw.System Lovato.Mam to par týdnů ale vypozoroval sem že když jezdim na benzin,zhasne kontrolka motoru ale když to prepnu na lpg,se zase rosviti.Na benzin ,vše o.k ale na lpg go při rozjedu službě a neni to ono.Po dalnici v pořádku ale ty rozjezdy jsou desny teda.Musim se k vam objednat a nebo když se zastavim,je moznost se na to podivat a i vymeni filtr.Dekuji za odpověď
4565 Ondřej13.10.21 10:18
Dobrý den, píši zde jen pro informaci s mým více než dvouměsíčním trápením ohledně emisí na mém Ford Focusu s LPG z originálu. Obešel sem několik emisních stanic, někde mě vyhodili oficiálně, někde jen vyzkoušeli...někomu se to nespojilo, někdo říkal, že se spojí, ale nenačte kódy. Nakonec mi jeden plynař "z garáže" něco s plynem udělal a už to je v pořádku. Konečně po několika negativních emisích již emise pozitivní B-)  
4564 Barbora Gardelková13.10.21 8:51
Dobrý den, pane Vodičko,
děkuji Vám za zprávu. Objednám se tedy na revizi.
Hezké dny!
4563 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.10.21 8:52
Dobrý den paní Gardelková,
plynové systémy jsou skutečně konstruované jako bezpečné, s náležitým jištěním. Každé technické řešení se však provozem opotřebovává a stárne. Zvuky které Vás začaly znepokojovat zcela jistě něco vydává, a bylo by dobré znát příčinu. Podle ní pak volit patříčnou opravu. Pokud Váš mechanik nenašel nic na autě, můžete se obrátit na Vašeho plynaře, aby prověřil LPG systém, zejména pak nádrž s příslušenstvím a její uchycení.
S pozdravem Ivan Vodička
4562 Barbora Gardelková10.10.21 12:34
Dobrý den,
asi před půl rokem jsme si se sestrou pořídily Saab 9.5 s přestavbou na plyn. Revizi plynové nádrže jsme zajistily podle termínu v příloze TP. Po pár měsících užívání začaly být ze zadní části vozidla slyšet podivné zvuky. Něco jako pískání připomínající tření kovu o kov. Zprvu mě napadalo, že ty zvuky jdou odněkud z nápravy nebo šroubů kol. Nemohlo by ale jít o zvuky plynové nádrže? Náš mechanik na nic nepřišel, a protože bych nerada stran toho plynu něco zanedbala, ptám se zde. Plynová nádrž je umístěna vzadu v místě, kde bývá rezerva. Může to jít od nádrže? Mám jet raději s autem na revizi nádrže před termínem plánované kontroly? Když jsem se pídila po bezpečnosti LPG, byla jsem vždy ujištěna, že se jedná o zcela bezpečný typ pohonu, kde nehrozí náhlé vznícení, protože plynová nádrž je opatřena pojistkou, která se například v případě nehody zprovozní a zamezí tak plynu, aby unikal ven. Co když je ale v nádrži povolený nějaký šroub? Nejsem technický typ, jak je asi zřejmé z tohoto textu. Prosím tedy o Vaše zkušenosti a návrh dalšího postupu.
Děkuji Vám a přeji příjemné dny!
4561 Petr04.10.21 11:32
Dobry den pán Vodicka a děkuji za rychlou odpověď. Sem v klidu.
4560 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.10.21 8:44
Dobrý den Petře,
U běžných systémů sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG je indikace množství plynu na přepínači pouze orientační hodnota pro uživatele. Systém přepínání ani dávkování plynu tuto hodnotu nijak nevyužívá, na funkci zařízení nemá žádný vliv. Pokud si např. při každém tankování vynulujete denní počítadlo ujeté vzdálenosti, můžete usuzovat na zbývající zásobu plynu v nádrži i podle kilometrů ujetých od posledního tankování.
