pict
Vyhledávání

 

KONTAKT

 

 

Neptun Harfa s.r.o.

Na Harfě 929/12

190 00, Praha 9 - Vysočany

 

Telefon:

266 035 620, 777 305 080

 

Provozní doba:

Po-Pá 7:00-18:00

 

více kontaktů zde:

 

 

Aktuální cena LPG na

naší čerpací stanici.

 

13,40 Kč/l

-------------------------

12,90 Kč/l

 

Po přestavbě na LPG,

obdrží každý náš zákazník

trvalou slevu 0,50Kč/l.

 

 

Jsme autorizovaný servis

LPG systémů STAG.

 

 

Naši dodavatelé:

 

 

 

 

pict
Často hledané
pict
Přihlášení/odhlášení
pouták

 

 

dolu
Napsat příspěvek
dolu

Napsat příspěvek

:-) :-D :-( :*( :-/ :-* :-| B-) :-O ;-) 8-O ]:-> f@ :-|| $:-| :-P 9_9 |-) :-(0) :-X (LOVE) :-... (OK) (KO)

Podpis:
Součet 7 a 7 (antispamová kontrola, nutné vyplnit)

Seznam příspěvků

Vybrat stranu: 1
(Celkem 4228)
4228 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 12.11.19 9:12
Dobrý den Libore,
Píšete, že máte ve voze „zlobivý“ elektronický přímaz. Nepíšete jaký typ od jakého výrobce. My máme v nabídce dávkovače firmy SI-Elektronik GmbH, jednotlivé typy máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… . Od tohoto výrobce máme i sortiment náhradních dílů, byť např. vlastní dávkovač je nerozebíratelný, v případě poruchy se musí vyměnit celý. Problém tedy může být jak s vlastním dávkovačem, tak např. I s kontakty jeho napájení (po úderu nějakou dobu funguje). Pro event. domluvu kontroly a opravy nás můžete kontaktovat na našem příjmu zakázek, kontakty máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… .
S pozdravem Ivan Vodička
4227 Libor11.11.19 16:56
Dobrý den. Vlastním Renault megane II 1.6 benzín, 83 kw přestaven na lpg, najeto na lpg 50 tis km. Mám tam elektronický přímaz lpg, který občas funguje a občas nefunguje a bliká červená kontrolka, takže nemaže. Většinou to za studeného motoru funguje, pak už většinou ne. Nádoba mně vystačí tak na 12-15 tis km, takže to asi funguje jen občas. Někdy stačí jen bouchnout do nádoby s mazivem a rozjede se, někdy zase ne. Uměli byste tento problém vyřešit? Děkuji za odpověď.
4226 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 11.11.19 9:08
Dobrý den Jiří,
Pokud Vám bude končit platnost tlakové zkoušky nádrže, je nutné ji vyměnit. Další možností je demontovat celý LPG systém – udělat vozidlo opět pouze benzinové. Ceny výměna nádrží máme uvedeny zde: www.neptun-harfa.cz/… . Demontáž provádíme v cenách cca od 2.000,- Kč. Podstatné (z pohledu ceny ale i legislativy) bude o jaké vozidlo a LPG systém se jedná. Pro bližší domluvu napište nebo zavolejte typ vozu, LPG systému, ev. další podrobnosti a podle toho bychom se domluvili.
S pozdravem Ivan Vodička
4225 Jiří10.11.19 2:41
Dobrý den,
bude mi končit platnost nádrže na LPG v příštím roce a protože mi dle všeho plyn dělá v autě trochu neplechu tak uvažuji o tom, že bych ho zcela zrušil. Místo toho abych vyměnil nádrž. Auto taky má už svoje roky a nejsem si jist, jak ještě dlouho vydrží. Proto jsem se chtěl zeptat jestli je možné auto přestavět zpětně jen na benzín. A co to vše obnáší a na kolik by to přišlo. Také je tu asi varianta udělat před koncem platnosti nádrže technickou a doufat, že z toho nebude problém. Auto mám už jen jako záložní. Takže moc km nenajede. Děkuji za poskytnuté informace.
4224 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 08.11.19 14:13
Dobrý den Františku,