S pozdravem Ivan Vodička
4559 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.10.21 8:44
Dobrý den Josefe
Motory s přímým vstřikováním benzinu přestavěné s běžnými systémy sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG DI (což bude pravděpodobně i Váš případ), potřebují pro správnou funkci trvale určitou spoluúčast benzinu. Proto termín „nouzový start na plyn“ nemá u těchto přestaveb žádný obsah ani význam.
Pokud máte závadu na benzinovém systému, která neumožňuje provoz na benzin, nemůže ani LPG systém správně fungovat. V tom případě bych nedoporučoval žádný pokus o nouzové dojetí do servisu pouze na LPG.
S pozdravem Ivan Vodička
4558 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.10.21 8:42
Dobrý den Karle,
Výměnou vstřikovačů změníte množství dávkovaného plynu. Každý typ vstřikovače má jinou rychlost otvírání i zavírání a jiný průtok. Proto je po výměně vstřikovačů nutná nová kalibrace a seřízení LPG systému.
Pokud máte ve voze reduktor 16 let, tak si myslím, že mnohokrát překonal svoji plánovanou životnost. Okamžik jeho nezbytné výměny může přijít kdykoli.
S pozdravem Ivan Vodička
4557 Petr03.10.21 2:37
Dobry den.Chtel by se zeptat.Po natankovani lpg mi ten budicek stale ukazuje že mam prazdnou nádrž. Sviti pořád červeně. Je to akutni nebo to pocka ?
Děkuji
4556 Josef 01.10.21 14:25
Landi ranzo li 10 nouzový start Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli má tento system nouzové startování na lpg a jestli je omezen počet nouzových startů. Mám závadu na benzínové soustavě a potřeboval bych vozidlo dopravit nejlépe po vlastní ose do servisu. Jedná se o Mazda cx 7 2.3 disi turbo s přímým vstřikováním. Děkuji Josef
4555 Josef 30.09.21 18:06
Landi ranzo li 10 nouzový start Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli má tento system nouzové startování na lpg a jestli je omezen počet nouzových startů. Mám závadu na benzínové soustavě a potřeboval bych vozidlo dopravit nejlépe po vlastní ose do servisu. Jedná se o Mazda cx 7 2.3 disi turbo s přímým vstřikováním. Děkuji Josef
4554 Karel30.09.21 16:02
Ještě jednou, kdybych ty vstřiky Valtek vyměnil komplet za novější T 32, nevím zdali by to šlo, bez nějakých dalších úprav. Řídící jednotku mám A KME.
Ještě jeden dotaz, jak dlouho vydrží reduktor, který již tam je 16 let, je tam asi nebezpečí, že plyn půjde do chladící vody.
4553 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.09.21 12:30
Dobrý den Karle,
Seřízení lišty a kontrolu nastavení za jízdy nabízíme v rámci jednoho dne. Po ránu přebíráme vozy do opravy, a tak jak jsou postupně hotové, posíláme zákazníkům SMS. Pro ev. další domluvu nás můžete kontaktovat nejlépe telefonicky na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4552 Karel27.09.21 13:56
Díky, špatně jsem to napsal, ta repase se dělala před tím, než se dělaly ty cívky, proto jsem se na to ptal. Jenom se vyměnily ty jadýrka atd. a jinak se nic neseřizovalo, takže by to asi chtělo udělat, jenomže kde. To je na počkání, mám to k vám daleko.
4551 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 27.09.21 12:40
Dobrý den Karle,
Pokud Vám zlobil jeden válec a po výměně cívky vstřikovače nezlobí, patrně je Váš problém vyřešen (pokud se předtím nejednalo o sporadicky se vyskytující problém). Výměnu cívky vstřikovače nenazýváme repasí vstřikovače – funkční části vstřikovače ( jadýrko i gumičky) zůstávají beze změn. Jejich zdvih se výměnou cívky nezmění.
Repasí vstřikovače nazýváme výměnu jeho funkčních dílů – jadýrka, gumiček a pružinky. Po výměně těchto dílů provádíme vždy tzv. zaklepání – vstřikovače necháme chvíli běžet na stolici, pak seřídíme jejich zdvih a následně v autě provedeme kontrolu ev. úpravu nastavení LPG systému, nejlépe i v zátěži – za jízdy.
S pozdravem Ivan Vodička
4550 Karel27.09.21 8:15
Děkuji p.Vodička, udělal jsem to, že jsem cívky vyndal, dal je do trouby na asi 120°C na 1/4 hodiny a změřil odpor před a po. Za studena mě ukazovaly všechny okolo 10 Ohmů, což je divné, když je nich 3 Ohmy a po zahřátí jedna ukazovala asi 80 Ohmů, ostatní 3 ukazovaly stále okolo těch 10. Tak jsem dal jinou a zdá se, že závada se již neprojevuje. Jenom ještě nevím, jestli při té repasi by se neměl seřídit také zdvih těch pístků.
4549 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 22.09.21 13:01
Dobrý den Karle,
Ano, je možné, že po zahřátí může přestat fungovat elektrický okruh cívky vstřikovače LPG. Pokud se zároveň se špatnou funkcí motoru zobrazí chybová hláška a uloží chyba v ŘJ motoru nebo plynu, bylo by vhodné tuto chybu vyčíst a následně pokračovat ve zjišťování příčin se znalostí této chyby. Například pokud by elektronika vykazovala výpadky zapalování na konkrétním válci, můžete podezřelý komponent přemístit na jiný válec a následně sledovat, jestli chybová hláška bude sledovat přemístěný komponent, nebo zůstane na stejném válci.
S pozdravem Ivan Vodička
4548 Karel21.09.21 19:07
Dobrý den. Je možné, že je vadná cívka vstřiku Valtek, při plném zahřátí motor začne jít na 3 válce - tudíž se ohřejí i komponenty LPG, tedy i ty cívky. Vstřiky jsou zrepasované a závada trvá. Nic jiného mě již nenapadá, na benzin OK.
4547 Jarda21.09.21 12:02
Dobrý den, ohledně dotazů 4533-4535, tak mohu z vlastní zkušenosti potvrdit dobrou životnost iridiových svíček. Měním je preventivně (a vozím vyměněné s sebou jako náhradní - co kdyby...) po 100 000 km.
4546 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.08.21 10:27
Dobrý den pane Varga,
Obávám se, že Vaše Porsche Cayenne bude pravděpodobně s motorizací M48.01 4806ccm a výkonem 283kW s přímým vstřikováním. Pro tento přímovstřikový motor nemáme k dispozici sadu pro přestavbu, proto Vám pro tento motor přestavbu nenabídneme.
S pozdravem Ivan Vodička
4545 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.08.21 10:27
Dobrý den pane Malina,
Fabia 1,2 63kW bude mít patrně motor TSI – s přímým vstřikováním. Přestavby a provoz těchto motorů na LPG mají svoje specifika, podrobnosti máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… .
Ve Vašem případě půjde patrně o motor CBZA. Pro tento motor je na trhu sada pro přestavby, jedná se o systém Lovato Easy Fast DI, cena přestavby je 37.000,- Kč.
S pozdravem Ivan Vodička
4544 L. Varga17.08.21 13:39
Dobrý den je možnost přestavby porsche cayenne 2008 4.8 v8 bez turba děkuji
4543 Václav Malina14.08.21 19:53
Dobrý den pane Vodičko. Prosím o váš názor jaká zástavba LPG je vhodná pro motorizaci u Fabia 1.2 63kw rv.2012 a v jaké cenové relaci se nyní pohybuje. Děkuji.