Tento motor jsme přestavovali v modelu Meriva zde: www.neptun-harfa.cz/… , nemám žádné negativní poznatky s tímto motorem.
S pozdravem Ivan Vodička
4223 František07.11.19 18:59
Dobrý den,
chci se zeptat , zda je vhodný Opel Mokka r.v. 2015 , motor B14NET 103 kW , 1400 ccm na přestavbu na LPG. Případně, pokud jste nějaký už přestavovali , jaké jsou zkušenosti. Děkuji s pozdravem František
4222 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 07.11.19 16:20
Dobrý den pane Nováček,
Velikost nádrže je dána prostorovými možnostmi každého vozu. Pro Zafiru z roku 2007 jsme použili (mimo jiných) i nádrž o kapacitě 53litrů (viz naše fotogalerie zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Každá plynová nádrž se z bezpečnostních důvodů tankuje maximálně na cca 80% svého objemu, to znamená, že do této nádrže se teoreticky natankuje 42,4 litrů plynu.
S pozdravem Ivan Vodička
4221 Petr Nováček07.11.19 15:17
Dobrý den, jaký největší objem nádrže lze nainstalovat místo rezervy u Opel Zafira B 1.8 103kW r.v. 2007. Děkuji.
4220 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 06.11.19 14:06
Dobrý den Petře,
Omlouvám se, ale na základě vlastních i převzatých zkušeností Vám přestavbu Vašeho vozu na LPG nenabídneme.
S pozdravem Ivan Vodička
4219 Přestavba Nissan qashqai 2,0 i06.11.19 11:55
Dobrý den.
Chtěl bych se Vás zeptat, zda je vhodný Nissan qashqai 2,0i rok výroby 2011 na přestavbu lpg.
Děkuji s pozdravem Petr
4218 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 01.11.19 15:23
Dobrý den Láďo,
Na LPG jsme přestavovali poměrně velké množství koncernových motorů 1,8T 110kW i 1,6 74/75kW. Tyto motory obecně jezdí na LPG bez problémů. Pro jejich další život bude podstatný skutečný stav Vašeho konkrétního kusu – jaký provoz a údržbu již má za sebou. Motory 2,085kW se vyskytují poměrně málo, ale i ty zvládnou provoz na LPG bez problémů.
Modelů Fiat jsme přestavovali velmi málo – nemám s nimi žádnou relevantní zkušenost.
Fordů Focus 1,6 74kW ve všech generacích jsme opět přestavovali poměrně velké množství (viz naše fotogalerie zde: www.neptun-harfa.cz/… ). Pro jejich provoz na LPG doporučujeme některý ze způsobů dodatečné aditivace ventilů – podrobnosti máme zde: www.neptun-harfa.cz/… .
Já sám jsem v minulosti jezdil na LPG s Octavií 1,8T 110kW i s Focusem 1,6 74kW. S jejich bezproblémovým provozem na LPG mám osobní mnohaleté zkušenosti.
S pozdravem Ivan Vodička
4217 Láďa01.11.19 10:33
Dobrý den. Rád bych si pořídil své první auto na LPG a rád bych se zeptal, který z těchto motorů je vhodnější na přestavbu k poměru cena/výdrž/ideálně částečně i výkon na občasnou jízdu po dálnici. Zda jít do starší Octavia I 1.8T, 2.0 MPI, anebo novějších Leon II 1.6 MPI, Fiat Bravo II 1.4i, 1.4 T-jet, Focus II,III 1.6i. Předem velmi děkuji za možné tipy. I tipy dalších mnou opomenutých motorizací. Vyznat se v této problematice je docela věda. Děkuji. Hezký den.
4216 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 30.10.19 15:24
Dobrý den pane Veselý, mělo by se jednat o nádrž o rozměrech 650/220.
S pozdravem Ivan Vodička
4215 Jiří Veselý29.10.19 13:44
Dobrý den,

čeká mě výměna toroidní nádrže po 10 letech a rád bych se zeptal, jaký je možný největší rozměr toroidní nádrže pro octavia 2? Průměr (600, 630, 650 mm))? Případně výška 220, 250, 270mm. Děkuji a přeji hezký den.