4542 Ondřej13.08.21 6:11
Dobry den, dekuji za vysvetleni. Zkusim tedy jine misto na emise, jestli to bude v poradku. Dekuji
4541 Ondřej13.08.21 6:08
Dobry den, Ford Focus 2,0l 2009 original LPG BRC. Po absolvovani emisi mi predali protokol s negativnim vysledkem, ze se nelze spojit s autem. Ve Fordu rekli, ze zadna zavada tam neni, protoze se spoji. Tak znovu emise, opet negativni protokol. Udajne to dela LPG zarizeni. Vas nazor?
4540 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 12.08.21 13:54
Dobrý den Ondřeji,
„originální zástavby“ Fordů Focus se systémem BRC mívají LPG elektroniku propojenou prostřednictvím OBD komunikačního portu s ŘJ benzinu. LPG systém prostřednictvím tohoto propojení čte údaj o teplotě motoru (nesnímá si teplotu vlastním čidlem na reduktoru), někdy i hodnotu MAP, RPM, ev. i korekce adaptace dávkování paliva.
Zjednodušeně se dá říci, že řídící jednotka benzinu může plnohodnotně komunikovat pouze s jedním zařízením. Další komunikace s jiným zřízením bývá různě omezena. Proto jsou pro měření LPG vozidel s tímto zapojením další alternativní postupy. Je možné, že je Vaše emisní středisko nepoužilo. Další možností je, že Vaše emisní středisko může mít nějaký problém s OBD konektivitou, nebo SW prostředky které komunikaci zprostředkovávají. Pokud to u nich nešlo, můžete se obrátit i na jiná emisní střediska.
S pozdravem Ivan Vodička
4539 Ondřej11.08.21 23:13
Dobry den, Ford Focus 2,0l 2009 original LPG BRC. Po absolvovani emisi mi predali protokol s negativnim vysledkem, ze se nelze spojit s autem. Ve Fordu rekli, ze zadna zavada tam neni, protoze se spoji. Tak znovu emise, opet negativni protokol. Udajne to dela LPG zarizeni. Vas nazor?
4538 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.08.21 17:03
Dobrý den Martine,
Motory Pentastar 3,6 v různých variantách je možné přestavět na alternativní pohon LPG. Pro posouzení a výběr nejvhodnějších možností typu, velikosti a umístění LPG nádrže (ev. nádrží) by bylo nejlépe prohlédnout a změřit možné prostory. Podle toho bychom Vám navrhli varianty, které přicházejí do úvahy, abyste si vybrat tu, která Vám bude nejlépe vyhovovat (nejčastěji jde o kompromis mezi minimálním omezením volných prostorů vozu a maximálním dojezdem…).
S pozdravem Ivan Vodička

4537 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.08.21 17:02
Dobrý den Míro,
Pokud máte svíčky pod sacím potrubím, pak má z již zmíněných důvodů použití kvalitnějších svíček smysl.
Na velikost přeskokového napětí má vliv zejména doskoková vzdálenost elektrod (odtrh), tvar elektrod a jejich materiál, tlak ve spalovacím prostoru ale i bohatost směsi (chudší směs má větší izolační pevnost, proto v ní roste přeskokové napětí výš a výboj trvá kratší dobu. Směs klade vyšší nároky na kvalitu jiskry, hůř se zapaluje a vyšší přeskokové napětí více zatěžuje izolační pevnost VN částí – cívek, kabelů a koncovek).
Z toho pohledu jsou kvalitnější svíčky (platina, stříbro, iridium) výhodnější, navíc se na rozdíl od běžných niklových elektrod méně rychle opalují hrany elektrody, a také proto mají vyšší životnost. Jedinou jejich nevýhodou je cena.
S pozdravem Ivan Vodička
4536 Martin11.08.21 16:34
Dobrý den, pane Vodičko,
Uvažuji o koupi Chrysler Pacifica (2. gen, nepřímo vstřikovaný 3.6 Pentastar), jelikož roční nájezdy máme ke 40 tis/rok, spojil bych koupi s LPG přestavbou. Měl bych na vás 2 dotazy:
• Jedná se o vhodný motor pro přestavbu na LPG (případně navrhněte nějaký jiný vhodný motor na přestavby na LPG, který se montuje do modernějších MPV)?
• Je možné namontovat 2 (případně více nádrží) nebo je tam problém s legislativou hromadné přestavby? Viděl jsem, že u předchůdce Chrysler Town & Country se montuje kombinace 2 toroidních nádrží do prostoru v podlaze u 2. řady sedadel. Zároveň by se dal využít prostor na boku místo rezervy/částečně prostor za 3. řadou sedadel
Děkuji
Martin
4535 zapalovací svíčky LPG10.08.21 14:32
Dobrý den. Ještě k příspěvku 4534.To je právě ono že u motoru 1.6 SCE musí dolu celé sací potrubí a práce výměny cca 2 hod což je při dnešních cenách cca 1000,- Kč A ještě jsem někde četl že iridiové svíčky mají menší napětí na cívky, že prý neodcházejí. U renaultu Kango mi kdysi odešli obě dvě. Co je na tom pravdy? Děkuji Míra
4534 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.08.21 14:01
Dobrý den Míro,
Pro motory provozované na LPG používáme mnoho let běžné svíčky Denso. Z logiky věci tedy máme zkušenost s těmito svíčkami, provoz motorů na LPG s těmito svíčkami je bez problémů. Doporučujeme jejich výměnu každých 20.000 km.
Svíčky s iridiovou či platinovou elektrodou mívají delší životnost než svíčky běžné. Bývají cca 4 až 5 krát dražší, ale zdaleka si nejsem jist (a nemám takové zkušenosti), že vydrží 5x déle. Proto je používáme v naprosté většině pouze u motorů, kde je výměna svíček pracná a tudíž nákladná – pro jejich výměnu je potřeba demontovat sací potrubí apod.
Značky Denso i NGK pokládám za spolehlivé etalony vyrábějící kvalitní výrobky a (kromě osobní obliby) v tom nespatřuji rozdíl.
S pozdravem Ivan Vodička
4533 zapalovací svíčky LPG 10.08.21 10:42
Dobrý den. Prosím o radu jaké zapalovací svíčky LPG Laser by jste zvolil do motoru 1.6 Sce Dacia Lodgy r.v. 2019 Jsou tyto svíčky vhodné? DENSO Iridium TT IXEH22TT nebo je lepší značka NGK? Auto je přestavěné na LPG STAG. Děkuji Míra
4532 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.08.21 11:01
Dobrý den Tomáši,
Na toto téma nemám žádná doložitelná fakta. Myslím, že vzduch pouze „naředí“ plynnou fázi a stále zůstává v nádrži. Sám o sobě nemůže zkapalnět a odcházet společně s kapalnou fází LPG z nádrže do motoru, myslím, že ani formou „bublinek“. Nejsem tak zdatný chemik, abych potvrdil nebo vyloučil nějaké možnosti chemické vazby kyslíku či dusíku (tj 99% prvků obsažených ve vzduchu) s uhlíkem, vodíkem či nějakými zbytkovými prvky v LPG. Pokud by k takovým reakcím došlo, mohly by takto vzniklé sloučeniny z nádrže postupně odtéct do motoru jako součást kapalné fáze LPG – ale už ne jako vzduch.
S pozdravem Ivan Vodička
4531 Tomáš30.07.21 13:10
Dobrý den. Mám akademický dotaz. Co se stane se vzduchem v nádrži po namontování? Nádrž se namontuje a aniž by se vakuovala, naplní se propan butanem. Vzduch se stlačí a zůstává nad hladinou kapalného propanbutanu promíchán s plynnou fází. Zůstává tam navždy? Nebo je kapalný propanbutan schopný vzduch absorbovat a postupně ho odnese? Nebo se dostane ven přes vstřiky v podobě bublinek? Děkuji za vysvětlení.