4214 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.10.19 8:23
Dobrý den pane Kvarda,
K motoru Toyota Yaris 1,5 82kW patrně motor 2NR-FKE nemáme podklady. Jedná se o nový motor montovaný od roku 2017, pro posouzení možnosti přestavby by bylo nejlepší, kdybyste se u nás mohl i s vozem zastavit. Po prohlídce bychom Vám mohli dát konkrétní odpověď event. i nabídku na způsob přestavby.
Suzuki S-Cross 1,4 103kW používá technologii přímého vstřikování benzinu do spalovacího prostoru. Motory s touto technologií je možné přestavovat pouze v určitých konkrétních případech. Podrobnosti máme zde: www.neptun-harfa.cz/… . Vaše Suzuki by mělo mít motor typu K14C. Pro tento motor je již na trhu vyvinutá sada pro přestavbu, proto je přestavba možná. Pokud byste měl vážný zájem, domluvili bychom si podrobnosti telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4213 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 29.10.19 8:23
Dobrý den Davide,
Přestavba vozu Kia Carens z let 2006 – 2011 s motorem 2,0 106kW na alternativní pohon LPG je možná. K přestavbě bychom použili některý se systémů sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG z naší nabídky. Zároveň bych zvážil použití některého ze způsobů dodatečné aditivace ventilů (podrobnosti máme zde: www.neptun-harfa.cz/… ).
Pro event. domluvu mne můžete kontaktovat mejlem, telefonicky nebo osobně na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4212 Kvarda Michal28.10.19 22:21
Dobrý den. Chtěl bych namontovat lpg do automobilu
Toyota Yaris 1.5i, City objem 1 496 ccm výkon 82kW (111 koní)
nebo suzuki S-Cross 1,4 Booster Jet Objem: 1 373 ccm Výkon: 103 kW (140 koní) Na lpg jezdím 15let.Měl jsem favority žiguli a daciji o oběmu 1,4 . Teť mám dáciji MCV na lpg o oběmu 1,2 (s tímto motorem to auto nejede).Chtěl jsem se zeptat jestli se tyto motory nechají na lpg přestavět. S pozdravem Kvarda Michal
4211 David28.10.19 8:56
Dobrý den.
Zvažuji koupi vozu Kia Carens s motorem 2.0 cvvt G4KA. Je tento motor vhodný na přestavbu na LPG? Mockrát děkuji za odpověd.
4210 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.10.19 7:42
Dobrý den Honzo,
Prosím pošlete mi na mejl konkrétní typ vozu, typ a výkon motorů a jeho rok výroby. Až podle těchto konkrétních dat event. mohu zjistit, zda je možné přestavbu provádět.
S pozdravem Ivan Vodička
4209 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.10.19 7:42
Dobrý den pane Červík,
Příčin občasné „díry“ při přidání plynu při provozu pouze na benzin může být mnoho. Možná bych pro začátek doporučil vysledovat, zda k tomu dochází pouze při studeném motoru krátce po startu, nebo i po delší jízdě. Také můžete zkusit přepnout do provozu pouze na benzin, a cca 2-3 dny po sobě jezdit pouze na benzin, bez jediného (ani krátkého) přepnutí do plynu. Tím by se mohlo vyřešit, zda se jedná o následek provozu na plyn, nebo je problém skutečně v motoru a jeho funkcích.
Kvalita benzinu může s problémem také souviset. Jednak aktuální složení benzinu v nádrži, ale také dlouhodobě – tvorbou karbonů v sacím potrubí a spalovacím prostoru. Tvorba úsad a boj proti tomuto jevu je poměrně srozumitelně popsána v článku o testu benzinů a aditiv v certifikované zkušebně, článek je zde: www.vif.cz/files/ima… . Já osobně používám tato doporučení už u druhého vozu.