4530 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.07.21 14:21
Dobrý den tazateli 4528,
Pro možnost přestavby hybridních vozů je nejdůležitější prostorové uspořádání. Proto by bylo nejlepší, kdybyste se i s vozem zastavil. Prohlédli bychom prostorové uspořádání motorového i zavazadlového prostoru. Podle toho bychom Vám ev. navrhli konkrétní varianty možného provedení přestavby a z toho plynoucí ceny.
S pozdravem Ivan Vodička
4529 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 19.07.21 14:20
Dobrý den Miloši,
I Vám děkuji za věrnost se kterou se na nás opět obracíte a také děkuji za veřejná slova uznání. Jen se musím omluvit - o Fabii IV, která se chystá do výroby toho mnoho nevím. Motor by měl být inovovaný, jestli, a jak moc tyto změny ovlivní jeho funkce na LPG nedokážu říci. Zrovna tak jsem se nedostal k žádným informacím o tom, zda zůstane v nové podvozkové platformě prolis pro rezervu (zda v ní bude místo pro toroidní nadrž).
Jinak systémy BRC s novou verzí řídícího SW máme stále v nabídce, tam žádnou komplikaci nevidím.
Děkuji, s pozdravem Ivan Vodička
4528 Anonym19.07.21 12:03
Dobrý den, chci se zeptat jestli je možná montáž LPG do Toyota Auris hybrid. Děkuji
4527 MILOS18.07.21 13:08
Dobry den,pane Vodicka,
Obracim se na Vas,jako spokojeny zakaznik jiz dvou prestaveb vozu od Vas. Cekal jsem,az bude v prodeji Fabia 4, Nyni je jiz moznost koupit motor htp,tusim 59kw. Nechtel jsem tsi,fsi atd a dockal jsem se. Pujde tato fabia,dodani 2.2022 uz predelat,prestavit na lpg,nejlip BRC,jako mam minule vozy? Dekuji za Vas cas a preji pekny zbytek nedele
4526 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 09.07.21 16:28
Dobrý den pane Randýsek,
Předně Vám děkujeme za důvěru, se kterou se na nás opakovaně obracíte .
Pro provoz na LPG bych z Vašeho výběru sestavil přibližně takovéto pořadí motorů MPI: Octavia 1,6 MPI 75kW, Fabia 1,4 63kW, Renault Megane 81 nebo 74 kW, Fabii 1,2 51kW, Dacii Logan 0,9 66kW a Thalii 54kW. Vždy však bude záležet i na konkrétním stavu toho kterého vozu - jakou měl údržbu, jak s ním předchozí majitel zacházel atd. Proto Vám při jeho výběru přeji šťastnou ruku.
Koncernové motory VW zvládají provoz na LPG bez problémů, dodatečnou aditivaci ventilů u nich nevidím jako potřebnou. U Meganu 1,6 74 a 81 kW je užití dodatečné aditivace na zvážení, zejména pro dálniční režimy nebo jízdy s přívěsem. U motorů Dacia Logan a Thalia 1,2 54/55kW bych jednoznačně některý ze způsobů dodatečné ochrany ventilů doporučil.
U všech těchto vozů můžeme použít systémy AC Stag, doporučil bych minimálně Q-Box Basic. (Systém Stag 200 GoFast používáme pouze pro vozy starší než je Váš výběr).
Tolik ve stručnosti, s pozdravem Ivan Vodička
4525 René Randýsek09.07.21 13:38
Dobrý den pane Vodičko,
budeme teď kupovat auto dceři, a chtěli bychom jej opět u Vás nechat přestavět na LPG jako už máme moji Fabii I a Fabii II mojí ženy.