S pozdravem Ivan Vodička
4208 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 21.10.19 7:42
Dobrý den Honzo,
Bypass reduktoru bych asi nedělal. Pokud Vám zlobí chlazení/topení, zaměřil bych se na průchodnost jednotlivých okruhů a komponentu (radiátor topení, vstupy a výstup sacího potrubí…). Také je možné zkusit přepojit reduktor nikoli do série, ale přes T-kusy paralelně – „vedle“ radiátoru topení.
S pozdravem Ivan Vodička
4207 Honza21.10.19 7:03
Dobry den,
chtel bych se zeptat jestli uz mate sadu LPG se kterou by slo upravit nove motory 1.0 TCe (trivalec 999cm3) a 1,3 TCe (ctyrvalec 1333cm3) od renaultu,diky za info
4206 Roman Červík18.10.19 15:10
Dobrý den, mám škoda fabia 1.4 s plynem. Mám problém při rozjezdu na benzín. Při sešlápnutí pedálu, abych se rozjel tak občas auto nejede, jako kdyby benzín nešel do motoru. Kamarád mi řekl že to může být způsobeno tím že benzín je starý. Doporučil mi že bych měl tankovat benzín s vyšším oktanovým číslem a nebo něco přidávat do benzínu když chci stále tankovat 95. Takže se chci zeptat zda li to pomůže a případně co je lepší, zda li tankovat lepší benzín (jaký?) a nebo nebo něco přidávat do 95 (co?). Děkuji
4205 Díky i za Váš předchozí příspěvek,Honza H.17.10.19 18:10
K odpovědi č. 4204
V mém případě je reduktor (Tartarini g79) zapojen do serie malého okruhu, tzn. domek termostatu - reduktor - výhřev sání - topení - pumpa - blok. Myslíte, že kdybych to zapojil paralelně, tak by si voda do reduktoru našla cestu? Ještě mě napadlo udělat u reduktoru takový malý "bajpas" nějakou trubkou malého průměru, abych měl jistotu, že nějaký tlak zůstane i na průchod reduktorem Myslíte, že by to chodilo? Teď mi auto jede na plyn hned po startu, pokud nemrzne, tak startuju na LPG...
4204 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 17.10.19 15:08
K příspěvku 4203
Nemyslím si, že by výrobce reduktoru úmyslně škrtil průchod vody reduktorem. Pro správnou funkci LPG systému je nutné předat v co nejmenším reduktoru (aby se dobře vešel i do motorů, kolem kterých není mnoho místa) co největší množství tepla z chladicí kapaliny do plynu. K tomu je potřebný dostatečný průtok a velikost teplosměnné plochy. Každý reduktor má jinak konstruovaný průchod vody, a proto i jiný odpor pro vodní proud. Také záleží na tom, zda je v konkrétním vozidle reduktor zapojen v okruhu topení do série či paralelně. I proto nevidím žádný univerzálně platný recept.
S pozdravem Ivan Vodička
4203 Průtok vody reduktorem16.10.19 18:22
Jenom k tomu problému s teplotou motoru po zapjení přes reduktor. Velmi dlouho dobu jsemse snažil přijít na to, proč mi teplota vody v jednobodové felici kolísá mezi cca 80 až 100 stupni. Po vyzkošení několika různých termostatů jsem na zkoušku odpojil ze systému výhřev reduktoru a kolísání prakticky zmizelo. Plus mínus 1 mm kolem devadesáty na teploměru v autě. Diag nemám. Když jsem nedávno měl reduktor rozdělaní, všiml jsem si, že oproti průměru přívodních hadic je průtok přes reduktor realizován jenom malinkou škvírkou. Podle mě tím je způsobeno to, že voda v malém okruhu prodí podstatně pomaleji a tak teplota kolísá podle toho jak otvírá termostat. Jenom nevím, jestli je to tak schválně, nebo by se průtok reduktorem mohl nějak upravit.
4202 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.10.19 14:54
Dobrý den Petře,
Každá LPG nádrž se plní maximálně na cca 80% své kapacity. To zajišťuje multifunkční ventil, kterým je nádrž osazena. Pokud do nádrže natankujete méně (ve Vašem případě o cca 5 litrů), může to být nesprávným usazením nádrže nebo vadnou funkcí multiventilu. Nedokáže odsát z nádrže všechen plyn (z nádrže je tlakem plynu nad hladinou vytlačována kapalná fáze ode dna nádrže), nebo omezí plnění o něco dříve. Pro eventuelní kontrolu a opravu asi kontaktujte Vašeho plynaře.
S pozdravem Ivan Vodička
4201 Anonym04.10.19 10:00
Dobry den p.Vodicka.
Mam lpg nadrz asi rok starou a je na 60 litru ale natankuji pouze 43 litru a to uz mam vyskousebe x tankovani.Vim ze je tam nejaka rezerva ale že by az takova?Dekuji Petr
4200 Petr K.29.09.19 7:43
Mnohokrát Vám děkuji,
Petr K.
4199 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 27.09.19 14:01
Dobrý den Petře,
Jednotky AC Stag (verze Q-Box určitě, u starších jednotek řady 300 myslím že také) nemají v základním přednastavení omezený počet tzv. nouzových startů přímo na plyn. Při nastavování SW při montáži tuto hodnotu běžně neomezujeme. Proto si myslím, že nebudete mít SW nijak omezen počet nouzových startů. Pokud byste to chtěl vědět jistě, zastavte se i s vozem. Spojíme se s Vaší ŘJ a nastavení ověříme.
S pozdravem Ivan Vodička
4198 Petr K.27.09.19 9:15
Dobrý den pane Vodičko, chtěl bych se zeptat zda nastavujete maximální počet nouzových startů u jednotek AC-STAG? Pokud ano, kolik u jednotky Stag 300-4 ISA2 (instalace u Vás 09/2011)Předem díky, Petr K.
4197 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 24.09.19 9:43
Dobrý den pane Šindelář,
Neexistuje žádný oficiální seznam vozidel či motorů, pro které je při provozu na LPG nutná dodatečná aditivace ventilů a ventilových sedel. Naše doporučení vycházejí ze zkušeností naší firmy, či ze zkušeností zprostředkovaných výrobci LPG systémů nebo dovozci těchto zařízení. Vámi poptávaných motorů BMW 750 nebude na LPG jezdit mnoho. Proto i zkušeností s jejich provozem a životností bude málo. Vzhledem k výkonu bych nepředpokládal, že by byl při provozu na LPG nějaký problém s ventily. Přívstřik benzinu bych u tohoto motoru viděl spíš z důvodů velkého výkonu a nutnosti zajistit správnou bohatost směsi v celém rozsahu otáček a zátěží.
S pozdravem Ivan Vodička
4196 šINDELÁŘ24.09.19 4:56
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli je nutný přístřik paliva nebo přímaz u motorů BMW E65 750i r.v. 2005.
Děkuji za odpověď
4195 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 18.09.19 15:11
Dobrý den tazateli CS,
Reduktor LPG se připojuje do okruhu topení, v některých případech paralelně, jindy do série s radiátorem topení. Voda i teplo odebírané reduktorem tedy jde mimo okruh regulovaný termostatem. Z toho důvodu by teoreticky neměl nijak ovlivňovat teplotu motoru. Takto na dálku přes internet nedokážu odpovědět na Vaši otázku, „jestli je vše v pořádku a motor mi nejede třeba 1/3 všech jízd na studený, resp. neohřátý, motor“. Proto bych doporučil kontrolu diagnostikou, která z ŘJ motoru vyčte aktuální teplotu, kterou podle elektroniky motor má.
S pozdravem Ivan Vodička
4194 CS18.09.19 11:51
Dobrý den, pane Vodičko,

už jsem Vám nedávno psal do diskuse. Zapomněl jsem na jednu věc.

Vysvětlím situaci:
Když jsem ještě jezdil na benzín, nikdy se mi nestalo (ani v největších mrazech), že by mi po zahřátí chladicí kapaliny teplota kolísala (alespoň podle palubního počítače). Vždy cca po 1 km jeden malý dílek a do cca 5 km druhý větší dílek, což má již signalizovat teplotu chladicí kapaliny na provozní teplotě (vím, že to není teplota oleje na provozní teplotě).

Poté jsem si nechal u Vás v servisu přestavět auto Renault Fluence 1.6 16V K4M 838 82 kW, LPG BRC, elektronická tlaková aditivace ERC. Od té doby mi při jakékoli jízdě (město, okresky, dálnice) kolísá teplota chladicí kapaliny mezi jedním dílkem a větším druhým dílkem (který má signalizovat teplotu chladicí kapaliny v provozní teplotě).
Vlastně ani nezáleží na tom, jestli jedu konstantně na tempomat, jedu s autem s vyřazeným převodem nebo nechám z kopce zařazeno a jedu bez plynu.

Motor se vždy klasicky zahřeje, poté začne skákat teplota na palubním počítači sem a tam. Mám za to, že je to prostě jen přidaným reduktorem, který z logiky věci odebírá teplo chladicí kapalině. Jde mi však o to, jestli je vše v pořádku a motor mi nejede třeba 1/3 všech jízd na studený, resp. neohřátý, motor. Nebo si myslíte, že je vadný termostat?

Nikde jsem na internetu v diskusích neviděl, že by se podobná problematika ve spojení s LPG probírala, proto se Vás raději ptám.

Děkuji
CS
4193 Aleš 16.09.19 8:31
Omnlouvám se, při obnově stránky se dotaz odeslal znovu, a děkuji za radu určitě vás rád kontaktuji.
4192 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 16.09.19 7:42
Dobrý den Aleši,
Už jsem se dostal k Vašemu dotazu… 
Pro bezproblémový provoz na LPG bych vybíral z motorů které nemají přímé vstřikování (tj. ne motory TSI, THP, Ecoboost atd). Z Vámi uvedených modelů nejčastěji přestavujeme modely Ford Focus a Hyundai i30/Kia Ceed. Proto bych s ohledem na provoz LPG vybíral z těchto modelů, a to motory MPI . Provedení přestaveb těchto vozů si můžete prohlédnout v naší fotogalerii, Forda např. zde: www.neptun-harfa.cz/… a Hyundai i30 zde: www.neptun-harfa.cz/… . Tolik ve stručnosti k Vašemu dotazu. Další eventuelní podrobnosti bychom mohli probrat mejlem, nebo lépe telefonicky či osobně na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4191 Aleš 16.09.19 7:03
Dobrý den. Mohl byste mi prosím poradit? Mám v plánu koupit nějaký kombík a nechat si do něj udělat lpg. Při mém nájezdu cca 45.000 km/rok asi jiná rozumná možnost není. Chtěl bych koupit cca 2 roky staré auto kdy v uvahu přichází - Peugeot 308, Opel Astra, Hyundai i30, Kia Ceed a Ford focus - vše kombi. Které z nich vybrat pro bezproblémovy provoz lpg a s jakou motorizaci? Případně je nějaká lepší možnost.
4190 Aleš 15.09.19 15:52
Dobrý den. Mohl byste mi prosím poradit? Mám v plánu koupit nějaký kombík a nechat si do něj udělat lpg. Při mém nájezdu cca 45.000 km/rok asi jiná rozumná možnost není. Chtěl bych koupit cca 2 roky staré auto kdy v uvahu přichází - Peugeot 308, Opel Astra, Hyundai i30, Kia Ceed a Ford focus - vše kombi. Které z nich vybrat pro bezproblémovy provoz lpg a s jakou motorizaci? Případně je nějaká lepší možnost.
4189 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 10.09.19 10:35
Dobrý den Adame,
Demontáž LPG systému provádíme cca za 2-4 tis. Kč. Vždy záleží na skutečně odvedené práci. Ta je odvislá od typu vozu a typu demontovaného LPG systému. Pro potvrzení demontáže do velkého TP je podstatné, jaký zápis o LPG systému v TP máte. Pro bližší domluvu nás můžete kontaktovat mejlem nebo telefonicky na našem příjmu zakázek.
S pozdravem Ivan Vodička
4188 Adam Z10.09.19 1:21
Dobrý den,
zvažuji nákup vozu s namontovanou LPG soustavou, ale s nádrží již bez tlakové zkoušky. Já osobně jsem ani neměl v plánu LPG využívat, takže mi to nevadí.
Jen se chci zeptat na orientační cenu odborné demontáže s dokladem ? (abych mohl LPG vyškrtnout z TP).
Předem děkuji za info.
4187 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.09.19 16:21
Dobrý den pane Ulbrich,
Po technické stránce absence katalyzátoru jako taková nebrání provozu na LPG (ostatně staré Škody 120 jezdily na plyn také bez katalyzátoru). Ve Vašem případě, pokud byl LPG systém seřizován na katalyzátor se špatným průchodem spalin (přicpaný kat), a následně byl kat odstraněn, mohly se změnit podmínky výplachu válce a nastavení LPG nemusí být optimální. Další problém může být v elektronice motoru. ŘJ motoru pozná podle údajů lambdasondy za katalyzátorem nesprávnou funkci, a uloží si chybu do paměti závad. Některé verze SW při zaregistrované závadě na lambdasondě za katalyzátorem „pouze“ rozsvítí kontrolku motoru, ale lambdaregulace dávkování paliva je stále funkční. V tom případě by technicky nebyl problém. Některé verze SW však při zaregistrování této chyby rozpojí lambdaregulaci dávkování paliva. Pak dávkují přednastavené hodnoty, není zaručeno správné složení bohatosti směsi ani na benzin, natož na LPG. Motor může jezdit např. trvale na bohatou nebo chudou směs. Netuším, jak v tomto závadovém režimu reaguje ŘJ Vašeho vozu.
Přese všechno shora uvedené - provoz bez katalyzátoru má negativní vliv na životní prostředí (a odporuje platné legislativě). Proto jej nemohu schvalovat natož doporučit.
S pozdravem Ivan Vodička
4186 Petr Ulbrich05.09.19 13:07
Dobrý den,

může být nějaký problém s vozidlem Škoda 1.2 HTP (BZG) po montáží LPG když je u vozu odstraněn katalyzátor? Emise jsou jasné, myslím spíš jestli s tím nebude mít LPG resp. nastavení problém.
4185 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 04.09.19 7:02
Dobrý den pane Novák,
Servis vozidel vybavených plynovým systémem již při výrobě neprovádíme. Nemáme podklady ani přístup do diagnostického SW těchto systémů.
S pozdravem Ivan Vodička
4184 Martin Novák03.09.19 20:38
Pěkný den, servisujete prosím u Vás i tovární zástavby VW bi-fuel, konkrétně Golf VI 1.6 bi-fuel ? Děkuji
4183 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 02.09.19 12:27
Dobrý den Ladislave,
Pro motory s přímým vstřikováním nelze z mnoha důvodů použít sady pro přestavbu motorů MPI. Např. motory MPI řídí dávku vstřikovaného benzinu pouze délkou vstřikovacího impulzu (řádově 2-20milisekund), tlak benzinu je v principu konstantní (cca 4 bary). Motory s přímým vstřikováním řídí množství vstřikovaného benzinu nejen změnou délky impulzu (v řádu 0,1-5 milisekund), ale také změnou tlaku benzinu (v řádu 10-200 barů). Pro výpočet dávky paliva u motorů TSI je nezbytné aby LPG jednotka snímala nejen délku impulzu, ale i aktuální tlak paliva. To jednotky LPG pro přestavbu motorů MPI nedělají a „neumějí“.
Technických důvodů je mnohem více (např. nelze demontovat elektroniku – ovládání CNG je integrováno uvnitř benzinové řídící jednotky). Z těchto důvodů nebudeme u motorů vyrobených výrobcem pro provoz na CNG dělat demontáž CNG a montáž LPG – a to ani se sadou MPI, ani se sadou pro TSI.
S pozdravem Ivan Vodička
4182 Ladislav02.09.19 9:45
Dobrý den,
mám trochu zvláštní dotaz. Šlo by u Škody Octavia 1.4 G-Tec (originál pohon na CNG od výrobce) zrušit pohon na CNG a přestavět toto vozidlo na LPG? A bylo by možné použít klasické sekvenční vstřikování LPG jako u MPI motorů (u G-Tec také nejsou při provozu na CNG chlazeny benzinové vstřikovače tohoto přímovstřikového motoru přívstřikem benzinu)? Tato auta na CNG se prodávají jako ojetá cenově stejně jako benzinová, mají už z výroby odolnější ventily, písty a hlavně benzinové vstřikovače. Navíc by mohla být použita levnější sada na přestavbu LPG a provoz čistě na LPG by měl být také levnější, tedy pokud teplota při spalování LPG není vyšší než při spalování CNG.
Děkuji za odpověď.
4181 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.08.19 15:08
Dobrý den pane Kraus,
Ne, není to tajné… nakonec jsem po zvážení všech „ proti a proti“ skončil u motoru Hyundai 1,6 92kW. Motory Hyundai sice nemají na LPG nejlepší pověst a výkon 92kW vypadá jako velké číslo (jen mě ti asijští koně připadají nějak menší – slabší…  ) . V kombinaci požadavků na užitný prostor, velikost (malost), stáří a cenu vozu jsem nakonec zvolil toto: www.neptun-harfa.cz/… . Ostatně donedávna jsem jezdil Focusem (také se o nich říká, že ventily nic moc…) a bez problémů a oprav motoru sloužil (a po výměně nádrže stále slouží dalšímu majiteli) na LPG přes 10 let. Pravdou je, že Focuse i Hyundaie jsem vybavil dodatečnou ochranou ventilů. Také jsem pravidelně měnil olej, filtry a svíčky a posledních cca 5 let používám premiové (snad dobře aditivované) benziny.
Tolik k Vašemu dotazu, Ivan Vodička
4180 Kraus26.08.19 10:54
Dobrý den pane Vodička, k Vaší odpovědi 4179 bych se jen ze zvědavosti zeptal, o jaký MPI motor se jedná? 1.0 MPI? Děkuji za odpověď pokud to není tajné.
4179 Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 26.08.19 9:25
Dobrý den Jakube,
Výběr značky, modelu a motorizace nového (i zánovního) vozu je věru problém. Letos na jaře jsem byl postaven před stejnou otázku a také jsem si dlouho lámal hlavu.
Nakonec jsem si vybral motor MPI (z důvodu mnohem jednodušší přestavby a bezproblémového provozu na LPG) a vozidlo a karoserii, která (alespoň kompromisně) splňuje moje představy. Protože neznám žádné Vaše preference, požadavky a očekávání (ale ani převládající provozní podmínky, roční nájezd atd), neumím být konkrétní. Takže pouze všeobecně, podle svého názoru bych opět doporučil motorizaci MPI.
Až budete mít vybraného nějakého svého favorita, můžete mi zavolat (nebo poslat mejlem) typ a rok výroby vozu, typ motoru a pak bych mohl být konkrétnější.
S pozdravem Ivan Vodička
Vybrat stranu: 1
(Celkem 4228)

NEPTUN HARFA s.r.o., Na Harfě 929/12, 190 00 Praha 9 – Vysočany, Tel: 266 035 620, mob: 777 305 080, webmaster: info@neptun-harfa.cz, powered on bubileg cms v2.14L     slovník pojmů