Zvažujeme mezi motory:
- 1.2 htp, resp. po novu značenými mpi ve Fabii nebo v Ibize, r.v. cca 2010-12
- 1.4 16V 63kW ve Fabii II r.v. cca 2011
- 1.6 mpi v Octavii II, r.v. cca 2009-11
- 1.6 16V 74kW nebo 81kW v Renaultu megane r.v. cca 2011
- 1.2 16V 54kW v Renaultu Thalia r.v. cca 2011
- 0.9 TCe 66kW v Dacii Logan r.v. cca 2015

Auto bude ježděno cca 1/3 Praha, 1/3 dálnice, 1/3 silnice mimo město. Zcela výjimečně s 750kg brzděným nákladním vlekem.
Jaké je podle Vás pořadí vhodnosti přestavby těchto motorů a následně provozu na LPG? (cenový rozdíl mezi 3 a 4 válcem bych zde pominul)
Musí některé z nich mít nutně přívstřik mazání ventilových sedel nebo mohou jezdit bez tohoto přimazávání?
Raději bychom volili levnější přestavbové sady od polského STAGu.

Děkuju předem za Váš názor, kterého si vždy ceníme.

S pozdravem,
4524 M. Kott08.07.21 20:44
Děkuji Vám za odpověď a tel. zodpovězení dalších podrobností. Hezký den, M. Kott
4523 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.07.21 13:25
Dobrý den pane Kott,
Děkuji za důvěru, se kterou se na nás opět obracíte. Váš dotaz jsme probrali telefonicky, takže zde jen ve stručnosti pro ostatní. Továrně vyrobený vůz s pohonem na CNG (nebo i LPG) může mít jiné např. materiály některých dílů, jiné časování ventilů a určitě také jiný řídící software než motory vyrobené na benzin. Proto se nedá srovnávat s dodatečnou přestavbou benzinového motoru.
Technologicky je možné přestavět oba Vámi uváděné motory, dva válce ani přeplňování nejsou problém. Naopak netuším, jak to bude s prostorovým uspořádáním u toho přeplňovaného dvouválce. Proto by bylo lepší vozidlo nejprve prohlédnout. Podle toho bychom se domluvili, zda bychom se do přestavby pouštěli, a s jakým LPG systémem.
S pozdravem Ivan Vodička
4522 Michael Kott04.07.21 15:52
Dobrý den pane Vodička,
jako spokojený uživatel 2 vámi přestavěných vozů na LPG se na Vás opět s důvěrou obracím. Jelikož vybírám větší vůz, zajímá mě Váš názor na přestavbu LPG u vozidla Fiat 500L combi s dvouválcovým motorem 0,9 TwinAir, 875 ccm, 77 kW. Je to technicky "zajímavý" motor v Itálii často provozovaný na CNG. Druhá volba by byla stejné vozidlo ale s obyč. MPI motorem Fire 1,4i, 70 kW. V galerii jsem viděl jednu pětistovku, ale s motorem 1,6 e-Torq. Počítám taktéž s dodatečnou ochranou ventilových sedel. Děkuji za váš odborný názor a odpověď. S pozdravem a přáním všeho dobrého, Michael Kott.
4521 Petr Nastišin 14.06.21 21:15
Děkuji
4520 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 14.06.21 15:31
Dobrý den pane Hruška,
Netuším, kdy zlevní plyn. Spíše se obávám nárůstu ceny . Netvořím však ceny plynu z rafinérií, distributorů ani na naší čerpací stanici, ani na ně nemám žádný vliv. Jedná se pouze o můj odhad.
Bio-LPG je distribuováno např. společností Primagas ve směsi s klasicky vyráběným LPG do sítě jejich čerpacích stanic. Jeho podíl by se od loňských minimálních hodnot měl postupně zvyšovat. Chemicky se jedná o identické plyny, tudíž vlastnosti paliva by měly být zcela stejné.
S pozdravem Ivan Vodička
Vybrat stranu: 1
(Celkem 4569)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů